Hey Allemaal,
Topic is alweer wat verouderd terwijl het juist mooi weer aan het worden is!
Nu heb ik een vraag, ik wil graag de Co waarde verhogen op mijn mt-03 om het bokken op een constante snelheid te verminderen.
Ik weet dat bij een XT660 dit op het dashboard kan, maar op dezelfde manier lukt het niet bij de MT-03 helaas. Weet iemand een oplossing hiervoor, behalve een Powercommander te kopen, want dat vind ik een beetje aan de prijzige kant.
Hoor het graag.
Ride Safe
Geachte mede MT03 rijders, hulp gevraagd. Ik kom er niet meer uit.
MT gekocht met 18.000 op de teller April 2016.
Tellerstand nu, 34.423 km. Dus ruim 16.000 km gereden in 1 jaar. Voornamelijk woon-werk verkeer, Amsterdam - Almere.
Het blijft een heerlijke speelfiets en de machine bevalt me beter als dat ik ooit had kunnen dromen. Had hiervoor een opgevoerde (oer)Bandit 1200, maar het "stapje terug" bevalt goed.
Echter midden februari begon het probleem. Startmotor draait gewoon snel rond, maar aanslaan dus gewoon niet en stinken naar benzine. Na een paar dagen zeiknat in de regen bij de dealer buitengestaan te hebben, gewoon blijven starten. MT mee naar huis, paar dagen later, exact hetzelfde probleem. Dus startmotor draait 's morgens gewoon mooi rond, maar niet aanslaan.
Uiteindelijk nieuwe accu erin (was al wat ouder en gaf wellicht niet alle volts bij starten = dus geen vonk).
Probleem opgelost, starten en aanslaan als de brandweer.
Tot vanmorgen, MT wel zeiknat van de dauw, en startmotor heerlijk rond, maar niet aanslaan. Wel een verloren plofje, maar ook met gashendel iets open om te helpen, geen reactie en wel stinken naar benzine.
Vanmiddag thuis, hele boel droog, en wat denk je, in 1 klap lopen.
En als bij het niet starten hoor je echt een verdwaalde plof, maar die kun je niet "pakken" met het gas.
Wie weet raad.
Update, vanmorgen, 9 graden Celsius, wederom gewoon niet willen aanslaan. Heeft de hele nacht netjes onder een hoes gestaan en is nu echt niet zeiknat van de dauw.
Update 2, vanavond, starten en lopen. Ik word gek.
Controleer je bougie eens. Aan de hand van het verhaal adviseer ik je ook eens te kijken naar je luchtfilter(huis). Zonder voldoende lucht doet ie ook niets
Hey Allemaal,
Topic is alweer wat verouderd terwijl het juist mooi weer aan het worden is!
Nu heb ik een vraag, ik wil graag de Co waarde verhogen op mijn mt-03 om het bokken op een constante snelheid te verminderen.
Ik weet dat bij een XT660 dit op het dashboard kan, maar op dezelfde manier lukt het niet bij de MT-03 helaas. Weet iemand een oplossing hiervoor, behalve een Powercommander te kopen, want dat vind ik een beetje aan de prijzige kant.
Hoor het graag.
Ride Safe
Is er ook wel eens een MF MT-03 meeting? Lijkt me wel leuk om eens met z'n allen te meeten en te touren
Jaar of 8 geleden hebben de MFers dat paar keer gedaan.Was wel gezellig.Maar heb geen idee of er nog animo voor is.Veel rijders hebben hun MT al weer ingeruild.
Volgens mij maken veel mensen verkeerde keus met MT-3, en willen rijden op 4 cilinder.Maar blijft nukkige 1 cilinder, en daar moet je van houden.
Zal het doorgeven.Zet de MT bij de dealer neer en wil hem pas terug als duidelijk is hoe en waarom. Ik heb de motor dagelijks nodig en moet erop kunnen vertrouwen.
Even voor de beeldvorming, we hebben nog een dikke 1 pitter. Een LS650 Savage uit 1984. Die heb ik vandaag gepakt. Die was vanmorgen ook vochtig en met bouwjaar 1984, heeft deze wel wat last van vocht. Maar bij deze kan ik de "plof" wel opvangen met het gas en deze loopt dus na 3 slagen met de startmotor op de choke, met een beetje hulp met de gashendel bij aanslaan. Dit om aan te geven dat ik het principe van het opvangen van de "plof" wel in de vingers heb.
Wel grappig, Savage heeft gewoon de hele winter stilgestaan (aan de acculader, buiten onder een afdakje) en dat ding start gewoon, op oude benzine, vrijwel meteen. En blijft Stoïcijns rondrijden zonder 1 slag verkeerd te geven. (geeft wel beste klappen uit de uitlaat bij gas-loslaten trouwens)
Tja, als een probleem zich niet voordoet kunnen ze het ook niet opsporen. Dat is logisch maar wel heel vervelend.Ga zaterdag de MT weer ophalen. Ze hebben er zowat continu de kraan opgezet, en hij blijft gewoon starten en direct aanslaan. Voor de volledigheid de bougiedop vervangen.
Oftewel, ze kunnen het niet vinden. Iemand nog een idee? Ik heb zo het nare voorgevoel dat ik binnen nu en 2-3 weken weer sta te klooien om te starten.
Je noemt het een monster met sippe smiley, dus sarcastisch of verkeerde smiley? De opties die je noemt klinken wel goed namelijk.Vandaag mijn MT opgehaald, wat een monster
Een mt 03 uit 2008 met handkapjes, kuipje en akra's. Ik zie alleen dat als ik mijn mt afsluit dat er een rood lampje knippert waar een sleutel naast staat. Is dit een soort alarm of startonderbreking?
Als dit zo is, kan ik nog korting krijgen op mijn premie
Hoor 't van jullie
Ja idd.Mijne staat ook arm.Net als vorige.Mileu eisen.Ik rijd zelf 37 jaar.dus kom in BMW leeftijd....
Ga zaterdag de MT weer ophalen. Ze hebben er zowat continu de kraan opgezet, en hij blijft gewoon starten en direct aanslaan. Voor de volledigheid de bougiedop vervangen.
Oftewel, ze kunnen het niet vinden. Iemand nog een idee? Ik heb zo het nare voorgevoel dat ik binnen nu en 2-3 weken weer sta te klooien om te starten.
Tja, als een probleem zich niet voordoet kunnen ze het ook niet opsporen. Dat is logisch maar wel heel vervelend.
Tja, als een probleem zich niet voordoet kunnen ze het ook niet opsporen. Dat is logisch maar wel heel vervelend.Je noemt het een monster met sippe smiley, dus sarcastisch of verkeerde smiley? De opties die je noemt klinken wel goed namelijk.
Er zit een code in de sleutel, zonder goede code/sleutel treedt inderdaad een startonderbreker in werking.
Eerste echte ervaring en eerste motor, wat een bulk vermogen. Smiley is positief bedoeld haha
Tevens wat jij zegt over de 'startonderbreking', heeft dit een specefieke naam? dan kan ik namelijk mijn verzekering bellen om dit aan te geven.