> Het XR 250 t/m 650 Topic Part 7 XR forever

Status
Niet open voor verdere reacties.
Royal, heb je soms klapperolie in je xr gestopt?

560012_270430109722723_100002672084932_540136_145497686_n.jpg


Er is maar één xr die daar tegen kan hé!
 
ben afgelopen week ook weer ff met de xr bezig geweest, hij was wat compressie kwijt, dus het kopje er maar even af getrokken om te kijken wat er loos was, en zoals verwacht lekten de klepjes:
Foto-VC6VPFIQ.jpg

Foto-EAN3IZK3.jpg


en zo zagen de inlaatkleppen eruit:
Foto-TZUPUQBC.jpg

hier zat allemaal dikke drap op vast geklonterd, ondanks dat die kleppen niet lekten, zou hier iets mis zijn, of gewoon normaal aankoeksel?

Alles weer ff bijgedraaid, geslepen, geschuurd en gepolijst, en nu loopt het weer als een zonnetje, en kan ik weer op de compressie staan(A)
 
Misschien staatie een tikkie rijk?

Heb tijdje terug een husaberg uit 2k5 (fe550) los gezien, daar zat op de sluitrand weliswaar niet zoveel aangekoekt, maar op de rest van de steel het zelfde..
 
maak anders even een paar foto's van hoe het eruit ziet, in principe moet het wel op te lossen zijn met een helicoil, maar dan moet je er wel bij kunnen natuurlijk.



Foto's, dat leek me een goed idee. Maar ben er nu best triest van '(

Eerst schrok ik al van de kit:



En terecht, na het verwijderen van de kit zag ik dit:







Nou is knutselen ook leuk, maar meer voor in de winter.

Had de komende tijd graag willen rijden maar ik moet op zoek naar een linker carter deel zeker?
 
nee hoor:


zou wel EERST de helicoil erin laten zetten, want als je hem eerst dichtstopt, en er het buigt wat bij het boren/ tappen van de coil knapt dat spul er ben ik bang wel af.
 
nou, vanavond opgehaald...

DSC_0552.jpg


DSC_0551.jpg


das ff wat anders rijden dan een tl1000.....

moet wel het e.e.a. aan gebeuren. maar dat komt goed, motor loopt goed en in 1 x trappen, ff alles checken, setje gaskabels erin , fatsoenlijk koplampje erop, en gaan!
 
van het weekend al ff weggeweest op het ding,.. rijdt echt geweldig, alleen bleef gisteren de kickstarter beneden hangen.. net open gehaald, en de returnspring is idd gebroken.

net maar besteld bij cmsnl.. hopen dat die snel versturen..
 
Hallo mensen

Na 6 jaar xl/xr gereden te hebben en voornamelijk meegelezen op deze topics heb ik een vraag.

Ik ben nu op zoek naar een xr650 met sm- en croswielen maar op marktplaats staan er heel weinig op, eerder stonden er een aantal wel te koop maar nu erg weinig.

Hoe kan dit nou?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan