Het ZX-6R topic deeltje 87, De snelste zijn GROEN!

Status
Niet open voor verdere reacties.
mooi projectje hierzo.. heel ze brommer uit mekaar schroeven om alles te lakken! Vind ik leuk :)

Word mooi hoor, maar wat een werk. Wil mijn zx6 van 02 ook wel uit elkaar draaien en het frame zo mooi zwart maken, maar factor tijd speel een grote rol!
 
Hey Gaylords:
Ik heb nog een achterwiel legguhhh
Geschikt voor zxzesjes vanaf 2005
Altijd mekkeluk voor een cirkwiedaggie😃
GR jrgssss

Hey knakworst,

Da hajje een joae geleje ookal,
Toen hek al gezegd daje de hoofdpries vroagt!
Makt dr een schone pries van, dan komde dr ook vanaf!
 
Ok begrijp dat het om een velg van Santnos gaat :+

Heeft er trouwens hier misschien iemand nog een buddyseat liggen van een 2005/6 :?
Mag schade hebben....
 
Ok begrijp dat het om een velg van Santnos gaat :+

Heeft er trouwens hier misschien iemand nog een buddyseat liggen van een 2005/6 :?
Mag schade hebben....
Ja die heb ik nog wel!! In orginele staat, ik moet even zoeken waar die is. Heb je er haast mee?
 
Laatst bewerkt:
Word mooi hoor, maar wat een werk. Wil mijn zx6 van 02 ook wel uit elkaar draaien en het frame zo mooi zwart maken, maar factor tijd speel een grote rol!

Ik vind het allemaal wel mee vallen kwa tijd. Ik kan alleen in de avonden iets doen. Heb ook nog een gezin.
 
Wederom een update vanuit zxr forum.

--UPDATE 9--

Afgelopen zaterdag zijn er weer onderdelen gespoten.
Dit is er gebeurd:

Onderdelen geschuurd en spuit klaar gemaakt.
Foto-MAQLRQXO.jpg


De niet te spuiten delen afplakken (dit ben ik niet, maar mijn beste maat die alles gaat spuiten (later de kuipdelen)).
Foto-RJCFNIDA.jpg


Spuiten maar, primer, kleur 2 lagen, blanke lak 2 lagen
Foto-FFXZJOPQ.jpg


De kroonplaat, wit gespoten,
Foto-3TUXP4QL.jpg


De radiateur zij kanten zijn ook wit geworden, deze zie je door de kuipdelen.
Foto-BV7HIKSB.jpg


Ik noem het maat de sokken van de voorpoten, als iemand de juiste benaming heeft hoor ik het graag :D . Deze zijn zwart gemaakt. origineel waren ze antraciet.
Foto-YSBS6H43.jpg


Nu zonder afplak tape
Foto-ZNRE4TDN.jpg


Bij thuis komt de kroonplaat en voorpoten gemonteerd op de motor
Foto-CNGVWSQA.jpg


Weer een vruchtbaar weekeind gehad :danse: .

De witte details (kroonplaat, rempot doppen, ratiateur enz) daarvan ben ik heel benieuwd hoe dit in het totaal plaatje tot zijn recht gaat komen.

Ik zal nog betere foto's maken zodra ik tijd heb.

tot de volgende update
 
:} toppert

Nee hoor heeft inprincipe geen haast...zou mooi zijn als het voor de zomer is dan kan ik er nog ff mee knutselen...we hebben wel contact *O*
Ja dat is goed, je hebt het wel over een duo seat zitje he? Ik kan hem wel een keer naar de zaak mee nemen, dat is allicht dichterbij :P
 
Wederom een update vanuit zxr forum.

--UPDATE 10--

Vandaag weer wat dingen kunnen doen aan de motor.

De rem en koppeling set zijn zwart gespoten, ik had al korte hendels hiervoor, vandaag de set in elkaar geschroefd.

Foto-AQIDIB3B.jpg


Hierna heb ik de radiateur ventilator weer gemonteerd. Hiervan is de beugel wil gespoten.

Foto-H4NOIWVB.jpg

Vind dit wel geslaagd.

Later in de middag heb ik de stuur verder afgemonteerd, hiervan heb ik de rem koppeling set, bedienings modules, gashendel, handvat links en de stuurgewichten gemonteerd.

Foto-3TB3TWKW.jpg


Foto-S7NR4ZWW.jpg


Foto-Y46UZUCJ.jpg


Op de motorbeurs in Utrecht heb ik een Hell stalen remleiding set gescoord, hiervan heb ik de remleidingen alvast gemonteerd.

Foto-TTIPDCZ4.jpg


Als laatste heb ik vandaag de ram air box geplaatst samen met de topkuip beugel.

Foto-SLGQ8L86.jpg


En natuurlijk zijn alle originele bouten vervangen door RVS exemplaren.

Tot de volgende update. :whistling:
 
Laatst bewerkt:
Zier er strak uit maar ik vraag me af of die witte beugel van de ventilator wel een goed idee was.
Met poetsen kom je er niet heel goed aan.
 
Even een vraagje: net een heerlijk ritje gemaakt met m'n ZX6R. Stond een tijdje voor het stoplicht te wachten toen ik merkte dat hij anders (lager) stationair ging lopen. Het waarschuwingslichtje met FI ging branden en na drie keer knipperen weer uit. Dit heb ik nog een paar keer gehad onderweg, ook tijdens het rijden. Hij stotterde toen ik iets gas bijgaf, maar na een paar tellen was dit weer weg. Het waarschuwingslichtje ging ook in alle gevallen na een paar keer knipperen weer uit..
Is het verstandig om contact op te nemen met de motordealer, of kan het komen door bijvoorbeeld oude benzine? Ik heb sinds ik hem kocht in maar december één keer getankt, een half tankje ongeveer..
 
Laatst bewerkt:
Wederom een update vanaf zxr forum.

--UPDATE 11--

Weer een update.

Deze week was voornamelijk afwachten wanneer de onderdelen bij de poedercoater gereed zijn. Gelukkig kreeg ik gister te horen dat ze klaar liggen, dus morgen na het werk maar meteen ophalen :danse: .
Hierdoor heb ik niet veel aan de motor kunnen doen.

Allereerst foto van de totale motor.

Foto-L66LHHOT.jpg


Deze week heb ik de radiateur weer gemonteerd op de motor. ben erg blij met het resultaat.

Foto-OIXJGAPT.jpg


Donderdag ben ik maar eens op bezoek geweest bij Motorhuis Langezwaag. Na lang nadenken toch maar besloten om een nieuw rem schakel set te halen. Mikis heeft een leuk prijsje kunnen maken voor een
Gilles Tooling set.

Foto-O7W8HNNA.jpg

Linker zijde

Foto-SUZ3SJW7.jpg

Rechter zijde

Gister heb ik de achterwiel (tijdelijk) terug geplaatst om de remleiding van de rem cilinder naar de remklauw te kunnen monteren. Ik heb een stuk tape gebruikt waar dadelijk een beugel komt, zodra ik deze terug heb van de poedercoater. tevens is te zien dat de originele Kawasaki remolie reservoir deksel wit gespoten is, hierbij zijn de opdruk teksten verwijderd.

Foto-HMK4AXJN.jpg


Ik had eigenlijk meer willen doen deze week, maar helaas. Probleem is ook meer dat ik de motor niet helemaal in elkaar ga zetten voordat de kuipdelen gespoten zijn. De motor moet nog vervoerd worden op een aanhanger.

Maar er is ook goed nieuws, ik heb al een datum kunnen plannen wanneer de kuip delen gespoten gaan worden. Dit wordt het eerste week van april :dans: :dans: .
Hiervoor moet de motor op zijn wielen kunnen staan, en de kuip delen te monteren zijn.
 

Ja, ik dacht ik zal hem ook maar eens op MP zetten voor 25,-
Dag later verkoop ik hem via ZXR-club :P


:^ En nu, en nu, en nu, en nu??

Nou uhh... even niets.
Wil in de toekomst wel een seventies brikje })

Mag ik vragen wat je er nog voor hebt gevangen?
PM mag ook..

Oh dat is niet echt een geheim hoor.
Stond te koop voor 2950,- zoals je zelf wss wel hebt gezien, is weg gegaan voor 2800,-
aan een clublid van de ZXR-club.
Wel zo goed als origineel, op stalen remleidingen en smoke kuipruitje na.
Mss door veel te leuren dat je er een paar 100 meer voor beurt, maar je moet wel realistisch blijven denk ik, is toch al weer bijna 12jr oud.

Voor de liefhebbers; Er zijn nog goodies die ter zijner tijd te koop komen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan