• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

HJC helmen...?

bobbygila

MF'er
Lid geworden
5 okt 2005
Waarderingsscore
0
BEDANKT ALLEMAAL voor jullie reacties,

Ik heb vandaag dus een HJC FG14 "Catch me" gekocht na goed afpingelen bij de motorzaak. De helm en leren "all season" Evolution racehandschoenen samen voor 230 euro (winkel/vraagprijs samen 295 euro)!!

Morgen eerste (officiele) motorles, hopen dat ik er veel plezier mee zal hebben.

Gr. Bob

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hey allemaal,

Als lessende motorrijder ben ik op zoek naar een goede, betaalbare helm.

Onlangs heb ik mijn ogen laten vallen op een HJC helm van het type FG14 "Catch me". De prijzen varieren van 169-229 euro.

Heeft iemand ervaring met dit type helm, is HJC een merk met een goede naamsbekendheid, weet iemand waar ik 'm zo goedkoop mogelijk kan aanschaffen?

Welk merk/type helm raden jullie mij aan in een prijsklasse tot 250 euro?

Alvast bedankt voor de reacties!

:?

Laatst bewerkt:
Volgens mij is HJC een slecht merk zoals ik lees hier op MF. De binnenkant flubbert snel en gaat dus los zitten. Ventilatie en geluid is slechter dan standaard.

Kortom: waar voor je geld. Je betaalt weinig en krijgt weinig. Is dat wat je zoekt, neem HJC. Ik heb zelf geen ervaring met HJC, nür Nolan. Ook een brommerhelm die officiëel voor de motor is goedgekeurd. Maar ook dit ding is flubber. Op snelheid (100+ km/h) heeft het vizier 1 stand: dicht. Binnenwerk zit losjes en ook bij snelheid is hij nogal beweegelijk.
Maargoed, ik rij niet vaak 100+ dus dan voldoet hij nog wel. Maar nu ik straks een snellere motor mag rijden, ga ik wel opzoek naar een wat degelijkere helm.

Ohja: UTFS

Hoi,heb dit jaar een overjarig model via internet gekocht,een ac-10 was 315€ voor 100€.
Dit is mijn eerste hjc en zit als gegoten.Ook voor de overjarige modellen kun je nog aan accessoires komen.
Dus als ik jou was zou ik op internet zoeken.

zou het niet weten,heb altijd al shoei gehad en daar blijf ik ook wel bij :Y

Hjc is een amerikaans merk,en als je het mag geloven steken ze als enig helmen merk miljoenen uit aan researsch.
Kijk even op deze site motowebshop.com staan van alle merken aanbiedingen op.

Ik heb zelf jaren lang met een HJC op mijn hoofd gereden. Die helm zat errug lekker en was in het begin vrij stil. Na mate die oudere werd ging ie wel wat ruimer zitten maar das bij alle helmen zo. Ik vond het een prima helm. Ik zelf zo het wel weer gedaan hebben. Heb nog een Meduim staan hier als je um wilt uit proberen (als ie past) ben je welkom hoor. Succes

Mijn eerste helm is ook van HJC, 't bevalt me goed. Gekocht in Wormerveer.

HJC is zeker niet slechter als andere helmen in die prijsklasse.

Maar belangrijker dan het merk is de pasvorm. Koop dus niet op merk, kleur of wat dan ook, maar koop de helm die je het beste past. Uiteraard binnen je budget.....

Gewoon wat verschillende merken en types gaan passen. Soms zit er zelfs verschil tussen 2 helmen van hetzelfde merk en type....

Mijn HJC zat ook als gegoten, voor 3 maandjes ... toen begon ie omhoog te klimmen op de snelweg... Heb er nu wat schuim bij geplakt, maar binnenkort toch een andere helm denk 'k...

Ik heb er net een gekocht . Vanavond zelfs grappig he .

Het is een cs-12 en ik heb dikke 100 euro betaald 8-) (NIEUW)
Ook nog eens in de Kawasaki groen .
cs-12 is verbeterd ten opzichte van de oudere versie .

Ik heb er 3 jaar mee gereden .
Lange stukken moet je niet zonder oordopjes proberen maar oordopjes heb je bij elke helm nodig (behalve shubert s1 en hele dure arai).

Verder is de pasvorm uitstekend als de helm nieuw is na een jaartje wordt de helm wat ruimer natuurlijk .

Ik zou zeggen koop een hjc die je net past maar niet erg drukt op je kop .

Ik hoef ook geen 450 euro uit te geven voor een helm dan maar liever om de 2 jaar een nieuwe

Ik heb in die prijsklasse in een zaterdagmiddag bij Kalsbeek in Zwolle (die hebben veeeeeuuul helmen) zo'n beetje alle helmen geprobeert en ik heb een HJC gekocht. Die zat mij gewoon het beste.

Ik heb met helmen en motorpakken zoiets van: Je moet niet naar het merk kijken, maar naar de pasvorm. Alle helmen zijn veilig en in een bepaalde prijsklasse lijkt mij de kwaliteit ook aardig vergelijkbaar.

Ik zeg dus niet dat je HJC moet kopen.. Ik zeg dat je gewoon eens een middagje in een motorzaak helmen moet gaan passen. Want niets is zo irritant als een helm of een motorpak dat niet lekker zit.

Mijn HJC zat ook als gegoten, voor 3 maandjes ... toen begon ie omhoog te klimmen op de snelweg... Heb er nu wat schuim bij geplakt, maar binnenkort toch een andere helm denk 'k...
:^
Ik heb tijdens m'n lessen een HJC (CL-14?) gekocht, maar nu ik dat ding een half jaartje heb, bevalt ie me steeds minder. Hij gaat ruimer zitten en maakt (vanaf het begin al) veel kabaal. Wat niet wegneemt dat het voor dat geld natuurlijk best een goeie helm is hoor! Lijkt me een prima beginnershelm! 8-)

heb de HF-7 gehad , de CL-14 en de de Catch Me waar jij het over hebt sinds een alf jaar !

prima helmen en zitten me perfect !
geluid ???...... WAT ZEG JE ?????
ik heb oordopjes in , geluid is prima te doen hoor !

gewoon naar een winkel gaan en passen die helm , zit ie je goed dan ben je klaar !

:}

Mijn vriendin heeft ook een HJC FG 14 helm en het zit haar als gegoten. Ook over het draagcomfort is zij zeer tevreden. We hebben diverse merken en types helmen gepast maar deze zat het haar het fijnst. Je moet gewoon kijken of de helm je goed en lekker zit.
De schalen die HJC momenteel gebruikt zijn van de vorige generatie SHOEI helmen. Dacht dus geen slechte kwaliteit.

Tja.. de enige helm waar mijn nogal forse hooft goed in past is een HJC... gekocht op pasvorm en aangezien ik weinig keus heb dus prima. Rijd er dagelijks mee. Windgeruis... ja. best wel en bij alle typen die ik heb gehad maar ik kan niet vergelijken met andere merken helm (daar krijg ik mijn hoofd niet in) dus ik weet niet beter. zeker bij snelweg ritjes zijn oordopjes toch eigenlijk noodzaak en dan heb ik nergens last van 8-)

Ik heb ook een FG14. Moet zeggen dat ik er tot nu toe niet ontevreden over ben.. Misschien dat hij wat meer lawaai maakt maar dan moet je maar oordopjes indoen als je ver gaat rijden..

M'n eerste helm is een HJC geworden.
Het past me perfect en ik ben er erg tevreden mee. :)
Heel stil is het niet maar ik rij toch altijd met oordoppen.

Hjc is een amerikaans merk,en als je het mag geloven steken ze als enig helmen merk miljoenen uit aan researsch.
Kijk even op deze site motowebshop.com staan van alle merken aanbiedingen op.

Hallo Adri,

HJC is dus GEEN :N ' amerikaans ' merk maar een " KOREAANS " merk :Y .
Heb zelf een HJC FG-14 en voldoet zeer goed.
Ook voor de oudere type's is nog volop accesoires te koop(zie: www.visorshop.com ).

HJC is het meest verkochte helmen merk in Amerika..

Volgens mij is HJC een slecht merk zoals ik lees hier op MF. De binnenkant flubbert snel en gaat dus los zitten. Ventilatie en geluid is slechter dan standaard.

Kortom: waar voor je geld. Je betaalt weinig en krijgt weinig. Is dat wat je zoekt, neem HJC. Ik heb zelf geen ervaring met HJC,

HJC is een prima helm :) en wat geluid betreft heb ik ook nergens last van.
by the way freaky mouse je zegt zelf geen ervaring te hebben over HJC maar je weet er een hoop van O-) not :W

M'n eerste helm is een HJC geworden.
Het past me perfect en ik ben er erg tevreden mee. :)
Heel stil is het niet maar ik rij toch altijd met oordoppen.
:N Helemaal niet stil bedoel je. Na een half uurtje 80km wegen suizen mn oren. Maar dat is met veel meer helmen.

Voor het geld een perfect helmpje! :Y
maar haalt het natuurlijk lang bij een shubert die zo lekker stil en netjes afgewerkt is. :}

Terug
Bovenaan Onderaan