Het XR 250 t/m 650 Topic Part 8

Het is gebeurd!
Sinds kort eigenaar van een XR400 en vanavond mn offroad ontmaagding gehad! HIER
Het eerst gedeelte erg mul zand, de motor ging met mij aan de haal, of beter.... het voorwiel koos zn eigen route. Ik weet dat ik gewoon harder had moeten rijden, maar heeee 1e keer!!! :P
Beetje bij beetje harder en stukkies gaan staan, hielp wel.
Op een ander gedeelte lag soort gravel en dat was wel beter, daar flink kunnen raggen.
Nog even lekker op een stukkie helling mn achterwiel ingegraven, gelukkig weegt de XR niet zo veel dus makkelijk eruit te trekken.
Lekker warm gekregen en zin in de volgende keer :Y
 
Zeker!
P1020640_zps6b99ede9.jpg

P1020641_zpsc2652b31.jpg


tof machientje uit 97 met 'nog wat werk' :)
Zover ik kan zien redelijk standaard met nieuw dekbedovertrek en knalpijpje
 
Laatst bewerkt:
Nice! :Y

Vandaag op zoek geweest naar nieuwe weggetjes richting lochem...
Maar helaas.. -O-
Daar is werkelijk ELK zandweggetje met borden afgesloten voor motoren B|

Dan is het richting lichtenvoorde toch echt beter :]

5 oktober maar weer eens hillclimben/triallen in bilstain *O*
Met de ideale trial motor... De xr _O- :P
 
Laatst bewerkt:
Na een grondige schoonmaakbeurt:



De klepjes maar eens gecontroleerd ....
Samen met mijn zoontje van 2 ... :P

Is dat?
Doettie?
Wiel? Wiel?

Haha _O-
Maar operatie geslaagd, uitlaatklepjes iets te ruim, verder perfect! *O*

Nu nog ff schone olie binnenkort en hij is paletti voor meer zand!
 
Waarom doe je de otr van Havelte dan niet op 6 okt?

Nice! :Y

Vandaag op zoek geweest naar nieuwe weggetjes richting lochem...
Maar helaas.. -O-
Daar is werkelijk ELK zandweggetje met borden afgesloten voor motoren B|

Dan is het richting lichtenvoorde toch echt beter :]

5 oktober maar weer eens hillclimben/triallen in bilstain *O*
Met de ideale trial motor... De xr _O- :P
 
Mijn 600 ook.
En ik ook. ;)
Was een pracht rit, lekker veel uitdagingen. Hoge bulten, mul zand, knippen, noem maar op.
Ze zeggen altijd dat Handel en Hengelo het mooiste zijn, Handel heb ik nog niet gereden, was in elk geval mooier dan Hengelo.
 
Geweldige motor zo'n XR, luchtgekoeld en bulletproof.
Ik ben nu van Husky naar KTM overgestapt, maar als het niet bevalt qua betrouwbaarheid, koop ik geheid zo'n XR400 denk ik. Een beetje hetzelfde als m'n oude luchtgekoelde DR350, maar dan 2 x betere rij-eigenschappen.

Zeker!
[afbeelding]
[afbeelding]

tof machientje uit 97 met 'nog wat werk' :)
Zover ik kan zien redelijk standaard met nieuw dekbedovertrek en knalpijpje
 
Hallo,

Ik ben Guido..tijd geleden alweer dak hier was..
Heb een XR600R gekocht uit 1990

Kijken of ik om aan de praat krijg en een beetje opleuken.
Zocht een paar SM wielen..boy die zijn prijzig.

Ik ga nu ff terug lezen over een aantal onderwerpjes..weer beetje erin komen

Latrrr mannen
 
Iemand trouwens enig idee om de hoeveel uur rijden je de olie van een xr400r moet vervangen?
Ik heb het dan over OTR en crossbaan gebruik, ik ben redelijk noob dus het onderste word zeker niet uit de kan gehaald maar er word wel flink gegast soms.
In het boekje staat wel iets van om de zoveel km, maar dat lijkt me niet echt toepasselijk in het terrein.. Ik had wel begrepen dat de olie wat vaker ververst moet worden omdat hij vrij warm kan worden aangezien het een luchtkoeler is.
 
Laatst bewerkt:
Zo, ik heb maar weer is wat nieuwe xr-bezitters aan de openingspost toegevoegd :)
mijn xr-etje zal ik binnenkort maar weer is op de nopjes gaan zetten om alvast wat in vorm te komen voor lichtenvoorde, niet zo veel kunnen crossen op de sm wieletjes...
vorige week nog een nieuwe condensator aan m'n spanningsregelaar gesoldeerd, aangezien m'n achterlicht in één keer nog maar de helft van de tijd en later bijna niet meer functioneerde, en werkt nu weer perfect :)
 
Zo, ik heb maar weer is wat nieuwe xr-bezitters aan de openingspost toegevoegd :)
mijn xr-etje zal ik binnenkort maar weer is op de nopjes gaan zetten om alvast wat in vorm te komen voor lichtenvoorde, niet zo veel kunnen crossen op de sm wieletjes...
vorige week nog een nieuwe condensator aan m'n spanningsregelaar gesoldeerd, aangezien m'n achterlicht in één keer nog maar de helft van de tijd en later bijna niet meer functioneerde, en werkt nu weer perfect :)

Aa leuk om bij de openingspost te staan :p binnenkort gaat ik ook de xr weer opbouwen. Maar ik wacht eigenlijk op slecht weer nu ist nog lekker weer om op de weg te rijde
 
Aa leuk om bij de openingspost te staan :p binnenkort gaat ik ook de xr weer opbouwen. Maar ik wacht eigenlijk op slecht weer nu ist nog lekker weer om op de weg te rijde

als er genoeg bermen zijn is het met dit weer ook leuk rijden op crosswielen hoor O-)
 
Heren.
Ik heb een oude xr600 op het oog, uit 1989.
Ik heb al een "wegmotor" die in de schuur staat. Ik heb dus geen ruimte binnen voor een extra motor.
Mijn vraag is dan ook. Kan het kwaad dat ik deze XR buiten neerzet onder eventueel een hoes?

Mvg Gerlof
 
Heren.
Ik heb een oude xr600 op het oog, uit 1989.
Ik heb al een "wegmotor" die in de schuur staat. Ik heb dus geen ruimte binnen voor een extra motor.
Mijn vraag is dan ook. Kan het kwaad dat ik deze XR buiten neerzet onder eventueel een hoes?

Mvg Gerlof
Onder een hoes zou ik zeker doen.
Er zijn een aantal ijzeren onderdelen (voetsteunen en met name wat boutjes) die zullen gaan roesten.
Maar voor de rest kannie er wel tegen, je weet wel geen electronica dus geen vocht issue. :)
Mijn Crosstourer uit 2012 moet ook altijd buiten staan maar heeft daar onder een goede motorhoes weinig last van.
 
Zoo..

Vandaag alweer heel wat gedaan aan de XR.
Begonnen met schoonmaken en lelijk gespoten plasic eraf.
Voorpoten lekken beide, dus daar moet wat aan gedaan worden.
Achter veer is echt niet voor mijn gewicht. Dus die er maar tussen weg gehaald.
Heb er nog een liggen met piggyback die als het goed is wel geschikt is. Ff goed schoongemaakt.
Ooit eens gekocht op marktplaats...(afwachten..nooit getest).

Morgen ga ik een aantal klusje proberen te doen:
Kijken of achterband lek is of alleen zacht.
Achter veer plaatsen.
Voorremklauw bekijken..is erg vuil en komt lastig terug.

Motor wilde iig niet lopen.
Morgen kijken of ie vonkt.
Carburateur bekijken. Heb wel drapmeuk uit de tank verwijderd vandaag.
Gelukkig zit er ook een benzinefilter voor.

Olie zag er als nieuw uit! Filters nog niet bekeken. Geen olie op de pijlstok bij stilstand met koude motor.
Sowieso geen olie in het frame gezien. Heb geprobeerd met een stokje, maar geen olie.
Vraag me af hoeveel er in zit...
 
Terug
Bovenaan Onderaan