Belgom juist niet, daarmee ging het bij mij mis.Is dat niet met een metal polish te doen zoals Belgom of Great lion polish ?
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om de oude glans terug te krijgen.Ja hoe krijg je die het beste schoon/ mooi die demper? Die van mij glom ook wel eens beter
De inlaat-carbs-uitlaat systeem is op elkaar afgesteld. Zodra je één van deze wijzigt (zoals met een open uitlaat) dan raakt het uit balans en wijzigt ook de brandstof/lucht verhouding.Zit er in een standaarddemper eigenlijk ook een DB-killer die te verwijderen (en terug te plaatsen) is?
De inlaat-carbs-uitlaat systeem is op elkaar afgesteld. Zodra je één van deze wijzigt (zoals met een open uitlaat) dan raakt het uit balans en wijzigt ook de brandstof/lucht verhouding.
De motor maakt meer herrie maar geeft ook minder vermogen en in veel gevallen ook meer nadelen.
Je krijgt de zaak weer in balans met andere naalden in de carbs en de boel afstellen.
Een fabrikant zal/kan dus nooit een uitlaat met DB-killer leveren.
Met moderne motoren zou het in theorie wel kunnen, zonder carbs maar injectie met ECU.
Poets update: weinig kunnen doen.
Wel een foto van mijn achterspatbord
[afbeelding]
En je ziet aan de subtiele wijze waarop deze is ingekort dat de voorgaande eigenaren mijn motor met veel TLC behandelt hebben.
Voor zover ik weet gaat een ZX-9R niet kapot daarvan, dus je 'moet' niets. Het is wel aan te raden.Dus als ik een andere demper monteer moet ik de motor eigenlijk (laten) afstellen?
Voor zover ik weet gaat een ZX-9R niet kapot daarvan, dus je 'moet' niets. Het is wel aan te raden.
In 2004 had ik voor mijn eerste 9 een Akra race uitlaat gekocht met speciaal inlaat filter en een dyno jet kit (andere naalden en nog wat). En dat laten afstellen.
Uiteindelijk werd ik doodmoe van de herrie en heb de originele uitlaat er weer opgezet.
Vandaag de zaag gepakt en het achterspatbord netjes afgezaagd:
[afbeelding]
Dan zijn we het eens dat wij het niet eens zijnWat betreft een andere demper ben ik het niet helemaal met je eens.
Ik heb door Mile Pajic een andere demper laten monteren en ik vroeg hem of het nodig was om de carburateurs opnieuw af te stellen. Hij vertelde dat dit helemaal niet nodig was en dat de vermogenswinst minimaal zou zijn. Dit was eigenlijk alleen maar interessant voor de racerij. Als je een compleet nieuw systeem monteert inclusief nieuwe bochten etc. dan was het soms wel noodzakelijk, aldus Mile. Ik heb na montage van mijn nieuwe demper regelmatig mijn bougies gecontroleerd en die zien er erg mooi uit, dus met de verbranding zit het wel goed.
Zo herkenbaar ditZo was er een collega van mij met een GSX-R 1100 die wel 300 liep volgens hem,
want hij had er snelle nokkenassen in,tja en toen kwam de dag dat die motor op de testbank ging,er kwam een vette 98pk uit ,daarna heeft hij nooit meer opgeschept over zijn "snelle" motor
Oei, doe je weer een uitspraak waar ik op moet reageren.lang leve de ouderwetse carburateurs
Zo herkenbaar dit
Is er misschien in dit topic interesse om een keer een testbank sessie te houden?
Dus ergens centraal op dezelfde dag op dezelfde vermogens testbank.
Kom maar op, wie durft!?Oei, doe je weer een uitspraak waar ik op moet reageren.
Ik weet het niet zo.
Onder welke steen heb jij de afgelopen 10 jaar gelegen??Met carburateurs pakt de motor vloeiender op en hij is zuiniger en geen aan - uit reactie .....
Onder welke steen heb jij de afgelopen 10 jaar gelegen??
Het was vandaag koud op de motor. Bevroren vingers op de heenweg en bevroren vingers op de terugweg.
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Heb ik dat geschrevenJouw ervaringen met carburateurs zijn slecht
Die dingen zijn grootBmw gaan rijden dan heb je daar geen last meer van
Ja, helemaal mee eensDat injectie ...
Prachtig! Dat wil ik ookVelgen zijn weer terug, ziet er een stuk strakker uit.
Heb ik dat geschreven
Nee, voor mij is carbs versus injectie een non-issue.Die dingen zijn grootJa, helemaal mee eens
Jij bespaart mij een hoop type werk.Prachtig! Dat wil ik ook
Je had echter wel een spannender kleurtje kunnen kiezen
Vandaag even de accu erop gezet. En bij het zien van de km stand denk ik toch dat deze een reset heeft gehad.
[afbeelding]
Heeft iemand hier toevallig nog een setje knipperlichten over voor de voorkant?
Bij mij zijn de rubbers in de steel niet meer te redden. Als niemand een setje heeft haal ik wel iets van aliexpress maar dat duurt nogal lang.
Achter knippers waren wel OK.
[afbeelding]
Oh ja, ook nog even de motor gestart maar de motor liep wel rond maar wilde niet aanslaan.
Dat laatste komt waarschijnlijkomdat er geen benzine tank op zit. Sterker nog, het laatste restje benzine uit de carbs is al maanden geleden verdampt.
Binnenkort de tank er wel weer op. Moest nog wat bijgewerkt worden met verf.
Ik durf het bijna niet te zeggen na mijn vorige zoekactie, maar heb nog vier originele liggen van mijn oude 9. Zal ik een fotootje naar je sturen??Heeft iemand hier toevallig nog een setje knipperlichten over voor de voorkant?
Bij mij zijn de rubbers in de steel niet meer te redden. Als niemand een setje heeft haal ik wel iets van aliexpress maar dat duurt nogal lang.
Achter knippers waren wel OK.
[afbeelding]
Oh ja, ook nog even de motor gestart maar de motor liep wel rond maar wilde niet aanslaan.
Dat laatste komt waarschijnlijkomdat er geen benzine tank op zit. Sterker nog, het laatste restje benzine uit de carbs is al maanden geleden verdampt.
Binnenkort de tank er wel weer op. Moest nog wat bijgewerkt worden met verf.
JaaaaaaaaaaaaaIk durf het bijna niet te zeggen na mijn vorige zoekactie, maar heb nog vier originele liggen van mijn oude 9. Zal ik een fotootje naar je sturen??