• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Hoe gaan jullie ermee om ???

Wat doe je na een schuiver??

• Niet meer rijden.

Stemmen: 2 2,7%
  • Meteen weer op de bike.

Stemmen: 20 27,0%
  • Aanvaarden wonden likken en weer doorgaan.

Stemmen: 51 68,9%
  • Tijd wachten voordat je weer op je bike stapt.

Stemmen: 1 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    74

BobCC

Die hard MF'er
Lid geworden
2 feb 2005
Waarderingsscore
0
Heey allen,

Ik BAAL enorm ben vandaag onderuit gegaan ;( ;( ;( ;(

Vndaag nog naar de motorzaak nieuwe accu der in en hij d4eed het weer perfect was helemaal blijm met me beesje. FF naar A'dam langs me zus daarna richting huis zag ik de afslag vinkesveense plassen denk lekker touren :9~ en dat was het ook op die boeren landweggetjes. Totdat ik op zo'n landweggetje een tegenligger zie aan komen (koekblik) hij ziet mij we remmen beide af en wijken rustig uit om elkaar te laten passeren . Alleen om mijn deel van het wegdek was de weg glad waarschijnlijk door resten van een mestwagen ( Hoezo een shit dag :? ) mijn voorband glijd uit en raakt van het asvalt in de berg (een en al grind) IK SCHUIF ONDERUIT.

Dit lijkt trouwens allemaal in slow-motion te gaan.

Motor eerst over asvalt daarna in de berm ik kwak op het afvalt eerst knie daarna hoofd rol door de snelheid nog een aantal keer om en zie met een wazige blik de koekblik terug komen en wat mensen aansnellen.

Resultaat:
Koplamp stuk
Clip on geschaafd
koppelings hendel geschaafd
spiegels geschaafd
Net nieuwe kuip ruitje afgebroken

Knippers kapot
ophanging licht kapot
krassen op de tank
krassen op carter deksel
krassen op frame
stepje naar binnen gebogen

Broek geschaafd en gat
Jas geschaafd
Laarsen geschaafd
handschoenen geschaafd
Helm en vizier geschaafd

Last van pols en schouder en wat blauwe plekjes

Geestelijk geschaafd

Maar al met al valt het te fixxen ik leef nog en de berschermende kleding deed zijn werk wel erg kloten maar so be it niemand is gewond en had allemaal veel erger kunnen aflopen. (Motor doorglijden in sloot, lichamelijk letsel andere voertuigen bij betrokken, total los enz...)

Was alleen niet fijn om weer naar huis te rijden na zoiets VRAAG ME AF hoe jullie ( mede geschuifde mf-ers) hiermee omgingen en welke beslissingen jullie trokken na een valpartij.????????????
?????????????????????????????????????

Ik heb zoiets van "het risico is er hoe vervelend dan ook maar voor mij is het een ingecalculeerd risico dat ik aanvaard met het motorrijden"

Groeten een
;( ;( ;(
BobCC maar just keep on :] :] :] en alles komt weer goed.

enige valpartijtje wat ik heb gehad stond ik vloekend aan mn motor te trekken...starten en weer verder was de bedoeling...zal ook wel de adrenaline zijn geweest ;)

Ai... sterkte! Gelukkig ben je er goed afgekomen. Trekkers zijn ook echt levensgevaarlijk.. is het niet om de jonge bestuurders dan wel om die ongelovelijke rotzooi die ze altijd achterlaten op de weg :X

Ben trouwens 2 keer onderuitgegaan, 1 keer met minibike en 1 keer met noodstop op praktijk examen.. en vanuit die ervaringen kan ik persoonlijk alleen maar zeggen dat ik het juist 'te' snel voorbij vond gaan.. had bij de noodstop bijvoorbeeld de tijd niet om de remmen los te laten, dat had ik pas door toen ik al lang en breed op de grond lag |(

ben 2 keer onderuit gegaan.

eerste keer ging ik onder uit in het gras. gewoon opstaan en weer verder rijden.
tweede keer was het iets serieuzer en bleef ik ff liggen en baalde ik al een stekker. meteen dezelfde middag spulletjes op de sloop gezocht en zo snel mogelijk weer rijden.

Ik heb pas ook een schuivertje gemaakt. Naar huis gegaan, schakelpedaaltje gefixt en weer opgestapt naar m'n werk toe. Gewoon doorrijden dus! Het is ff balen, maar je moet niet bij de pakken neer gaan zitten.

Ik heb zoiets van "het risico is er hoe vervelend dan ook maar voor mij is het een ingecalculeerd risico dat ik aanvaard met het motorrijden"

BobCC maar just keep on :] :] :] en alles komt weer goed.

Je hebt iig de goede instelling ..

Zo snel mogelijk weer opstappen en rijden, maar probeer wel de weg iets beter te verkennen op rotzooi..... ;)

Laatst bewerkt:
Wilde destijds na mijn schuiver direct de motor oppakken en verder rijden.......tot ik zag dat alle olie langzaan uit het blok was gelopen.

Daarna in de showroom nieuwe motor uitgezocht en direct weer gaan rijden.
Heb wel 3/4 jaar een barriëre in me koppie gehad bij bepaalde bochtjes daardoor.
Mede doordat de nieuwe motor ook echt nieuw was.

Dat kan helaas gebeuren. Gewoon weer opstappen en doorrijden, althans, dat heb ik wel gedaan :)

Klote man, succes met alle ellende.
Idd, gewoon opstappen zodra het weer kan (m.a.w. zodra je weer een rijdbare fiets om handen hebt.). Heb ik ook gedaan. Is de 1e paar meter even kriebels ind e buik, maar zodra je een paar leuke bochten bent tegengekomen ben je daar zo overheen!

Er zijn slechts twee soorten motorrijders, zij die reeds gevallen zijn en zij die nog gaan vallen.
Ik ben een keer in de Eiffel met een van mijn kinderen achterop in een bocht weggegleden. Dus zover van huis was alleen doorrijden een optie. Het gevoel van die bochten is pas na een VRO weer overgegaan.

Lang verhaal kort omschreven:
Gecrashed in een bocht met +/- 100 km p/u.
Motor total. (was een zx6)
Zelf: 5 gebroken ribben, klaplong, zware hersenschudding.
Na blokkerend achterwiel lampie uit.
Gebeurt op zondag, besef dat ik nog leefde op donderdag.
8 dagen ziekenhuis, 7 weken thuis, weer aan het werk.
Nog 2 weken later, proefrit zx-9.
Wat onwennig eerste minuten, daarna heerlijk.
Volledig vertrouwen in mijzelf, moto en banden pas terug na VRO.
Conclusie: Nog steeds gek van moto's, zsm rijden dan :Y

Succes met het opknappen van je bike en je pijnen.
En nog veel veilige km's :)

Ben nog nooit onder het rijden onderuit gegaan, maar heb mijn motoren allebei al een aantal keer laten vallen (ben niet zo sterk :X )

1e keer rolde ik net de tuin uit en sprong er een buurkind voor: 'Mooie motor!'. Ik schrok me rot hing schuin en langzaam hing ik met de motor op de grond. Komt de oppas van de buren nog met de opmerking: 'Ja, da's zwaar hè' :(

Mijn andere motor heb ik net een week en nu al twee keer laten vallen. Weegt iets meer '(

Gelukkig niets stuk. Langzaam aan word ik een flinke knaap.

FF naar A'dam langs me zus daarna richting huis zag ik de afslag vinkesveense plassen denk lekker touren :9~ en dat was het ook op die boeren landweggetjes.
Ronde Venen? Daar is het inderdaad lekker toeren, maar vaak wel onoverzichtelijk. Ik rij er vrij vaak, vaak ook met testritten. Mocht je er trouwens weer willen toeren, geef een gil en ik rij wel met je mee. *O*

Totdat ik op zo'n landweggetje een tegenligger zie aan komen (koekblik) hij ziet mij we remmen beide af en wijken rustig uit om elkaar te laten passeren . Alleen om mijn deel van het wegdek was de weg glad waarschijnlijk door resten van een mestwagen ( Hoezo een shit dag :? ) mijn voorband glijd uit en raakt van het asvalt in de berg (een en al grind) IK SCHUIF ONDERUIT.
Analyse? Was je nog aan het remmen? Hoe hard ging je toen je onderuitschoof?

Dit lijkt trouwens allemaal in slow-motion te gaan.
Komt door de adrenaline - die laat je hart galloperen, waardoor alles om je heen langzamer lijkt te gaan dan normaal.

Geestelijk geschaafd
Je zelfvertrouwen kan een knauw krijgen van een valpartij, maar vaak kan je je zelfvertrouwen weer opbouwen. Onder andere door terug te gaan naar de plek van het ongeluk en te analyzeren wat je 'fout' hebt gedaan.

Maar al met al valt het te fixxen ik leef nog en de berschermende kleding deed zijn werk wel erg kloten maar so be it niemand is gewond en had allemaal veel erger kunnen aflopen. (Motor doorglijden in sloot, lichamelijk letsel andere voertuigen bij betrokken, total los enz...)
Relativeren scheelt heel veel - ikzelf ben met 70 op een auto geknald en had een gebroken kuitbeen, maar als er tijdens mijn 'vlucht' van 10 meter over het kruispunt een paal had gestaan dan had ik waarschijnlijk nu geen motor meer gereden...

Was alleen niet fijn om weer naar huis te rijden na zoiets VRAAG ME AF hoe jullie ( mede geschuifde mf-ers) hiermee omgingen en welke beslissingen jullie trokken na een valpartij
Je doet iets waar je van houdt. Je probeert de risico's zoveel mogelijk te verminderen, maar het kan een keer tegenzitten.

Over het algemeen een goede houding. En je leert van elke valpartijtje.

Ik weet niet hoe vaak je 'glibbert' maar als je daarbij vaak 'verkeerd' reageert [jezelf spannen - remmen - etcetera], dan kan het handig zijn om een offroad cursus bij Seppenwolde te doen. Door de prut baggeren op andermans motor helpt om geen adrenalineknal te krijgen als je achterwiel een keertje door vuil op de weg uitbreekt.

heb mijn motoren allebei al een aantal keer laten vallen (ben niet zo sterk :X )

Mijn andere motor heb ik net een week en nu al twee keer laten vallen. Weegt iets meer '(

Langzaam aan word ik een flinke knaap.
Je kan ook op gewichtheffen gaan, kost vaak iets minder... *O*

er mee om gaan?

gewoon weer zsm opstappen :)

na mijn eerste (en enige :P ) schuivertje ben ik opgestaan en terug het kruispunt opgelopen om m'n schoen te gaan halen die daar nog lag :+
Daarna met wat hulp die motor overeind, trap tegen de uitlaat om hem weer terug in positie te krijgen en doorrijden naar huis.

1x op de openbare weg.
3x op het circuit.

Ik word er niet anders van. Geestelijk niet tenminste, qua uiterlijk misschien wel :+

Bij mijn schuivertje, rustig op staan. langs mn meisje lopen die verschrikt aan kwam sprinten, ff kijken waar het mis ging.
kut kut kut, zo'n lullig dingetje, motor oprapen (hoezo zwaar, ging bijna met 1 hand :? )
kijken wat de schade was en op naar huis hobbelen.

nederlands geschaafd :+

Het is niet je eigen lompe schuld, dus meteen weer opstappen en je geschaafde ego op een geschaafde bike naar huis brengen, als dat niet gaat, dan zo snel mogelijk er weer op kruipen. Als je elke week een stomiteit begaat waardoor je steeds weer een ongeluk maakt, dan kun je misschien beter stoppen :)

gewoon kwaad worden het meest op jezelf motor repareren.
en gewoon de volgende keer weer gewoon opletten.
je kunt er toch niets aandoen als er rotzooi op de weg ligt.

:W

Conclusie na valpartij: "Stomme zak die ik ben, hier had ik niet zo hard moeten vliegen", of "tja, die drift was iets te plat, had ik kunnen verwachten" of "verdikkeme, die boomstronk was gladder als ik dacht, volgende keer haaks eroverheen rijden dan maar" Meestal ff iets rechtschoppen (rempedaal ofzo) en verder rijden, ik heb op deze manier al iets van 3 knippers verloren.

Sorry voor deze nutteloze bijdrage, maar op asfalt ben ik (gelukkig) nog niet onderuit gegaan. Kan ik je verder niet in helpen. Vallen tot nu toe alleen op onverhard terrein...
Rij overigens op onbekend terrein zo dat je onverwachte situaties kunt incasseren, soms kom je in de polder de gekste dingen tegen, reken daar op!

Na 6 jaar zonder eigen schades ben ik vorige week maandag uit een afrit gevlogen, en de vrijdag erna op het circuit een lowsider. -O-

Maandag: uit de bocht gevlogen, motor beschadigd, rechterschouder gekneusd
Donderdag: motor technisch rijklaar, en naar Frankrijk gereden
Vrijdag: lowsider op circuit, andere kant motor beschadigd, linkerschouder en arm gekneusd.
Zaterdag: motor terug gereden naar Nederland

Maandag: motor rijklaar, ik weer ietsje minder beurs
Aanstaande vrijdag: boot naar Ierland pakken en 3 weken motorvakantie houden!

Zoals je ziet: het kan altijd erger... ;)
Beide ongelukken waren trouwens mijn eigen schuld, ik heb er weer wat van geleerd en rijd vrolijk door!
Vooral hetzelfde doen, veel succes! :)

Hoe ik ermee omga? Wisselend.

Eerste keer.
- Remmen en niet gezien hebben dat er wat grint op straat lag. Gevolg: voorwiel geblokkeerd en met 70-80 op mijn snufferd
- Ff verdwaasd voor me uitkijken terwijl ik zoiets heb van WTF? :?
- Opstaan
- Tot de conclusie komen dat die pink er toch wel heel raar bijstaat.
- Vloeken en tieren
- Motor oprapen en bij vrienden (waar ik dus de oprit op wilde gaan) parkeren
- Met vriend in auto naar ziekenhuis om vingers te laten zetten.
- Motor oplappen in de tijd dat mijn vingers genezen
- Na 3 weken weer rijden (nog zonder kuipen)

Tweede keer.
- Te weinig afstand houden, uitwijken, op dijk berm in rijden, na ca. 50 mtr bermrijden onderuit glijden op gemaaid gras
- Vloeken en tieren
- Vervoer regelen voor mijzelf en de motor
- Week lang huurmotor rijden (moest op vakantie)
- Motor lenen van vriend onder voorwaarde dat ik 'm voor 'm verkoop als ik er zelf weer één heb of 'm zelf koop als ik 'm plat rij (motor ook op mijn naam gezet)
- Andere motor gekocht

Derde keer.
- Geen voorrang krijgen van auto, auto ontwijken maar nog net met rechter knie schampen, met lage snelheid op mijn snufferd
- Vloeken en tieren
- Motor oprapen
- Schade formulier invullen
- Verder rijden

Er tekent zich bij mij dus wel een patroon af...
1) Vloeken en tieren
2) Zo snel mogelijk weer rijden

Tweede keer.
- Te weinig afstand houden, uitwijken, op dijk berm in rijden, na ca. 50 mtr bermrijden onderuit glijden op gemaaid gras
- Vloeken en tieren
- Vervoer regelen voor mijzelf en de motor
- Week lang huurmotor rijden (moest op vakantie)
- Motor lenen van vriend onder voorwaarde dat ik 'm voor 'm verkoop als ik er zelf weer één heb of 'm zelf koop als ik 'm plat rij (motor ook op mijn naam gezet)
- Andere motor gekocht

hehe... dat was idd een hoop gevloek en getier. Ik hoorde je al vloeken voor ik stilstond, en ik had ook nog oordoppen in :+

Terug
Bovenaan Onderaan