HISS en verschillende slotenprobleem

Tempico

MF veteraan
31 mei 2003
3.926
0
Losser Overijssel
Onlangs heb ik een XL1000VA Varadero met HISS gekocht.
Nu heb ik echter een probleem.

Bij de motor zijn op het moment 3 sleutels.(origineel Honda)
1 daarvan past alleen maar op het contact slot.
De andere 2 passen alleen maar op de tank en het buddyseat slot.
De reden daarvan snap ik ook niet helemaal... :?
Maae goed..het is niet echt handig zo dus. B|
In eerste instantie dacht ik aan even een ander contactslot kopen.
Maar aangezien ik niet weet of de andere 2 sleutels ingeleerd zijn is dit ook tricky.
Straks heb ik dan bijvoorbeeld alle sloten op orde en 2 sleutels maar loopt hij dus niet met die sleutels.

Zijn de sleutels uberhaupt opnieuw te programmeren of is dit eenmalig?

Hoe kan ik dit het beste aan gaan pakken?
 
waarschijnlijk een diefstalpoging: Het originele contactslot is er uit geramt met een slagtrekker, maar in de schroevendraaier die ze er daarna instaken zat geen HISS-chip: einde oefening voor mijnheer dief.

Hierna is er een nieuw contactslot ingezet, maar zijn de tank/buddycilinders niet vervangen. Jammer, want zo heel veel scheelt dat volgens mij niet.

Indien je een sleutelnummer hebt, kun je misschien twee losse cilinders bij Honda bestellen, of door een gespecialiseerde slotenmaker, de bestaande cilinders laten herinrichten zodat je "nieuwe" sleutel er op past.


EDIT: En zo lang je één werkende sleutel hebt, is het mogelijk om totaal vier sleutels in te programmeren. Dit is zelf mogelijk, maar zeer riskant. Mijn advies: lekker €70 aftikken bij de Honda dealer, voordat je 700 mag aftikken voor een nieuwe ECU.
 
Laatst bewerkt:
Zolang je één werkende sleutel hebt kun je andere sleutels aanmelden bij de ECU.

Ik weet niet hoe het bij Honda zit, maar als BMW dealer kunnen wij bijvoorbeeld gewoon een sleutel "op code" bestellen (chassisnummer), en ook zijn alle sloten pas te maken d.m.v. het uitwisselen van slotplaatjes. Dat is bij de meeste japanners niet zo, daar kan je vaak de slotcilinder niet eens uit het huis halen, en als je bijvoorbeeld je tankdop hebt vervangen al weer twee verschillende sleutels aan je sleutelbos...
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Bij mijn motorfiets zit de tankdop en helmet holder (buddy kan er niet af) gewurgd: het is niet de bedoeling om deze ooit nog uit elkaar te halen.

BMW houd wat dat betreft erg veel informatie bij van elke individuele motorfiets.

Hieronder een plaatje van wat ik bedoel: Je kunt je losse contactslot bestellen, of een hele set. Dit zal voor een HISS-fiets waarschijnlijk wel duurder uit komen.

Mocht je aan een complete slotenset gaan: Het is volgens mij wel mogelijk om de "werkende" chip te migreren naar 1 van je drie nieuwe sleutels, en daarmee de rest in te laten leren: 3 werkende sleutels ;) .
full
 
Laatst bewerkt:
Wat mij ooit verteld is, is dat er maximaal 4 nieuwe sleutels gemaakt kunnen worden.

Dus als er al ooit 2 aangemeld zijn, dan kunnen er nog maar 2 bij gemaakt worden. Zijn er ooit al 3 aangemeld dan kan er dus nog maar 1 ingeleerd worden. Dit was wel op een CBR600F uit 2004 met HISS, maar wellicht geldt dit ook voor de andere honda's.
 
Dat verhaal van de 4 sleutels is mij bekend.
Ik kan alleen nergens vinden of een sleutel eenmalig te programmeren is of vaker.
Ik weet ook niet hoeveel sleutels er ooit geprogrammeerd zijn.

Volgens mij is er ooit een ander contactslot gemonteerd met een andere sleutel.
Althans dat lijkt mij het meest voor de hand liggend. :?
Het mooiste zou dus wezen een nieuw contactslot op nr zodat ik gewoon overal dezelfde sleutel voor kan gebruiken.

Zal het verhaal eens aan de dealer voorleggen binnenkort.
Kijken wat zijn visie op dit verhaal is.
 
Dat verhaal van de 4 sleutels is mij bekend.
Ik kan alleen nergens vinden of een sleutel eenmalig te programmeren is of vaker.
Ik weet ook niet hoeveel sleutels er ooit geprogrammeerd zijn.

Volgens mij is er ooit een ander contactslot gemonteerd met een andere sleutel.
Althans dat lijkt mij het meest voor de hand liggend. :?
Het mooiste zou dus wezen een nieuw contactslot op nr zodat ik gewoon overal dezelfde sleutel voor kan gebruiken.

Zal het verhaal eens aan de dealer voorleggen binnenkort.
Kijken wat zijn visie op dit verhaal is.


en dat staat nou allemaal in de how-to ..... mooi hè van die handige links die niemand leest ....
 
goededag
ik heb een vraag met betrekking tot de hiss van mijn honda transalp xl650 uit 2000
mijn start blokkering blijft af en toe hangen ( het groene lampje blijft dan branden )
het vreemde van het verhaal is dat het niet altijd gebeurd maar af en toe heeft iemand een idee wat je hier aan kan doen
 
waarschijnlijk een slecht contactje, of de transponder in het contactslot (transponder= een soort antenne om de chip in je sleutel te kunnen lezen) kan de sleutel niet goed lezen.

mijn fireblade heeft dit heel soms ook, als ik dan even met de sleutel rommel, of hem even opnieuw op het contact zet is het weer in orde
 
Terug
Bovenaan Onderaan