Hi!

Kimm

Rookie
8 nov 2021
12
22
Hi allemaal!

Ik zal mij even voorstellen; Ik ben Kim, 31 jaar oud en kom uit regio Utrecht. Zojuist vanochtend mijn motorrijbewijs gehaald!

Nu dus een super leuke hobby erbij! Ik was benieuwd of jullie nog tips hebben voor een leuke motor. Tips & tricks zijn welkom. Ben er wel over uit dat ik graag een naked bike zou willen hebben :)

Groetjes, Kim
 
Welkom hier. Wat betreft je vraag over tips en tricks voor een leuke naked bike, kun je waarschijnlijk net zoveel antwoorden verwachten als er mensen actief zijn op het Motor-Forum. Kun je iets meer vertellen over je budget, over welke motoren je mooi vindt, hoe je de motor wil gaan gebruiken? Dan krijg je waarschijnlijk gerichtere adviezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kimm
Dank je wel! Ik ben natuurlijk een rookie, dus vandaar mijn vraag haha. Ik zal het wat meer specificeren;
Ik neig naar een Honda of een Suzuki, omdat ik daar zelf op heb gelest. Zou ‘m willen gebruiken voor woon-werkverkeer. Verder qua budget; max €2500, maar goedkoper is altijd leuk!
Ik heb geen 2 linker handen, dus kan wel wat dingen misschien zelf. Maar onderhoudsvriendelijk zou fijn zijn 😊
 
Dank je wel! Ik ben natuurlijk een rookie, dus vandaar mijn vraag haha. Ik zal het wat meer specificeren;
Ik neig naar een Honda of een Suzuki, omdat ik daar zelf op heb gelest. Zou ‘m willen gebruiken voor woon-werkverkeer. Verder qua budget; max €2500, maar goedkoper is altijd leuk!
Ik heb geen 2 linker handen, dus kan wel wat dingen misschien zelf. Maar onderhoudsvriendelijk zou fijn zijn 😊
Hoi Kim, welkom op MF. Vraag raak, er zit hier ongeveer 600000 jaar motor-ervaring. Voor vragen en inzichten is er geen betere plek dan MF, al zal je hier en daar een lompe of zure opmerking krijgen, laat je hierdoor vooral niet afschrikken.
Ik zou zelf voor een Honda gaan, Suzuki is zeker niet slecht, echter kunnen(oudere) Suzuki's nog wel een een dingetje met de carburateurs hebben. Niks ernstigs en kan opgelost worden. De injectie van Suzuki is geen probleem. Veel plezier hier op MF en veel veilige kilometers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kimm
Ik heb zelf veel gehad aan de site Motorcycle Ergonomics omdat ik net wat afwijkende maten heb en zo een beeld kon krijgen hoe ik op een motor van een bepaald type kon zitten. Ik heb op Alle motoren veel gekeken naar wat er te krijgen was. Op die site staat echt niet alles wat er te koop is, maar het geeft van veel type motoren wel een beeld van de prijzen die er gevraagd worden. Voor de prijsklasse die je zoekt is er best wat te vinden, maar daarvoor kun je gerust verder kijken dan de genoemde site. Particulieren zijn op Marktplaats actiever. Zelf hecht ik veel waarde aan ABS dat bij oudere motoren meestal niet te vinden is, maar als je vooral met mooi weer rijdt, hoeft dat geen probleem te zijn. De belangrijkste tip is natuurlijk uitgebreid proefritten maken of eventueel motoren eerst huren. Maar dan nog kan het heel goed zijn dat je pas als je je motor rijdt er achter komt wat je echt belangrijk vindt. Hier op het forum is over de meeste modellen naked bikes wel meer te vinden, maar dat had je vast al gevonden: Naked bikes
Ik ben erg benieuwd bij welke motor je uit komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kimm
Ha Kim,

Gefeliciteerd met je rijbewijs en vele veilige en mooie kilometers gewenst! Ik heb zelf gelest op een Honda CB600/650.
Een allemansvriend. Nu staat er iets anders op de oprit... Succes!

René
 
  • Leuk
Waarderingen: Kimm
Ha Kim,

Gefeliciteerd met je rijbewijs en vele veilige en mooie kilometers gewenst! Ik heb zelf gelest op een Honda CB600/650.
Een allemansvriend. Nu staat er iets anders op de oprit... Succes!

René

Dank je! Daar heb ik ook op gelest, inderdaad heerlijke bike. Zat inderdaad ook aan zoiets te denken 😊
 
Ik heb zelf veel gehad aan de site Motorcycle Ergonomics omdat ik net wat afwijkende maten heb en zo een beeld kon krijgen hoe ik op een motor van een bepaald type kon zitten. Ik heb op Alle motoren veel gekeken naar wat er te krijgen was. Op die site staat echt niet alles wat er te koop is, maar het geeft van veel type motoren wel een beeld van de prijzen die er gevraagd worden. Voor de prijsklasse die je zoekt is er best wat te vinden, maar daarvoor kun je gerust verder kijken dan de genoemde site. Particulieren zijn op Marktplaats actiever. Zelf hecht ik veel waarde aan ABS dat bij oudere motoren meestal niet te vinden is, maar als je vooral met mooi weer rijdt, hoeft dat geen probleem te zijn. De belangrijkste tip is natuurlijk uitgebreid proefritten maken of eventueel motoren eerst huren. Maar dan nog kan het heel goed zijn dat je pas als je je motor rijdt er achter komt wat je echt belangrijk vindt. Hier op het forum is over de meeste modellen naked bikes wel meer te vinden, maar dat had je vast al gevonden: Naked bikes
Ik ben erg benieuwd bij welke motor je uit komt.
Dank je voor de tips! Ik moet inderdaad wel even goed kijken welke motor bij mij past, want ik ben niet zo heel groot. Was laatst in een showroom op een motor gaan zitten en kon niet bij de grond haha
Slim om ook even een motor te huren, thanks! 😊
Als ik iets heb gevonden laat ik het uiteraard weten!
 
Dank je voor de tips! Ik moet inderdaad wel even goed kijken welke motor bij mij past, want ik ben niet zo heel groot. Was laatst in een showroom op een motor gaan zitten en kon niet bij de grond haha
Slim om ook even een motor te huren, thanks! 😊
Als ik iets heb gevonden laat ik het uiteraard weten!
 
Welkom Kim! En gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs!

Laat je niet gek maken hier hoor, gewoon voor een monster gaan, de roden zijn zowiezo de snelste.. ;)
Als je een keertje wilt proefrijden op een monster, let me know.

Veel motor en mf plezier!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Kimm
Hoi Kim, wat leuk! Je hebt je rijbewijs gehaald! Gefeliciteerd!8-)
Ik denk ik kijk even in het voorstel topic om me ook aan te melden als nieuwe gebruiker hier op MF, en zie ik meteen ook een succesvolle biker die ook van meester Ron les heeft gehad hahaha*D*D

Ik ben nu ook op jacht naar een naked bike (ben beetje Yamaha minded), maar onze lesmotor de CB650 is ook een heerlijke bike om mee te rijden, alleen is die ver boven je budget. Veel succes bij je zoektocht en ben benieuwd wat uiteindelijk je keuze wordt.
Grts Jermain
 
Hoi Kim, wat leuk! Je hebt je rijbewijs gehaald! Gefeliciteerd!8-)
Ik denk ik kijk even in het voorstel topic om me ook aan te melden als nieuwe gebruiker hier op MF, en zie ik meteen ook een succesvolle biker die ook van meester Ron les heeft gehad hahaha*D*D

Ik ben nu ook op jacht naar een naked bike (ben beetje Yamaha minded), maar onze lesmotor de CB650 is ook een heerlijke bike om mee te rijden, alleen is die ver boven je budget. Veel succes bij je zoektocht en ben benieuwd wat uiteindelijk je keuze wordt.
Grts Jermain
Hoi Jermain,
Dank je wel, welkom en wat leuk haha! Ook een medebiker van Ron 😁
Yamaha is ook een goede optie! Zal er ook eens naar kijken ☺️
Jij ook nog veel rijplezier!
Groetjes, Kim
 
:W Kim
full
Succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen.
full
 
  • Leuk
Waarderingen: Kimm
Terug
Bovenaan Onderaan