Hoe maken jullie je (enduro) motor schoon?

XLLK38

Rookie
29 dec 2020
20
14
Ik heb een paar weken geleden mijn nieuwe BMW 1250 GS opgehaald! Hebben jullie nog tips om de motor netjes schoon te maken en netjes te houden?
Er zijn diverse sites Stips, handigschoonmaken.nl etc die spullen aanbieden maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Zelf zit ik te denken om foam te gebruiken en de motor droog te "blazen" om krassen te voorkomen. Liever gebruik ik geen hogedruk reiniger maar gewoon een tuinslang of sproeipomp. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is dat het per ongeluk een auto noemen van een gs1250 doorgaans niet door de eigenaar gebeurt.
Hoge druk lijkt me overbodig als de sproeikop op de tuinslang meerdere standen heeft waaronder 1 die een harde ( gerichte) straal geeft.
Als je offroad gaat rijden zullen de zorgen over mogelijke krassen van het wassen verdwijnen zodra er steeds meer krassen komen van het omvallen en steeds ( tevergeefs) oprapen.
 
Mijn ervaring is dat het per ongeluk een auto noemen van een gs1250 doorgaans niet door de eigenaar gebeurt.
Hoge druk lijkt me overbodig als de sproeikop op de tuinslang meerdere standen heeft waaronder 1 die een harde ( gerichte) straal geeft.
Als je offroad gaat rijden zullen de zorgen over mogelijke krassen van het wassen verdwijnen zodra er steeds meer krassen komen van het omvallen en steeds ( tevergeefs) oprapen.
Dat ik ook de auto noemde had te maken dat ik zat te denken om de droger ook voor de auto te gebruiken. Wat betreft het enduro rijden, tsja... i ik denk niet dat ik echt veel "hardcore" offroad ga rijden. Ik verwacht niet snel door de motor te crossen etc. Af en toe een (droog) zandpad is wat anders.
 
Ik heb een paar weken geleden mijn nieuwe BMW 1250 GS opgehaald! Hebben jullie nog tips om de motor netjes schoon te maken en netjes te houden?
Er zijn diverse sites Stips, handigschoonmaken.nl etc die spullen aanbieden maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Zelf zit ik te denken om foam te gebruiken en de motor droog te "blazen" om krassen te voorkomen. Liever gebruik ik geen hogedruk reiniger maar gewoon een tuinslang of sproeipomp. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Gewoon de sloot in sturen, werkt prima.
 

Bijlagen

  • IMG_2913.jpeg
    IMG_2913.jpeg
    165,6 KB · Weergaven: 4
Daarom rij ik niet mee als er dikke gs bij zit.
Of gewoon doorrijden net of je niks gezien hebt.
Dat ding is er niet meer uit te takelen.
Ook al ben je met z.n tienen.
Heb ooit m.n 1150gsa ingespoten met Dasty en ff in laten weken.
Is m.n geandiseerde velge in ene keer een tint lichter.
Dasty werkt prima op m.n enduro maar bij geanodiseerd alu.
Echt uitkijken.
 
  • Haha
Waarderingen: N!co
Terug
Bovenaan Onderaan