Ik denk dat ik redelijk goed begrijp wat hij zegt, alleen ik ben het totaal niet met hem eens.
Of het gaat om stijfheid te creeren vraag ik me dus af? Daarom schrijf ik in mijn eerste post hierover ook "waarschijnlijk"(wat dus niet door Bundy begrepen werd). Want ik vind de constructie met de twee alu schetsplaatjes helemaal niet zo'n stijve constructie. Ik ken mensen in Engeland die dus een stijvere constructie gemaakt hadden zodat het blok wat meer mee kon "dragen" in een frame. Maar die kregen te maken met scheurende cilinders en toen bleek dat als ze die cilinderkop los van het frame lieten, de cilinders heel bleven en er een paar pk winst was geboekt. Alleen de hele motor trilde dus wel iets meer. Maar het feit dat je een cilinderkopsteun gebruikt om trillingen te verminderen werd vroeger veel gebruikt. Maar er is dus een gevaar die constructie niet te stijf te maken, dus in hoe verre draagt dit dan nog bij aan de stijfheid van een frame?
motor bij de motorzaak. oorzaak is een kapotte nokkenasketting spanner, of eigenlijk de veer in de naks. Die veer zorgt ervoor dat de spanner naar buiten gaat. Het is eigenlijk een soort opwindsysteem, na inbouwen unlock je de spanner en die schiet naar binnen. Maar als de veer breekt dan kan de spanner ook weer naar binnen draaien -> ketting zwabbert -> ketting schiet over tandwielen -> zuiger tegen kleppen. Schade zijn 2 kromme inlaatkleppen ,de nokkenasketting (to be sure) en de spanner. Eigenlijk valt het mij 100% mee, als in de minst slechte uitkomst voor dit scenario. Geeft je wel te denken dat zo'n stom veertje zulke schade kan veroorzaken.Video is duidelijk. Precies wat mij overkomen is albanie: catastrophic failure of the engine. The NAKS was helemaal naar binnen dus de ketting zwabberde maar wat rond. Op een gegeven moment zij het blok 'tak' en uit. Zuiger tegen kleppen? Wie weet. Krijg de motor over een kleine 2 weken weer terug van transport en ga er dan mee naar de verkopende motorzaak.
ga het overwegen. maar 2 punten:APE - World's Fastest Motorcycle Racing Components Mechanische monteren ?
Dat zal in de gebruiksaanwijzing staan lijkt me.ga het overwegen. maar 2 punten:
- Hoe weet je dat je goed zit, niet te slap en niet te strak? Luisteren?
- Hoe vaak moet je naspannen?
ga het overwegen. maar 2 punten:
- Hoe weet je dat je goed zit, niet te slap en niet te strak? Luisteren?
- Hoe vaak moet je naspannen?
Yep wat 4strokesrules zegt; Als het goed is zit er een beschrijving bij. Maar verkijk je er niet op dat dan alle problemen voorbij zijn. Je moet dan juist weten wat je doet, en met gevoel kunnen sleutelen. Ik heb hier een paar gsxr blokken liggen, waarvan een bekende kwaal is dat de naks het een x langzaam opgeeft. Vooral dat langzaam is een probleem aangezien het je als eigenaar niet snel zal opvallen dat je motor iedere x een beetje meer lawaai maakt.
Bij een blok hebben ze de originele spanner verder opgespannen door hem verder met de hand op spannig te brengenen bij het andere blok is er een ape handmatige gemonteerd. En die laatste staat zo strak dat de ketting zich half door de spanbladen heeft gevreten. En het eerste blok heeft een extreem versleten krukastandwiel(je). En dat laatste wil je echt niet met je WR want daar zit dat tanwiel vast aan je krukas.
Dus ik zou zeker overwegen om misschien gewoon een nieuwe originele naks te monteren. En wat je aangeeft om iets vaker de werking te controleren. Bijv iedere x bij het controleren van de klepspeling. Eigenlijk is het ook gewoon een slijtage deel wat vaak vergeten wordt.
@dennisgsr.
Tussen je krukas en je startmotor zit een startkoppeling die ervoor zorgt dat je startmotor wel je krukas aan kan drijven maar niet andersom. Wellicht dat die prblemen geeft of dat er onderdelen versleten zijn. Vanaf pag37 van dit topic is er nog iemand met problemen met de startkoppeling van een WR. Daar zijn foto's te vinden en volgens mij aardig wat uitleg.
Ik vraag me af waar die originele uitlaten blijven. Er worden scheepsladingen aftermarket dempers verkocht, gooit iedereen die oude dan weg?
Blijkbaar want tot op heden heb ik nog niks (betaalbaars) kunnen vinden. Bij de yamaha dealer raden ze me het af omdat ze nieuw niet te betalen zijn..
Wat Bolski eigenlijk graag wil zeggen is: Waarom koop je geen mooie aftermarket pijp bij mij!
Maar aangezien we op een forum zitten waar hij niet alleen moderator is, is hem dat nog net een stap te ver. En zou dat als spam gezien kunnen worden.....Maar dat is het niet hoor. Hij helpt gewoon graag mensen.....van hun geld af.
Wat Maikel zegt er komt vanzelf ergens op een MP of speurders iets voorbij. Of anders kan je het ook hier proberen bijv:
Offroadcentrum, Enduro en Offroad onderdelen en motoren. | Enduro Offroadcentrum
@dennisgsr. Met mijn Yamaha's reed ik met 48 tands achtertandwiel supermotard. Daar kwam ik op Emmen goed mee uit.
Dan zal het wel zo zijn dat als de motor verkocht wordt, de originele pijp vroeg of laat weggemikt wordt.Blijkbaar want tot op heden heb ik nog niks (betaalbaars) kunnen vinden. Bij de yamaha dealer raden ze me het af omdat ze nieuw niet te betalen zijn..