Het ZX-6R topic deeltje 87, De snelste zijn GROEN!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien nog een vreemde vraag hieromtrent, maar wat als je je versteller aanpast tijdens het rijden om fading te compenseren en je vervolgens rustiger gaat rijden? Gaat je rem dan niet aanlopen als je hem niet weer terug-verstelt?
 
Misschien nog een vreemde vraag hieromtrent, maar wat als je je versteller aanpast tijdens het rijden om fading te compenseren en je vervolgens rustiger gaat rijden? Gaat je rem dan niet aanlopen als je hem niet weer terug-verstelt?

nee, dat heeft er niets mee te maken. dan gaat alleen je hendel weer verder weg staan... dus kost het je dan meer moeite om bij je hendel te komen.

Als jij bij je motor staat, en aan die versteller draait, gaat alleen je hendel naar voren en naar achteren. doet hij tijdens het rijden ook. Alleen je "beginpunt" veranderd dan...

vb. je stelt hem in op 5 cm (ik zeg maar wat), en je gaat rijden, en tijdens het rijden gaat hij naar 3 cm. Dan kun je hem terug stellen met de adjuster naar 5 cm. Dan is er de kans ( hoeft niet altijd) dat je stopt en hij afkoelt hij terug gaat naar 7 cm...
 
Nee. Volgens mij verander je alleen de afstand van de remhendel tot het handvat om op die manier het rempunt gelijk te houden.
 
zou soms weleens handig kunnen zijn. Heb soms na een ronde of 2 a 3 dat de remhendel verder naar de clipon komt met dezelfde remdruk. dan zou je hem dus weer een stukje verder weg kunnen draaien met de adjuster...

Overbodige luxe op straat zou ik zeggen :+
staat wel stoer, dat wel 8-)

Ah oki :)

Ben wel blij met deze rcs19, remt als een tierelier.. en vlg mij heb ik hem nog op de 'softe' stand staan. Echt nooit last van fading ermee (aan t begin wel, maar bleek een luchtbelletje achter de banjobout te zijn..ook dat kan :') )

Heb nog de originele pomp TK mocht er iemand interesse hebben? zoals nog zo veel spul :P
 
klopt, maar dat is een klein schroefje, onder een rubber dopje, aan de bovenkant van de pomp. gaat dan alleen op (16 OF 18) of (18 OF 20). de adjuster komt dan ipv de versteller op de hendel ;)

[afbeelding]

[afbeelding]


Dus toch wel om gewoon van 18 naar 20 te schakelen en terug.
Dat klinkt ook wel stukken logischer ja.

Hopelijk loop ik nog eens tegen een mooie (afgeprijsde) RCS19 aan :9~
 
Dus toch wel om gewoon van 18 naar 20 te schakelen en terug.
Dat klinkt ook wel stukken logischer ja.

Hopelijk loop ik nog eens tegen een mooie (afgeprijsde) RCS19 aan :9~~


niet fout lezen he, (ik had er ff een regel tussen moeten vrijlaten... sorry) de remote adjuster is dus niet om te schakelen van groot naar klein, maar daar is dat verborgen schroefje onder dat rubber dopje voor ;) (zoals je op de foto's kunt zien)

de adjuster komt op het hendel-verstel-schroefje ;)
 
niet fout lezen he, (ik had er ff een regel tussen moeten vrijlaten... sorry) de remote adjuster is dus niet om te schakelen van groot naar klein, maar daar is dat verborgen schroefje onder dat rubber dopje voor ;) (zoals je op de foto's kunt zien)

de adjuster komt op het hendel-verstel-schroefje ;)

Ah ja nu snap ik het :Y

Zelfde functie als dit gele ding dus:
maxresdefault.jpg


Alleen dan kun je het met je linkerhand aanpassen, tijdens het racen dus bijv.


Hmm, op zich ook niet slecht.
Zal dr eens ff overnadenken
 
Even een vraagje voor degene die kunnen helpen.

Ik heb een ZX6R uit 2006 waarvan de rempomp het erg slecht doet.

Moet de bovenste nippel eigenlijk elk ritje ontluchten om hem weer op druk te krijgen.

Nu heeft een vriend van mijn een motor zaakje en die heeft een revisie set besteld voor de rempomp met de hoop dat het hiermee opgelost is.

Mijn vraag is of hier mensen hetzelfde probleem herkennen toevallig ? Anders koop ik liever een rempomp van een ander merk dan de originele om het in een keer goed te doen.
 
Is die niet gewoon slecht ontlucht?
Ik zou hem eerst proberen GOED te ontluchten ( als je dat nog niet gedaan hebt ), en ja dat kan een tyfus werk zijn...
 
Ah ja nu snap ik het :Y

Zelfde functie als dit gele ding dus:
[afbeelding]

Alleen dan kun je het met je linkerhand aanpassen, tijdens het racen dus bijv.Hmm, op zich ook niet slecht.
Zal dr eens ff overnadenken


:^ precies :Y



niet fout lezen he, (ik had er ff een regel tussen moeten vrijlaten... sorry) de remote adjuster is dus niet om te schakelen van groot naar klein, maar daar is dat verborgen schroefje onder dat rubber dopje voor ;) (zoals je op de foto's kunt zien)

de adjuster komt op het hendel-verstel-schroefje ;)


Standaart hoeft niet slecht te zijn, maar als je wat geld over hebt, zou ik zeker een andere (bij voorkeur Brembo) aanraden.

Ik race met een standaart pomp, en dat gaat prima. Maar ik heb ook met een Brembo gereden, en dat is toch echt een duidelijk verschil ;)
 
tja, er zijn twee rosso banden:
1) diablo rosso corsa. Volgens pirelli "The most versatile hypersport tyre for road and track use". Profiel lijkt hetzelfde te zijn als bij de diablo supercorsa's.
2) diablo rosso II. Volgens pirelli "The ultimate sport tyre for absolute road use."

De vraag is dus welke Antoon eronder wil leggen :P
gaat mij om optie 2
Ik denk dat ik het gewoon es ga proberen....
Kosten scheelt het zeker wel iets van 30,- op zich maf maar wel het proberen waard.

Ik heb normaal ook dezelfde voor en achter maar voor is nog prima en achter is op....dusss
Denk ook niet dat het kwaad kan maar meer een tik is dat we voor en achter hetzelfde willen hebben ;)
 
Is die niet gewoon slecht ontlucht?
Ik zou hem eerst proberen GOED te ontluchten ( als je dat nog niet gedaan hebt ), en ja dat kan een tyfus werk zijn...

Na ontluchten is de rem dan wel weer goed?


Dit is goed ontlucht en nadat het ontlucht is werkt het ook super voor een week of 1 a 2 maar daarna lijkt er ergens toch weer lucht in te komen.. :N

Het is tevens ontlucht met een speciaal apparaat hiervoor op beide remklauwen en nippel boven
 
Dit is goed ontlucht en nadat het ontlucht is werkt het ook super voor een week of 1 a 2 maar daarna lijkt er ergens toch weer lucht in te komen.. :N

Het is tevens ontlucht met een speciaal apparaat hiervoor op beide remklauwen en nippel boven
klinkt alsof ie ergens valse lucht vandaan trekt.... :/
 
Even een vraagje voor degene die kunnen helpen.

Ik heb een ZX6R uit 2006 waarvan de rempomp het erg slecht doet.

Moet de bovenste nippel eigenlijk elk ritje ontluchten om hem weer op druk te krijgen.

Nu heeft een vriend van mijn een motor zaakje en die heeft een revisie set besteld voor de rempomp met de hoop dat het hiermee opgelost is.

Mijn vraag is of hier mensen hetzelfde probleem herkennen toevallig ? Anders koop ik liever een rempomp van een ander merk dan de originele om het in een keer goed te doen.
Alleen daarmee redt je het niet, denk ik zo :N
 
Ik hoop dat het iets kleins blijft maar ben ook bang dat we het hiermee niet gaan redden al hoop je stiekem dat of een O-ring lek is.

Ik laat het hem van de week eerst maar kijken zodra ik mijn laser systeem uitlaat binnen heb

Wat is een goede vervanging voor de rempomp ? en moet ik dan ook de voorremmen aanpassen
 
Alleen daarmee redt je het niet, denk ik zo :N


Als ik het zo hoor, denk ik dat dat best zou moeten werken. Valse lucht aanzuigen zou eigenlijk niet mogen kunnen, maar als ie ergens valse lucht zou zuigen, dan zou dat alleen kunnen bij het aanzuigen van de olie uit het reservour bij het inknijpen van de hendel...
Lijkt me niet dat het potje leeg is tijdens de rit, dus dan moet er ergens in de hendel zitten, maar wel aan die kant... de rest is alleen pers...

btw, ontluchten met een speciaal apparaatje, wil niet meteen inhouden dat ie perfect ontlucht ;)
Ik heb een Mytivac, en deze gebruik ik alleen om de olie door te trekken, niet om te onluchten. om het beste te ontluchten kun je het best een ong 30cm doorzichtig slangetje nemen, die in een hoog boogje in een potje remolie eindigd, dus onder de vloeistof. Dan zie je het beste of er nog lucht uit komt, plus de lucht kan niet meer terug omlaag het systeem in...

Die myitvac trekt zo hard, dat hij valse lucht bij de aansluiting op de nippel mee trekt... dus dan zie je niet of het uit het systeem komt, of langs de aansluiting.
 
Ik hoop dat het iets kleins blijft maar ben ook bang dat we het hiermee niet gaan redden al hoop je stiekem dat of een O-ring lek is.

Ik laat het hem van de week eerst maar kijken zodra ik mijn laser systeem uitlaat binnen heb

Wat is een goede vervanging voor de rempomp ? en moet ik dan ook de voorremmen aanpassen


je kan prima alleen de pomp vervangen, dat kan best... Maar kan ook dat met een revisie de problemen weg zijn, en dan zou ik lekker met de standaart blijven rijden. Als ie goed is, remt ie prima, en scheeld een hoop geld :)

Brembo is een veel gebruikte (en kwalitief zeer goede) vervanger, maar er zijn ook andere mooie/goeie pompen.

Remklauwen kun je ook vervangen, maar zijn duur, en niet direct noodzakelijk...
 
Als ik het zo hoor, denk ik dat dat best zou moeten werken. Valse lucht aanzuigen zou eigenlijk niet mogen kunnen, maar als ie ergens valse lucht zou zuigen, dan zou dat alleen kunnen bij het aanzuigen van de olie uit het reservour bij het inknijpen van de hendel...
Lijkt me niet dat het potje leeg is tijdens de rit, dus dan moet er ergens in de hendel zitten, maar wel aan die kant... de rest is alleen pers...

btw, ontluchten met een speciaal apparaatje, wil niet meteen inhouden dat ie perfect ontlucht ;)
Ik heb een Mytivac, en deze gebruik ik alleen om de olie door te trekken, niet om te onluchten. om het beste te ontluchten kun je het best een ong 30cm doorzichtig slangetje nemen, die in een hoog boogje in een potje remolie eindigd, dus onder de vloeistof. Dan zie je het beste of er nog lucht uit komt, plus de lucht kan niet meer terug omlaag het systeem in...

Die myitvac trekt zo hard, dat hij valse lucht bij de aansluiting op de nippel mee trekt... dus dan zie je niet of het uit het systeem komt, of langs de aansluiting.


Duidelijk verhaal !

Dankjewel voor je uitleg en laten we hopen dat we het kunnen oplossen met een revisie setje en een goede ontluchting *D
 
Als ik het zo hoor, denk ik dat dat best zou moeten werken. Valse lucht aanzuigen zou eigenlijk niet mogen kunnen, maar als ie ergens valse lucht zou zuigen, dan zou dat alleen kunnen bij het aanzuigen van de olie uit het reservour bij het inknijpen van de hendel...
Lijkt me niet dat het potje leeg is tijdens de rit, dus dan moet er ergens in de hendel zitten, maar wel aan die kant... de rest is alleen pers...

btw, ontluchten met een speciaal apparaatje, wil niet meteen inhouden dat ie perfect ontlucht ;)
Ik heb een Mytivac, en deze gebruik ik alleen om de olie door te trekken, niet om te onluchten. om het beste te ontluchten kun je het best een ong 30cm doorzichtig slangetje nemen, die in een hoog boogje in een potje remolie eindigd, dus onder de vloeistof. Dan zie je het beste of er nog lucht uit komt, plus de lucht kan niet meer terug omlaag het systeem in...

Die myitvac trekt zo hard, dat hij valse lucht bij de aansluiting op de nippel mee trekt... dus dan zie je niet of het uit het systeem komt, of langs de aansluiting.
maar dan nog redt je het niet met alleen het bestellen van een revisie setje :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan