• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

HMW? wie weet meer over dit merk?

Jeronimo

Die hard MF'er
Lid geworden
30 mei 2002
Waarderingsscore
4
Hey,
Ik zoek info over het merk Hainsberger Metall Werke dat in de 30-er en 40-er jaren van de vorige eeuw een 98cc motor-fiets maakte. Heeft iemand hier zo'n motor of heeft iemand informatie hierover?
Binnenkort zal ik wat foto's van ons exemplaar hier posten.
Greetz, Jeronimo.

ken alleen deze:
9447

Hey,
Bedankt voor de linkjes. Ik had ze al een keer gekregen bij een zoekactie op google; Dode link is ook een interessante link. Het is een nog ouder blok als die op de 2e link vermeld wordt. Onze HMW komt namelijk uit 1938. Ik heb weer viavia vernomen dat na de oorlog, toen de Duitzers o.a. geen motoren meer mochten bouwen dit blokje in handen is gekomen van een russische firma "KMS". Op onze fiets staat ook KMS, terwijl we zeker weten dat het van voor de oorlog stamt. Waarschijnlijk is de motor dus niet meer origineel, maar dat maakt niet uit, want de techniek is dat wel.
Een maat van me, die de motor nu thuis heeft staan, heeft mijn digicam, dus nog even geduld met de foto's. Deze zomer gaan we beginnen met restaureren, dus we hebben nog wel even de tijd om wat informatie te zoeken.
Greetz,
Jeronimo.

Hehe... Hier eindelijk de foto's; althans, een gedeelte ervan.

Allereerst 2 algemene shots:

10206

10207

Een detailopname van het motorblokje:

10208

Een detailopname van het stuur en de bovenkant van de tank:

10209

Een detailopname van de tank en het schakelpookje:

10210

En... wat vinden jullie ervan? Een hele bonk roest, he!

Ik ben beniewd hoe ie eruit gaat zien als we klaar zijn.

Tof ding man.
Wat ga je ermee doen als hij opgeknapt is. Gewoon voor in de huiskamer, of wel af en toe een stukkie ploffen?

Mee met de ouwebrikkeritten ;)

-> Highlander:
De HMW is eigenlijk niet van mij, maar van een maat van me. Samen gaan we hem/haar opknappen. De eigenaar zal hem/haar waarschijnlijk gaan gebruiken voor korte toerritjes in de zomer door het limburgse heuvelland.
Ik 'mag' alleen maar meehelpen met de restauratie, zodat ik hier ook iets van opsteek, want ik heb tot nu toe 0,0 ervaring hiermee.
Gr.Jeronimo.

Gaaf ding!! Succes met herverbouwen/restaureren!! :)

Hey :] ,
Voor de geinteresserde onder ons: de HMW staat te koop vanwege plaatsgebrek!
Bemiddelen kan via mij (e-mail [email protected]).
Greetz, Jeronimo.

Terug
Bovenaan Onderaan