Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Plaats ander hier even een filmpje van het geluid, wellicht is het herkenbaar.
Flak flak flak.. kdeng kdeng. :+ ;)
Drie kwartier koffie gedronken bij een motorzaak maar de eenmans receptie bleef maar druk, druk, druk met bezoek.
En in de werkplaats zag ik ook maar één monteur en zeven heftafels met een motor er op.

Ik ga maar pakkingen bestellen.;)
 
# Nog even een ram-bolletje in het gat van de balhoofdmoer gezet voor een navigatie of GPS laptimer.
# Het remreservoir achter gedemonteerd en geïnspecteerd.
Het remvloeistof niveau liet zich lastig lezen.
# En een verloren aluminium kuipruit boutje gesignaleerd door @Ninjaturtle weer er in geschroeft.
De mooi zwart geanodiseerde imbus moest wel even 5 mm ingekort worden.

Daarna nog snel de versnellingspook lager willen zetten maar daar niet een plat stukje in de as voor een sleutel.
Dus moet het even demonteren om te verstellen.
En toen riep het thuisfront dat ze klaar was met werken. :')
 
# Nog even een ram-bolletje in het gat van de balhoofdmoer gezet voor een navigatie of GPS laptimer.
Even selectief geciteerd hoor, maar kan je dat dan met je stuurdemper nog doen? En is dat altijd zo?
Want naar mijn idee loopt de stuurdemper wel boven de balhoofdmoer.
 
Even selectief geciteerd hoor, maar kan je dat dan met je stuurdemper nog doen? En is dat altijd zo?
Want naar mijn idee loopt de stuurdemper wel boven de balhoofdmoer.
Hij zit er wel wat onder, maar goed punt.
Morgen eens links/rechts sturen in de tuin. :t

Heb ook een ram-mount binnen voor op de armaturen van de rem of koppeling.
En nog eentje in bestelling voor "het geheime" niet gebruikte schroefdraad onder de kroonplaat.
E.a. in ieder geval voor de plank voorraad besteld.
 
Hij zit er wel wat onder, maar goed punt.
Morgen eens links/rechts sturen in de tuin. :t
Weet bij heel veel modellen dat het namelijk niet mogelijk was.
Heb er zelf naar gekeken naar een standaard stuurdemper in combinatie met een Peak Design stem mount.

Bij Goedhart toen op een open dag nagevraagd en die zeiden dat een standaard hyperpro stuurdemper niet zo passen op mijn motor, maar dat zij wel een andere bevestiging konden doen zodat het beide zou kunnen. Maar kwam er eigenlijk op neer dat de stuurdemper aangepast moest worden naar de telefoon houder.
 
Ik moest al aardig steken in de tuin maar misschien nog niet de hele slag gehad. ;)
 
Maar leuke gast bij het RDW. *O*
Deed zelf motorcross maar rijdt ook op straat.
Ook van andere mensen (classic autohandelaar) kwamen er nog wat opmerkingen over de rullen op de banden. Verbazing. :o
Ook even gezegd bij de keuring (Zandvoort genoemd).

We zijn door naar de volgende ronde
Hopelijk morgen al een kentekenplaat bestellen.
Nu met een kleine omweg en drie tussenstops naar huis.
Hij rijdt ook ineens 200% beter. :+ :]

Hey das in grunn ja :)

Ik heb daar nog nooit iemand vrolijk meegemaakt 🫣🫣
 
Vandaag op Zandvoort geweest en vooral de glimmende kant boven gehouden. ;)
Bekijk bijlage 1999038
Wel wat problemen gehad met opschakelen.
Op het rechte stuk kwam ik vaak niet boven de vierde versnelling en de laatste sessie nog maar @ 205 km/u.
Heb er vroeger ook wel eens 275 km/u gehaald.
Tevens ging het bij de cilinderkop tikken, vermoedelijk een uitlaatpakking.
Het vermogen leek (daardoor?) ook wat minder.
Morgen kijken of e.a. na te trekken is of het wordt demonteren en vervangen. :)
Dat is wel jammer om zo achter wat mindere dingetjes te komen.
 
Mooie motor nog steeds! :9~
Ja, en gisteren reed het gewoon goed op de openbare weg, probleemloos van 1 - 6 schakelen. :?

Ik heb ook nog een blessure aan mijn vingers die 17 maart uit de kom zijn geweest.
Maandag kreeg ik de eerste sessie mijn hand niet van de rem af om direct op het gas te gaan.
Toch nog 2.05 hoog gereden zo'n eerste keer op de Bridgestone S22 bandjes en het ongemak.

De tweede sessie begon heel erg laat en we moesten er voor de eerste doorkomst ook alweer af.
Daarom was de derde sessie eigenlijk de tweede.
Niet helemaal uitgereden door pijn aan mijn hand, maar wel weer enkele seconden sneller zonder pushen.

De vierde en vijfde sessie leek de motor er geen zin meer in te hebben.
Ik was nog langzamer dan vorig jaar een keer met mijn R3.

Nu het schakelpookje wat lager zetten en goed opletten met opschakelen?

En het liefste een paar velgen scoren voor een set nette circuit banden.
13 mei is een rondetijd onder de 2.00 wel dichtbij.
Dat gaat spelenderwijs op een 636. :)
 
Ik had ook het idee dat de motor erg begrenst werd op de uitlaat en ga de katalysator vervangen door een linkpijp.
232836113-1379508869.jpg
-2635490271572373229.jpg

Er is een rechte maar deze lijkt mij beter (langer traject).
En dan een 450 mm demper er achter voor het geluid.
 
Weet bij heel veel modellen dat het namelijk niet mogelijk was.
Heb er zelf naar gekeken naar een standaard stuurdemper in combinatie met een Peak Design stem mount.

Bij Goedhart toen op een open dag nagevraagd en die zeiden dat een standaard hyperpro stuurdemper niet zo passen op mijn motor, maar dat zij wel een andere bevestiging konden doen zodat het beide zou kunnen. Maar kwam er eigenlijk op neer dat de stuurdemper aangepast moest worden naar de telefoon houder.
Goed om even te checken, maar ze bijten elkaar totaal niet. ;)

 
Laatst bewerkt:
Helaas nog geen kenteken binnen vandaag vanaf de keuring woensdag. :?
Wel de BPM betaald.. die viel best tegen.
De nieuwprijs van de ZX-6R was in 2014 €2.300,00 hoger dan in 2019. :?

Gelijk de uitlaatpakkingen geregeld vanmiddag en een setje Supercorsa's besteld.
De Pirelli's komen pas over twee weken, levering DOT 2024 rubber.
Wel de meest slijtvaste versie.
Niet te gek hoor. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja, en gisteren reed het gewoon goed op de openbare weg, probleemloos van 1 - 6 schakelen. :?

Ik heb ook nog een blessure aan mijn vingers die 17 maart uit de kom zijn geweest.
Maandag kreeg ik de eerste sessie mijn hand niet van de rem af om direct op het gas te gaan.
Toch nog 2.05 hoog gereden zo'n eerste keer op de Bridgestone S22 bandjes en het ongemak.

De tweede sessie begon heel erg laat en we moesten er voor de eerste doorkomst ook alweer af.
Daarom was de derde sessie eigenlijk de tweede.
Niet helemaal uitgereden door pijn aan mijn hand, maar wel weer enkele seconden sneller zonder pushen.

De vierde en vijfde sessie leek de motor er geen zin meer in te hebben.
Ik was nog langzamer dan vorig jaar een keer met mijn R3.

Nu het schakelpookje wat lager zetten en goed opletten met opschakelen?

En het liefste een paar velgen scoren voor een set nette circuit banden.
13 mei is een rondetijd onder de 2.00 wel dichtbij.
Dat gaat spelenderwijs op een 636. :)
Toch wel bijzonder dat de motor zo in lijkt te houden.

Ik krijg hier geen druk op mijn achterrem.

De pomp en de klauw zijn nu beide gereviseerd.
Dus nog maar eens op zoek waar dat aan ligt.
 
Toch wel bijzonder dat de motor zo in lijkt te houden.

Ik krijg hier geen druk op mijn achterrem.

De pomp en de klauw zijn nu beide gereviseerd.
Dus nog maar eens op zoek waar dat aan ligt.
Ik heb dat wel eens bij een TL1000R gehad achter totdat ik een Mytivac vacuümpompje had gekocht.

Klauw los en als hoogste punt houden ook wel gehoord.
En eventueel een nacht de rem ingedrukt houden.
 
Ik was een beetje aan het hinken op twee gedachten, maar toch besloten om nu even zo veel mogelijk kuipwerk te demonteren.
PSX_20240430_165750.jpg

Vrijwel direct werd de achterband bezorgd van Oponeo.
Hopelijk komt de (DOT 2024) voorband ook nog deze week.

Maar het was ineens ook al aan het druppelen.
PSX_20240430_165943.jpg

En daarna ging het harder regenen.
PSX_20240430_165843.jpg

Dus mja.. dan maar morgen alles doen.
De uitlaat moet er bij de cilinderkop vanaf voor nieuwe pakkingen.
Hopelijk komt de linkpijp ook gelijk binnen.
Dan kan de katalysator er vanaf.
Hij leek nu behoorlijk te knijpen op de doorstroom. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan