Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!


Heldere uitleg
 
Was twee weken geleden mijn zesde 600cc Kawa opgedoken op MP, inmiddels staat ook mijn vijfde weer te koop.
"Bargain price"
Dus als je deze koopt voor 1000 euro meer dan dat hij ervoor heeft betaald krijg je de rekeningen te zien die ik betaald heb
Wel met een nieuwe teller
 

Die vraagprijs gaat hij natuurlijk never-nooit krijgen.
Het was een goede motor in goed staat, geen problemen. Maar ik was echt opgelucht toen ik dat ding eindelijk kwijt was. Al dat gezeur van gierige kopers
Dus die pani heb ik gewoon bij een dealer gekocht waar ik die blauwe 6 direct zonder gezeur kon inruilen.
 
Party people!



Van de week, toen ik met de gear indicator bezig was, was dit tevens meteen het einde van mij accu
Ik wist dat hij niet al te goed meer was, en dat het er wel zat aan te komen om hem te vervangen. Maar hoopte dit eigenlijk te kunnen rekken tot na de winter. Kan namelijk nergens binnen sleutelen, en bij de ZX6r (2005) trek je dat ding nu niet eenmaal er uit zoals ik dat bij al mijn vorige motoren wel gewend was.

Echt van het een op andere moment kreeg ik hem gewoon niet meer gestart (dashboard etc werkte wel nog gewoon prima). Nog proberen bij te laden met de optimate, dit leek even goed te gaan, maar zelfs die herkende de accu op een gegeven moment zelfs niet eens meer

Dus maar een nieuwe besteld. En dit keer maar meteen voor een Lithium accu gegaan, maar wat een wereld van verschil is dat zeg!
Dacht eerst dat ze me een lege "dummy" gestuurd hadden, zo licht lijn die dingen. Ze schijnen ook een grotere startstroom te kunnen leveren, en dat merk je meteen!
En dan nog met als voordeel dat ze ook veel beter vorst bestigd zouden moeten zijn, dus we gaan het zien. Tot nu toe in ieder geval echt een aanrader
 
Paar weekjes niet rijden

Daar doe je al iets fout

Nee maar even zonder gekheid. Die dingen zouden juist een "lagere" zelfontlading moeten hebben.
Ben dan benieuwd hoe deze het nu bij mij uit gaat houden, zeker nu in de winter.

Het gewicht vind ik wel een pluspunt. En geeft lekker wat vermogen bij het starten!
 
Top dank je ... echt super van je
 
Ik heb er 2 dus ik moet mn tijd verdelen...

Jouw JMT komt, net als veel andere, uit dezelfde Chinese fabriek als Vicma; Haijiu官网 Of het ook allemaal exact dezelfde kwaliteit is weet ik niet...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er 2 dus ik moet mn tijd verdelen...

Jouw JMT komt, net als veel andere, uit dezelfde Chinese fabriek als Vicma; Haijiu官网 Of het ook allemaal exact dezelfde kwaliteit is weet ik niet...
Dat is tegenwoordig met veel producten zo denk ik, word het gewoon in een ander doosje gestopt of word er een ander stickertje op geplakt.

Ben de laatste tijd daarom ook steeds meer direct uit China aan het bestellen, zo ook mijn stuurdemper en mijn gear indicator

Maargoed, had van beiden merken nog nooit eerder gehoord, gewoon de goedkoopste besteld welke ik kon vinden, gezien ik geen zin had om €100 voor een accu uit te geven en dan ook nog eens een speciale lader nodig heb. Dus nu nog even afwachten hoe die het vol gaat houden, de eerste indruk is in ieder geval erg positief!
 
Niet verder vertellen, maar ik gebruik mijn gewone optimate op hem op te laden. Wel goed opletten dat hij niet naar z'n diepontladings-programma schakelt, want dan zet je er een veel te hoge spanning op. En voor de wijsneuzen; hij hield z'n spanning al niet vast voordat ik hem met de optimate had opgeladen. Als hij wel z'n lading vasthield had ik de optimate niet nodig gehad...
 
Even een update:
Afgelopen dagen klepspeling gemeten en aangepast. Drie inlaatkleppen stonden te nauw waaronder de beide van cilinder3. Vanavond het spul weer opgebouwd en gestart.
Helaas zat die nare ratel van de ketting er nog in maar na een truukje te hebben gezien op joubuis kon de spanner nog 1 tandje verder en toen was ie wel stil!
Heb er nog niet mee gereden maar hij lijkt wel wat feller aan het gas te hangen nu.

Binnenkort maar eens een blokkie om doen, ik voorlopig grote blij dat dit werkje in ieder geval gelukt is!

Grtz,fRank
 

Dat trucje is dat de naks één tandje verder zetten en dan terug plaatsen?
Heb je de URL van die video nog?
Misschien dat ik dit bij mijn 10 ga doen, die ratelt inmiddels ook behoorlijk.
 
Trucje was om m eerst gewoon te installeren zoals gebruikelijk en te testen op ratelen.(deed ie dus nog steeds) De eigenlijke tip was om de 2 bevestigingsboutjes een aantal slagen te lossen en vervolgens de spanner (dus met veer, pen en de grote borgbout op zn plek!) héél voorzichtig iets naar buiten te halen tót t moment dat je m 1 tandje hoort opschuiven (klik) Dan de boutjes weer op moment aantrekken en voila hij staat 1 tandje strakker.
Werkte gegarandeerd.

Anyway, footage:
Grtz,fRank
 
Zo! We zijn een paar maanden verder. Wat heb ik allemaal gedaan:

-achterrem olie ververst en gangbaar gemaakt
-bos uitlaat
-achtervelg gespoten en nwe band
-motorflush forté
-oliefilter plus castrol olie
-4x bougie
-k&n filter
-carbs gereinigd en synchronisatie
-voorvork nwe keerringen en olie
-remschijven voor laten afdraaien
-nwe kuipruit

Nu de voorvelg nog spuiten en de nwe band monteren. En dan ben ik voorlopig good to go
 

Bijlagen

  • IMG_20190203_073410174.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 10
Ik moet zeggen dat dit standaard werkzaamheden zijn geweest. Aankomende seizoen staan er 2 á 3 circuitdagen op de planning. Dus vering en remmen wil ik nog wel beter gaan aanpakken.

Ik twijfel nog of ik de standaard 6 zuiger tokico's ga vervangen voor 4 pots...

Vering zal een bezoekje aan HK in Tiel worden
 
Ja precies, dat bedoelde ik dus
De manier waarop hij dit doet is wel interessant. Bedankt voor de tip.