*** Het ZX9R topic - Deel 20 "Vooruit, nog ene dan!"***

Status
Niet open voor verdere reacties.
HOi KEESZ helemaal top man heb inmiddels een 10 maar zit liever in het zx9r topic

leuk om te zien dat je er nog fun aan heb Joop!
kwam net deze foto nog tegen, das weer ff terug. de zeeland ritten kwamen ook weer terug.
bDImVsV.jpg
 
Hey KeeZs, als je nog een mooi plaatje hebt zet ik je er weer tussen...

shure. grappig, zat terug te zoeken wat er nog aan fotos stond hier op MF, maar die links doen het niet meer inderdaad. Zag wel dat ik het eerste en tweede topic van ZX9R topic heb geopend :D

ik was de laatste jaren meer bezig met onze zoon en mn hobby autos.

hier een picture.
VUY0ebM.jpg
 
@ Sjiefke.....je mag mijn niner uit de gallerij halen hoor.

Na zo'n 8 jaar op de zx9r te hebben rondgereden, getoerd en soms ook redelijk door geknald, was ik toe aan heel wat anders. Deels wegens lichamelijke(kleine) ongemakjes(pols,rug), maar ook omdat het vrouwtje niet durfde achterop te zitten, heb ik de knoop door gehakt en een andere fiets aangeschaft.
De niner is gelukkig wel in het zeeuwse land gebleven, en ik hoop dat ik 'm toch nog wel eens tegen kom onderweg.

Ik ben wel het merk trouw gebleven, en er zit zelfs ook nog wat groen in. En bovendien heb ik de goedkeuring van Heavey gekregen :Y _O-

Dit is 'm dan geworden, en ik hoop hier ook net zoveel plezier mee te krijgen als op de niner :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Maar ik zal zeker hier nog regelmatig meelezen, en waarschijnlijk ook nog wel eens een berichtje plaatsen hoor ;) .

Greetz
Gilbert(of Bertje volgens Heavey) _O- _O-

Potverdorie Bert. Doe maar ruig. Wat een mooie motor. Heel veel plezier ermee.
 
Ik ben weer terug van vakantie. Even een paar foto's voor de fun.

full

full

full

full


2700 km in 6 dagen....30 passen gereden......HEERLIJK wat een bochten :]
 
Hey KeeZs, Je staat er weer tussen... Welkom terug!

Green Smile gefeliciteerd met je nieuwe fiets! Ziet er erg goed uit...

Mooie foto's Rense! Alleen als ik die foto's zie vraag ik me af hoe leuk ik dit zou vinden. Haarspeldbochten omhoog zijn nog wel aardig, maar naar beneden is niet mijn favoriet. En een beetje afwisseling met snelle bochten zou ook niet verkeerd zijn... :N
 
Mooie foto's Rense! Alleen als ik die foto's zie vraag ik me af hoe leuk ik dit zou vinden. Haarspeldbochten omhoog zijn nog wel aardig, maar naar beneden is niet mijn favoriet. En een beetje afwisseling met snelle bochten zou ook niet verkeerd zijn... :N

Er is ginds juist heel veel afwisseling. Veel meer dan hier. Ik rij liever ginds dan hier.
Ik heb een aantal foto's gemaakt vanwege het mooie uitzicht en het lijkt of er aleen maar haarspeldbochten zijn. Je hebt juist heel veel lange snelle bochten, maar ook veel krappe bochten en een aantal haarspeldbochten per pas. En de haarspeldbochten naar beneden is een kwestie van techniek, uiteindelijk went het. Als je de Eifel en de Ardennen leuk vindt dan heb je het hier zeker naar je zin.
 
Goedemiddag allemaal,

Heeft er iemand een goede gebruiksaanwijzing hoe je het beste je schakelbak uit elkaar kan krijgen?
Ik kan namelijk niet meer verder opschakelen, alleen 1e en 2e versnelling lukt nog. Waarschijnlijk dat schakelvork/wals niet meer goed. Ik heb geïnformeerd wat de kosten zijn om het te laten maken maar die komen ver boven de €1000 euro wat mijn motor geen eens meer waard is. Ik wil het dus proberen om zelf te maken maar heb geen idee hoe.
 
Goedemiddag allemaal,

Heeft er iemand een goede gebruiksaanwijzing hoe je het beste je schakelbak uit elkaar kan krijgen?
Ik kan namelijk niet meer verder opschakelen, alleen 1e en 2e versnelling lukt nog. Waarschijnlijk dat schakelvork/wals niet meer goed. Ik heb geïnformeerd wat de kosten zijn om het te laten maken maar die komen ver boven de €1000 euro wat mijn motor geen eens meer waard is. Ik wil het dus proberen om zelf te maken maar heb geen idee hoe.
Gewoon Heavey even bellen ;)
 
vind zelf deze site gedetaileerder
Replacement OEM Parts for 1998 Kawasaki NINJA ZX-9R (ZX900-C1)

mijn schroef van het voorste remvloeistof reservoir draait door. Ik heb het artikelnummer kunnen vinden via ook de bovenstaande site, alleen wat duur man voor een stukje plastic en dopje... Iemand dit wel eens eerder vervangen door een goedkoper passend alternatief??

Mijn remklauwen liggen momenteel eraf en ben ik aan het reviseren, was wel nodig zeg '( :X
 
In de buurt wist ik wel, maar tegenover elkaar dat had ik dan weer niet verwacht :).
Maar kan hij je niet helpen dan, als iemand kennis van de 9 heeft is hij het wel.

Weet je wat het is, ik wil geen mensen lastig vallen met mijn problemen. Daarbij komt kijken dat mijn motor bij m'n ouders staat als hem gaat maken omdat die een garage hebben. Dus ik dacht misschien is het makkelijk om me eerst goed in te lezen voor ik iets doe en niet iemand meteen om hulp hoef te vragen.
 
Dynojet vraagje............
Ik weet dat er een paar leden zijn die een dynojet setje gemonteerd hebben (of hebben laten doen).

Wat zijn de ervaringen daarmee?
extra paarden?
middengebied?
trillingen?
benzineverbruik?

ik heb een 98'er, maar ik vind het top de stage1 kit. Had vooral laag in zijn 1 en 2 een dip zitten die erg hinderlijk was met rotondes etc. Na afstelling was dit weg en is de vermogensboog mooi zonder dipjes. Ik meen dat ik op 136 AWpk zat.
 
Weet je wat het is, ik wil geen mensen lastig vallen met mijn problemen. Daarbij komt kijken dat mijn motor bij m'n ouders staat als hem gaat maken omdat die een garage hebben. Dus ik dacht misschien is het makkelijk om me eerst goed in te lezen voor ik iets doe en niet iemand meteen om hulp hoef te vragen.
Inlezen, check Google even, daar vind je meeeeeeeer dan genoeg :). Mijn eerste treffer op Gearbox ZX9R levert dit op: Fixing a ZX9R Gearbox
 
Ik zit een klein beetje met de trillingen bij zo'n 6500 toeren. Hoop dat dat weg te werken is met een andere afstelling.
Las overigens dat de nieuwe 10 dat ook heeft.

ik heb een 98'er, maar ik vind het top de stage1 kit. Had vooral laag in zijn 1 en 2 een dip zitten die erg hinderlijk was met rotondes etc. Na afstelling was dit weg en is de vermogensboog mooi zonder dipjes. Ik meen dat ik op 136 AWpk zat.
 
Crap.... Heb ik mn remklauwen voor gereviseerd, draai ik met de ontluchtingsnippel de schroefdraad van de linkerklauw kapot :( :(

Heeft er iemand nog de buitenkant van de linker remklauw. Hoef geen zuigers etc, maar als iemand het compleet weg doe ook goed.
 
Crap.... Heb ik mn remklauwen voor gereviseerd, draai ik met de ontluchtingsnippel de schroefdraad van de linkerklauw kapot :( :(

Heeft er iemand nog de buitenkant van de linker remklauw. Hoef geen zuigers etc, maar als iemand het compleet weg doe ook goed.

Kijk eens bij een motorsloperij. Staan er genoeg te koop en ze zijn niet zo duur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan