• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Het zoveelste rammeltje!!!

Daniel0416

MF veteraan
Lid geworden
16 dec 2008
Waarderingsscore
0
Het is weer tijd voor een rammeltje met vandaag in de hoofdrol ,

ZXR 400 Bj1992 ,

En de vraag volgd als deze ,

Bij een warme motor met de koppeling ingetrokken en in zijn neutraal is er geen rammeltje te horen!

Bij een warme motor ZONDER ingetrokken koppeling en (uiteraard) in zijn vrij is er wel duidelijk een rammeltje te horen!

Wat zeggen de deskundige ervan?

:} :} :}

laten zitten, niets aan oen.
is normaal.

Ja ok!Ik weet dat de wat oudere kawa's wat rauw lopen en dat een rammeltje niet uitzonderlijk is bij zo'n machine maar ik vind deze toch wel super irritant!

Ik weet dat bij een koekblik , als die het zelfde probleem vertoont als mijn zxr , dat dan het druklager van de bak naar de GVD is!

Zit er ook zoiets in mijn zxr?

Kunnen koppelingsplaten een rammelend geluid maken dan? :?

het kan ook de primaire aandrijving zijn, dit zijn recht vertande tandwielen en daar zit altijd wel wat ruimte op.
of het is de transmissiedemper achterop de koppeling.

het druklager is veel kleiner dan bij een autokoppeling en is niet hoorbaar als deze versleten is.

het rammelen van de koppeling en het stil worden als de koppeling ingetrokken wordt, komt op veel motoren voor in meer of mindere mate, en er is lang niet altijd wat aan te doen.
het is overigens onschadelijk, alleen irritant.

Laatst bewerkt:
is bij die van mij ook. ;) maak me er al lang niet meer druk over.
Beetje stationair toerental opschroeven kan al helpen, maar het kan geen kwaad naar mijn weten.

is bij die van mij ook. ;) maak me er al lang niet meer druk over.
Beetje stationair toerental opschroeven kan al helpen, maar het kan geen kwaad naar mijn weten.
Je bedoelt dat je dan het geluid van de koppeling overstemt met het geluid van de motor :P

Terug
Bovenaan Onderaan