Het Vulcan S topic

Ik zou gewoon een fohn pakken. Je kunt beginnen op de rand daar waar het rode niet zit.. heel voorzichtig met goede warmte loshalen. Ga er met je ogen bovenop zitten. Je ziet t meteen of de andere sticker mee komt.. ik verwacht van niet hoor.. ik gok dat @Bricktop0314 het ook precies zo met een fohn gedaan heeft..
 
Ik zou m ook loshalen en de lijn van de rode streep volgen. Vanaf de tank richting het stuur. Niet dwars erop. Dan lijkt het me onmogelijk dat je de rode streep mee trekt
 
Ik heb sinds deze week ook een Kawasaki Vulcan S, zelfde kleurstelling :-)
Bekijk bijlage 1780179

Maar met één heel groot minpunt t.o.v. die van jou...;

Bekijk bijlage 1780180

Hoe krijg ik die vervelende stickers eraf zonder de gewenste stickers mee te trekken/plakzooi op de matte lak achter te laten.
Tips / adviezen zijn meer dan welkom!
Oh! Ja, ik snap wel dat je daar van af wil. Is het inmiddels gelukt?
 
Ik zou gewoon een fohn pakken. Je kunt beginnen op de rand daar waar het rode niet zit.. heel voorzichtig met goede warmte loshalen. Ga er met je ogen bovenop zitten. Je ziet t meteen of de andere sticker mee komt.. ik verwacht van niet hoor.. ik gok dat @Bricktop0314 het ook precies zo met een fohn gedaan heeft..
Ik had er geen sticker op toen ik hem kocht.
 
Oh! Ja, ik snap wel dat je daar van af wil. Is het inmiddels gelukt?
Nog niet echt tijd gehad en onvoldoende zon/teveel benzine in de tank. Aankomende zondag gaat het rond de 36 graden worden dus mooie dag voor dat klusje :)

Fohn zal ik wel bij de hand houden just in case... maar een paar uur in de zon lijkt mij beter/veiliger
 
Vandaag bezig geweest :)

Stickers die niet zinvol en lelijk zijn eraf!

Tekstloze kentekenplaathouder (hoe tevreden ik ook ben met MotoPort.. ik maak liever geen reclame).

Verwarmde grips erop gezet en een Optimate aansluiting.

Nu nog even wachten op de 12V Socket en dan direct even de TomTom aansluiting aansluiten / kabel management toepassen en klaar ben ik voorlopig wel denk ik :)
 

Bijlagen

  • 85949C4B-AA27-4CD8-B1B3-4F407B3F0F0D.jpeg
    85949C4B-AA27-4CD8-B1B3-4F407B3F0F0D.jpeg
    264,3 KB · Weergaven: 34
  • 32DAE63B-05E7-4E7D-9ED2-6F010FB5DB0F.jpeg
    32DAE63B-05E7-4E7D-9ED2-6F010FB5DB0F.jpeg
    201,9 KB · Weergaven: 39
  • E81D47A6-8D3F-4655-9426-DB5FE7C2627D.jpeg
    E81D47A6-8D3F-4655-9426-DB5FE7C2627D.jpeg
    226,4 KB · Weergaven: 35
Gewoon met de föhn gedaan gok ik zo..?
Die vulcan S sticker onderaan op de tank; is dat 1 geheel met de zwart/rode streep if zit die óver de andere sticker heen geplakt..?
 
Hmmmm.. het lijkt een sticker over de andere sticker.. persoonlijk zou ik die er ook nog aftrekken.. als het een sticker over sticker is.. hij heeft ook niet dezelfde grijstint als de lak.. hij lijkt redelijk dik.. geen mini kiertje tussen de overgang naar de andere sticker..? (Vuil)..

Daarbij; het kan wat vertekenen op de foto maar volgens mij zittie niet eens recht.. :?
 
Gewoon 3 uur lang in de zon laten staan. Föhn er bij gehaald voor het geval dat maar was niet nodig. Ding was ook gloeiend heet.

En die sticker onderin zit recht (foto is scheef) en is één samen met de streep. Een witte / zwart/wit/oranje die ook nog eens in het gezichtsveld zit echter..
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij vertellen of bij het vervangen van de remvloeistof de ABS-unit/pomp ook geactiveerd moet worden (zodat ook echt alle 'oude' remvloeistof wordt ververst)?
 
Volgens mij wel.. het werkplaatsboek van de fiets heeft mn zus (zij heeft ook de motor, ik doen alleen haar onderhoud) dus ik kan daar nog even in kijken maar volgens mij is het gewoon een kwestie van doorpompen..
 
Hallo ik ben nieuw hier en heb nog geen motor, maar zag de vulcan s en vind het een erg leuke motor.
Nu ben ik 1,90 m met een binnenbeen lengte van 88 cm, dus ben ik bang dat de vulcan s dan toch echt aan de krappe kant is. Kunnen jullie mij helpen met tips/ervaringen qua lente en rijcomfort?

Groeten Harm
 
Vraagje, mijn vriendin heeft een vulcan s en wil er graag handkappen op hebben , is er iemand die deze al een keer gemonteerd heeft en evt. een foto
Bedankt alvast
 
Helaas is motorrijden voor mijn vrouw een hoofdstuk dat ze wil afsluiten. Dat betekent dat haar Vulcan S (die van mij blijft mooi op mijn naam staan!) de verkoop in gaat.

Ik kan nu eenmaal niet 2 motoren gelijktijdig rijden en nou ja.. 1 is (helaas) genoeg.

Voor de liefhebbers;
Kawasaki Vulcan S - CAFE URBAN HERO (zwart/oranje) / Zeer compleet en in zo goed als nieuwstaat!

Hij staat ook op MP en Autoscout. Ook heb ik nog leuke extra’s in de verkoop (originele sissyseat en lederen tas/ kofferset.

Ik zoek nog een Arrow uitlaat mocht iemand die in nieuwstaat te koop of ruil hebben(!).

PS: ik heb al een net bod van een inkoper, laar ik gun de marge meer aan mijzelf en een koper om te delen :)

Edit; de motor zelf is inmiddels verkocht. Wel heb ik nog diverse model accessoires van Kawasaki zelf in de verkoop staan.

Ik ga binnenkort maar eens babbelen met de dealer voor een Arrow Rebel uitlaat :)
 
Laatst bewerkt:
na 8 jaar toch maar weer terug naar de vertrouwde "S"... jaren op een TDM gereden, maar de zit op de S bevalt me toch beter...
 

Bijlagen

  • 566D0588-B024-42B4-BD45-E5721616B0E2_1_105_c.jpeg
    566D0588-B024-42B4-BD45-E5721616B0E2_1_105_c.jpeg
    274,4 KB · Weergaven: 0
Grappig, dit model heb ik dus afgelopen week pas ontdekt. Ik ben 1.72, ca. 65kg en heb vrij korte benen. Momenteel rijd ik een Multistrada 1100S uit 2006. Op zich stuurt dat fantastisch, maar de motor is voor mij gewoon te hoog en dat gaat me tegenstaan. Ook is het onderhoud tov de km's die ik maak echt storend aan het worden.
Nu ben ik mij langzamerhand aan het oriënteren op een opvolger en zie in de VulcanS een potentiële kandidaat.

Wat ik zoek:
- Niet al te zwaar (mag wel iets wegen, maar ik wil dat niet voelen zeg maar).
- Injectie, geen carbs
- Relaxete zit, gewoon lekker ontspannen rechtop, geschikt voor een hele dag sturen
- Genoeg vermogen om lekker te kunnen rijden, maar wedstrijdjes doe ik niet aan.
- Onderhoudskosten dienen behapbaar te zijn. Dus elke 24 maanden een distributiewissel zoals bij een Duc is geen optie.

Voldoet de VulcanS hier een beetje aan?
Wat zijn de aandachtspunten bij aanschaf (bouwjaar, km-stand, zwakke punten etc.)?
 
Opzich een redelijk niks-bijzonders-mee motor.. blok komt uit een ER6. Hetzij met wat andere inlaat om anders te doen klinken. Aandachtspunten zijn naar mij mening roestvorming. Die van mn zus, haar eerste, en inmiddels nu ook de tweede, die roesten gewoon. Zit na 4 jaar al pitting op de chromen vork. Daar bij het balhoofd ligt bedrading op het frame. Daar is de lak volledig weggesleten. Je kijkt gewoon tegen blank staal aan. Dat het niet roest daar is omdat de mantel van de bedrading de boel wel schoon schuurt. Snap niet dat kawa daar geen beugeltje voor geplaatst heeft.

Verder valt het met onderhoud wel mee. meeste moet bij 12.000 en 24.000.

Maar roest is een dingentje. Nou staat die van haar wel altijd buiten, onder een (ze zeggen) goede hoes.. tja.
Remhendels etc ook allemaal roest op het chromen verstelrondje.

En in haar geval, wellicht komt het omdat ze veel stad rijd met het ding, vreet ze steeds haar remschijf op. Voorkant. Dat had die vorige, en deze ook. Niet te verklaren. Loopt niet aan, ze rijd niet constant met haar hand op de hendel ofzo. Vloeistof nivuea in het reservoir goed (niet te vol bedoel ik dan) en toch is elke 8K de blokken compleet weg en na 12k zit de schijf onder de minimale maat. Ik heb geen idee hoe ze het voor elkaar krijgt.

Gewicht valt mee, je zit laag, zwaartepunt ook relatief laag. Maar het blijft wel een 200kg motor.
Zou wellicht wat meer fut mogen hebben.. 60pk ofzo heeft ie...?
 
Terug
Bovenaan Onderaan