Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Cool! :t Welke kant, via voor of achter?
Er zitten nog al wat delen aan. Bekijk bijlage 1996143
Ik dacht met tape omhullen, geen delen laten uitsteken.
Maar met tie-wraps zal het wel van achter naar voren gaan?

Er was al enige rekening met meerwerk gehouden, maar dan zou dit dus meevallen.
En het is ook nog niet perse nodig
Maar kan de oude altijd nog als reserve houden. :Y
Van onder naar boven heb ik gedaan. Dus het bochtje naar boven getrokken. (met beleid) O-)
 
Alvast even wat gepuzzeld vanmiddag. :)
PSX_20240415_201847.jpg

Goed verpakt maar geen manual.

De ZX-6R is zonder stuurdemper geleverd, dus maken we er een RR van. :? :+

Kaal ook die kroonplaat zo. ;)
PSX_20240415_201439.jpg

Dit ben ik gewend. :Y
PSX_20240415_201602.jpg

Het setje komt met een andere kroonplaatmoer en die heeft een groter center gat. Dus dat komt ook van pas met mijn ram-mount adapters. *O*
PSX_20240415_201734.jpg

Morgen even afmonteren want de boutjes van de stuurdemper zitten nog niet in de locktite en de demper zelf en beugel ook niet precies in het midden. :)
 
Alvast even wat gepuzzeld vanmiddag. :)Bekijk bijlage 1996388
Goed verpakt maar geen manual.

De ZX-6R is zonder stuurdemper geleverd, dus maken we er een RR van. :? :+

Kaal ook die kroonplaat zo. ;)
Bekijk bijlage 1996389
Dit ben ik gewend. :Y
Bekijk bijlage 1996393
Het setje komt met een andere kroonplaatmoer en die heeft een groter center gat. Dus dat komt ook van pas met mijn ram-mount adapters. *O*
Bekijk bijlage 1996403
Morgen even afmonteren want de boutjes van de stuurdemper zitten nog niet in de locktite en de demper zelf en beugel ook niet precies in het midden. :)
Mooie stuurdemper!
 
Mooie stuurdemper!
Thanx, ik heb ook nog de originele van de BMW liggen.
Kijken hoe het bevalt anders past die zo in deze houder.
De meeste lichte stand (instelbaar vanaf "2") bevalt in ieder geval al met aan de hand manoeuvreren.
Het werkt niet tegen. :)
 
Maar ik was even vergeten dat het nog wat aandacht nodig heeft.
Hij draait nu op een niet helemaal aangedraaide bout in plaats van dit lager.
De circlip zorgt er voor dat e.a. vast komt te zitten met aandraaien. O-)
PSX_20240416_101637.jpg

Nog niet eruit gehaald maar wel zitten duwen met een schroevendraaier.
Beweegt niet.

Dus even er uit halen en opnieuw plaatsen.
En anders opmeten en een kleiner modelletje of andere borging zien te regelen.
Tips welkom. ;)
 
Pas een circlip tang en verwisselbare bekjes gekocht die niet bij elkaar liggen maar wel af en toe ergens :? tegen kom.
Maar kan niet snel bij de tang ook.
Even zoeken.
 
Hier ligt er ook eentje, weet precies waar. Kost je hooguit 4 uur rijden :P.
Ik vermoed die tang in een derde gereedschapdkist maar de schuur is wat vol.
Twee minuten.
De verwisselbare bekjes kunnen overal zijn.
1-30 minuten. :+

Misschien daarna de ronde binnenzijde van de circlip vlakken met de haakse slijper.
Bij de oogjes.
Mits het niet een kwestie van opnieuw en goed in de groef plaatsen is. 8-)

Momenteel druk. _O-
PSX_20240416_123034.jpg

Weer heerlijk weer vandaag.
Je zou maandag maar op Zandvoort moeten rijden. ;)
 
Vandaag eerst maar aan de leukste en snelste klus beginnen. *O*
IMG20240417104323.jpg

De geleverde bouten zijn "iets" te lang. :')

Even een dunne inbussleutel in het montagegat om te meten en de diepte is niets meer ook.
Dus vooral niet aandraaien dit. :X
 
Laatst bewerkt:
Anderhalf uur verder 🚗, geen technische groothandel (4) in de regio die ze heeft liggen. :+
Fijne spoed 1.25 überhaupt en ook nog gehard is geen combi uit voorraad.
Dan maar kijken wat de leverancier van de valblokken zegt.
Ik had het graag gelijk gemonteerd. ;)

Edit. De andere zijde is wel langer.
En nu zie ik aan de kopse kant dat de korte bout aangepast is qua lengte.
Is het andere deel afgebroken en nog in het blok o.i.d. :?
Sleutelschade uit het verleden. 8)7
IMG20240417135127.jpg

Op zich is deze OEM bout nog wel een stuk langer dan de motorsteun.
Dus hij komt zeker genoeg in het blok aan.
 
Laatst bewerkt:
De planning was:
  1. Crashpads ❌
  2. Radiateur beschermkap
  3. Carterkappen
Na een dagje passen en meten is het bovenstaande resultaat: 0,0. :+

Om achterstallig werk af te vinken eerst de stuurdemper afgemonteerd voordat ik kuipwerk los hing halen.
Helaas is de montage nog steeds niet helemaal perfect.
Heb er een extra (borg)boutje onder gezet maar de klem wil zelf niet draaien.
Ik kan eens kijken of Hyperpro deze bevestiging voor de demper los verkoopt.
Van deze andere fabrikant is het mwooah maar het werkt wel een beetje. O-)

Om in ieder geval toch nog wat te scoren is het een simpel klusje om even de OEM demper er op zetten met de binnen gekomen grafietpakking.
PSX_20240417_181312.jpg

PSX_20240417_181400.jpg

Die zit perfect in de katalysator. :9

Helaas is de binnendiameter voor de demperzijde 2 mm te groot en de klem lost dat niet op. :')

Ik was er al een beetje bang voor en heb vorige week al een andere pakking besteld.
Die komt nog deze week.

Vandaag kwam er ook een simpele 60mm killer binnen voor de Bodis demper pijp.
PSX_20240417_181643.jpg

Niet mooi maar wellicht wel functioneel achter de hand.
Even een tweede dieper gat geboord zodat hij wat meer klemt want de demper is 62 mm in het eindstuk. :+
PSX_20240417_181149.jpg

Ik ben benieuwd of het geluid dan in ieder geval wat minder is. ;)
 
:PHeerlijk zulke sleuteldagjes.. Ik zou een biertje pakken, je hebt hum verdiend O-) :z
De tijd als iets niet past gaat veel sneller dan het voorwerk en dan het goed passende onderdeel er op schroeven. :?

Vanmiddag de stuurdemper wel vijf keer opnieuw gedaan.
En dat is minder bevorderlijk voor het geanodiseerde materiaal en de demperhuls door een strakke klem trekken.
Het wordt er niet mooier van. :')
Beter gelijk een Hyperpro kopen zoals die hier vorig jaar al voor mijn 2023 R3 en BMW K67 is aangeschaft.
Maar dit was het proberen waard. :+
 
De spanning neemt ondertussen :+ toe hoe de passing van de nog te leveren pakking zal zijn.
De uitlaatklem kan een strak zittende 60 mm slappe grafiet bus al niet 2 mm kleiner klemmen dus alles hangt af van deze inwendige diameter. O-)
PSX_20240418_104110.jpg
 
In het ergste geval zaag ik de pakking voorzichtig diagonaal door.
Maar theorie en praktijk sluiten nog wel eens niet (gasdicht) aan. :+
 
Kijken jullie ook De Verraders op Videoland?
It is "the sound of silence." *O*

De OEM uitlaat is vochtig van binnen ;) maar wel goed gasdicht gemonteerd.
Het geluid is erg stil al klinkt het nu anders. :+

Een kort ritje en ik hoor voornamelijk het aanzuiggeluid van onder de tank / ram-air. :t
 
En wegens een onverwachte circuitdag volgende week met 300V afgevuld en de remblokken vervangen. :)
PSX_20240419_214614.jpg
PSX_20240419_214510.jpg

Het glijbaantje onder het filter werkte goed, nul olie gelekt. :t

Nog even gekeken naar de werking van de stuurdemper en of een oude van de 2019 BMW zou passen.
PSX_20240419_214729.jpg

Ze voelen redelijk hetzelfde, die van de BMW spreekt wat beter aan maar de lagertjes zijn wel duidelijk 200% beter.
De demper is echter niet geheel rond dus past helaas niet in de standaard klem.
Het is te monteren als ik er een bus voor laat draaien.
Later naar kijken.

De Brembo straatblokken hadden nog genoeg profiel maar ik verwacht dat de SBS carbon blokken meer geschikt zijn.
PSX_20240419_215036.jpg
PSX_20240419_215208.jpg

Ook wat afgebroken "eilandjes" in de compound die oude.
(Zuigers terugstellen met een schroevendraaier :? )

Maandag testen op Zandvoort. :]
 
Het is een mooie teun beun geweest daar in Letland.. 8)7het enige wat in zijn gereedschapskist zat was een hamer en sikkel, waterpomptang, en een beitel ofzo?
Man, man, man. ;)

De remklauwen kreeg ik amper gedemonteerd met een flinke 3/8" ratel.
Dat hoeft eigenlijk amper vast.
Laag rond de 20 30 Nm. Gaat op gevoel.
En de borgpinnen kwamen met letterlijk een knal los.
Het leek wel dat het keramisch vet was gestold alsof het met Loctite vastgezet is.
Bizar stevig gemonteerd allemaal. 8)7

Dat ging even niet in ene keer.
Met beleid en aandacht.
Voer voor schade.
 
Laatst bewerkt:
Weet je dat van die 20 Nm zeker? Volgens mij zet ik ze op 35 Nm vast. Ga om dit tijdstip de laptop niet meer aanzetten, zal er morgen naar kijken.
 
Weet je dat van die 20 Nm zeker? Volgens mij zet ik ze op 35 Nm vast. Ga om dit tijdstip de laptop niet meer aanzetten, zal er morgen naar kijken.
Ik heb het jou vaak bij gelegenheid met een momentsleutel zien doen.
Het was in ieder geval lager dan ik dacht als toeschouwer.

Normaal zet ik hem met een korte 1/4' ratel vast vanuit de pols.
Vanaf los indraaien is dat misschien net aan 1/3 slag.
Duidelijk vaster dan de carterbout (ca. 1/5 slag).
Dat zou dan inderdaad dertig+ kunnen zijn. :+

Ik moet mijn digitale meter eens gaan inzetten.
Twee jaar geleden gekocht en die is niet meer verplaatst van zijn plekje.
Na een negatieve ervaring met een mechanische momentsleutel (op tijd gestopt :+ ) en lange arm een jaar of dertig geleden wil ik het bewust voelen en denken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan