> Het XR 250 t/m 650 Topic Part 7 XR forever

Status
Niet open voor verdere reacties.
heren, ik zal mezelf eerst ff voorstellen, de naam is Ben, en de planning is om zeer binnenkort te gaan kijken voor een XR600.

aangezien hier de experts zitten , zijn er nog tips vwb waar men op moet letten vwb motorisch gedeelte? zijn er specifieke dingen van een xr bekend??( dat het bijv niet gezond is als er 3 liter olie onderaan het blok hangt snap ik,.. ).
vwb enduro's/crossers/sm's ben ik een totale noob zogezegd.. alle tips zijn welkom, of geldt hier het verhaal, het is een honda, dus het is goed, zorg alleen dat je een sr of spoel op voorraad hebt.. :D

en ik zal hem op straat gaan gebruiken, dus of hij wordt aangeschaft in SM-trim of later omgebouwd..

ik heb er al een paar op MP gezien in SM-trim, maar als er eventueel nog tips zijn..

alvast bedankt..

gr Ben

ps, het zal een XR worden uit de lagere prijscategorie, sleutelen is geen punt, zit alleen niet op een blokrevisie te wachten gelijk dit jaar, van de winter is geen punt :P
he gixxer92 ik ben arnold en kom ook uit gorinchem ik heb 3weken geleden deze xr gekocht voor 500 euro in hellevoetsluis dus als ik je een keer kan helpen woon ik in de buurt hier een foto
full
 
Toch vind ik het wel jammer dat de XR weg gaat.. Leuke dingetjes
Maar mijn voorkeur gaat uit naar enduro rijden.. Maar dat vind de XR niet zo heel leuk. En ik ook niet, want dat ding is loei zwaar en kost klauwen met geld dan haha
 
Hey Arnold,

leuke deals loop jij tegenaan???

zijn ze alletwee voor jezelf?
die rooie is van mij zelf en ik heb ook nog een honda cr 250 in sm trim en die op de heftafel staat is voor mijn maat die ben ik aan het ombouwen maar je moet wel goed zoeken en gelduld hebben
 
Laatst bewerkt:
Zo, heb nu een aantal weken een xr250r '90. Heb er ook al een hoop lol mee gehad, maar nu ff wat minder.

Ik wilde graag de olie verversen, wat ook wel lukte, maar ik zag een dag later dat er olie begon te lekken bij de aftapplug.... ben al erg voorzichtig geweest bij het aandraaien, toch is de draad weggevreten.

Nou ben ik wel gewend om aan m'n auto's reparaties/onderhoud uit te voeren, maar met motors heb ik eigenlijk helemaal geen ervaring. Is dit probleem op te lossen met een helicoil, of moet ik drastischer maatregelen gaan nemen omdat je de olie zo vaak moet verversen?
 
woon je in de buurt van leiden of amstelveen? dan kan ik eht wel fixen voor je
Zo, heb nu een aantal weken een xr250r '90. Heb er ook al een hoop lol mee gehad, maar nu ff wat minder.

Ik wilde graag de olie verversen, wat ook wel lukte, maar ik zag een dag later dat er olie begon te lekken bij de aftapplug.... ben al erg voorzichtig geweest bij het aandraaien, toch is de draad weggevreten.

Nou ben ik wel gewend om aan m'n auto's reparaties/onderhoud uit te voeren, maar met motors heb ik eigenlijk helemaal geen ervaring. Is dit probleem op te lossen met een helicoil, of moet ik drastischer maatregelen gaan nemen omdat je de olie zo vaak moet verversen?
 
Zo, heb nu een aantal weken een xr250r '90. Heb er ook al een hoop lol mee gehad, maar nu ff wat minder.

Ik wilde graag de olie verversen, wat ook wel lukte, maar ik zag een dag later dat er olie begon te lekken bij de aftapplug.... ben al erg voorzichtig geweest bij het aandraaien, toch is de draad weggevreten.

Nou ben ik wel gewend om aan m'n auto's reparaties/onderhoud uit te voeren, maar met motors heb ik eigenlijk helemaal geen ervaring. Is dit probleem op te lossen met een helicoil, of moet ik drastischer maatregelen gaan nemen omdat je de olie zo vaak moet verversen?


maak anders even een paar foto's van hoe het eruit ziet, in principe moet het wel op te lossen zijn met een helicoil, maar dan moet je er wel bij kunnen natuurlijk.
 
Hallo Forummers,
Ik had nog even een vraagje past een setje velgen van een xr600 (voor en achter schijfrem) op een xr400r uit 2001?
Alvast bedankt,
Groeten Kees
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan