• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

hoe en wat met Pan rijden

marcelnavy

MF'er
Lid geworden
5 okt 2003
Waarderingsscore
0
hoi mede (Pan) rijders

ik heb nu al een tijdje me Pan en ik vroeg me eens af hoe andere op hun Pan rijden.

-zoals brandstof verbruik

-wanneer versnelling hoger

-versnelling lager

-in en opgebouwde extra's

Zelf rijd ik vaak met duo en dan ongeveer 1 op 15, schakel bij 4000rmp en terug bij ongeveer 2000rpm.

en nu bezig met het inbouwen van conrad MIT-100 intercom met pmr/telefoon aansluiting. heb inbestelling: topkoffer en binnentassen, spiegelwindafleiders.

op me verlanglijstje staan nog een corbinzadel en een hogerruitje maar weet nog niet welke, het vario ruitje wordt vaak geadviseerd omdat ie instelbaar is,maar vind hem niet zo mooi

zwaai zwaai :]

hoi mede (Pan) rijders

ik heb nu al een tijdje me Pan en ik vroeg me eens af hoe andere op hun Pan rijden.

-zoals brandstof verbruik

-wanneer versnelling hoger

-versnelling lager

-in en opgebouwde extra's

Zelf rijd ik vaak met duo en dan ongeveer 1 op 15, schakel bij 4000rmp en terug bij ongeveer 2000rpm.

en nu bezig met het inbouwen van conrad MIT-100 intercom met pmr/telefoon aansluiting. heb inbestelling: topkoffer en binnentassen, spiegelwindafleiders.

op me verlanglijstje staan nog een corbinzadel en een hogerruitje maar weet nog niet welke, het vario ruitje wordt vaak geadviseerd omdat ie instelbaar is,maar vind hem niet zo mooi

zwaai zwaai :]

Ben wel geen mede-Panrider, maar uit nieuwsgierigheid: is dat de oude (1100) of nieuwe (1300) Pan?

[edit]gezien je wensen een 1100 Pan, denk ik :? [/edit]

Hoi Marcel,

heb zelf een radiocasette ingebouwd met luidsprekertjes in de helm en dat werkt fantastisch.
op [Dode link verwijderd] kan je geweldig veel tips bekijken!!

Groeten janpan :]

Ik rij zelf met een st 1300, en ik zit op een gemiddeld verbruik van 1:13-1:13,5.
Met mijn vorige st 1100 zat ik rond de 1:15.Ecghter met een 1100 moet 1:18 zonder moeite te doen zijn maar dat zit hem in je rechter pols :) .Het wel of niet rijden met een duo heeft niet veel invloed op het verbruik.

Wanneer je precies op- en terug moet schakelenen wanneer je het goed doet kan niemand je zeggen denk ik. Ik probeer altijd naar mijn motor te luisteren en hier mijn schakelen op aan te passen.
Wat je zadel betrefd zou ik voor een gel-zadel van travelcate gaan.Dit is comfortabeler als een corbin, maar ieder zijn persoonlijke smaak.

Veel plezier met deze ultieme toer en stuur fiets.

ST1300
Na 11k sinds 08/03 zit ik aan een verbruik van 6.4 l/100 km.
Tijdens de week voor woon/werkverkeer kom ik aan een verbruik van 5.5à6 l/100 km daar de flitspalen alom aanwezig zijn :(

Tijdens de weekends laten we het verbruik wat oplopen 8-) waarbij bij sportief rijden de 7.5 l/100 km gemakkelijk bereikt word.

Het aangegeven verbruik op de boordcomputer is vrij juist.

Filip
www.deauville.be

Ik heb zelf een 91'er. Ik rijdt behoorlijk door, en haal meestal niet meer dan 1 op 13. Zelf houdt ik er niet van om motoren in te lage toerentallen te laten draaien, opschakelen doe ik rond de 4000 toeren als ik rustig rijdt, en richting het rood als ik lekker doorhaal. Terugschakelen doe ik als mijn toerental onder de 2500 toeren komt. Mijn motor heeft de volgende accesoires: Topkoffer, kuip deflectoren, deflectoren op de spiegels (in kleur), alarm. Ik ben absoluut van plan om komend jaar een corbin zadel te kopen en een intercom te monteren, tevens zou ik graag witte knipperlichten voor willen hebben, ik weet alleen niet of deze bestaan. Momenteel staat mijn motor nog rijklaar, ik ben van plan om de motor half januari uit elkaar te halen voor een grondige inspectie en distributieriem wissel. De motor heeft 113.000 km gelopen, en er is momenteel dan ook niets mis mee.

Hoi heb een Pan uit 98 .Mijn benzine vebruik ligt rond de 1 op 16 maar rijd dan ook vaak lekker door.Kocht de motor met topkofer en windgeleiders en heb inmiddels de volgende spulletjes toegevoegd.Een verhoogd scherm van Mdi waarmee je lekker uit de wind zit maar waar ik de motor ook wat gevoeliger door geworden vind.Een Corbin zadel met ruggesteun voor mijn duopassagier, die nu prinsheerlijk en relaxed achterop zit.En ik heb een comsetje van Autocom gekocht en deze permanent ingebouwd.ik vind het persoonlijk een heerlijk apparaat,lekker kletsen met de duo op toerritjes.Heb ook de mobiele telefoon erop aangesloten en een minidiscspeler.De telefoon werkt via deze set volgens het zelfde principe als een carkit,dus de muziek word gereduceerd bij een inkomend gesprek.Ook bij een gesprek met de duo word de geluidssterkte van de muziek gereduceerd.De telefoon heb ik op automatisch opnemen staan en gewoon in een van de kuipvakjes weg geborgen.Wil gewoon mijn oogjes op de weg houden natuurlijk,wil ik zelf bellen dan stop ik gewoon even.

vriendelijke motorgroet Eric

Oude Pan gereden.

- Verbruik solo bij netjes rijden 1:18, en anders hoger.
- Corbin zadel was perfect
- Veel plezier van gehad, echte km-vreter (ww-verkeer).

Ik mag natuurlijk niet teveel reclame maken, maar gezien de vragen die gesteld worden. Je vindt de antwoorden op het PanForum van [Dode link verwijderd]

Trouwens alle M-F ers die op ons PanForum stemmen bij www.Topforums.be ontzettend bedankt.

Groet,

Peter
webmaster [Dode link verwijderd]

nou ja dan maar een oud topic.
Ik rij een pan van 2000, heeft tot nu toe 48000 gelopen. gemiddeld gebruik ligt op 1 op 16, bij 120 km autowegrijden (vrienden met aanhanger) haalt hij zelfs 1 op 20! Corbin zadel is een echte verbetering, is wel even slikken bij aanschaf qua prijs maar wordt ook wel geregeld tweedehands aangeboden
Motorintercom van Baehr gemonteerd welke perfect werkt. Verder heb ik stuurverhogers gemonteerd om iets rechter te kunnen zitten. (mijn lengte 170 cm).
Topkoffer is van GIVI maxia 52 en wordt alleen op vacantie gebruikt. Gebruik de motor voor ww-verkeer en vacantie evenals toerritten.

Terug
Bovenaan Onderaan