Ik heb in een jaar of zes een halve ton op mijn sh300 gereden. Nooit wat mee gehad. Nooit kleppen gesteld, nooit remvloeistof ververst. Wel olie, snaar, bandjes en die dingen. Een keer de koppelingsschoentjes vervangen, en op het laatst de lagers van de aandrijving vanwege licht zoemen. Vervolgens verkocht voor een hele andere... Een sh300 die zeven jaar jonger is en een ander kleurtje heeft. Hatsjiekidee, daar gaat ie weer.
Ik zou willen dat ik dat kreeg van mijn werkgever ... wetende dat mijn motor mij, alles samengeteld, ja werkelijk alles, nog niet eens 0,15€ per kilometer kost!...
Ik krijg van mijn werk voor de verplaatste professionele km 0,33€.
...
er rammelt en roest vanalles aan
Honda Vision 110, 54000 km op 4 jaar, verbruikt beetje olie maar dat deed ie vanaf km 0, start nog altijd vanaf eerste keer
Als ik het zo lees heeft die X-Max een zwaar leven.......Werkelijk? Ik had Yamaha kwalitatief hoger ingeschat....
Nu lees ik juist regelmatig dat olie verversen om de 3 of 5000km niet zo noodzakelijk is als je veel rijdt. Heb jij daar een andere mening over?
Heb wel eens op een Burgman 650 gereden met 119.000km op de teller. Reed nog als nieuw.
Minerale olie staat erom bekend dat het meer vervuilt. Zolang je mineraal blijft gebruiken blijven de aangekoekte resten op hun plek zitten en geven geen problemen. Als je na veel km overstapt op een modernere olie met reinigende dopes worden de olieresten losgeweekt en gaan door je blok zwerven waardoor bijvoorbeeld olieleidingen verstopt kunnen raken. Alles is afhankelijk van hoeveel km en welke dopes wel of niet in de verschillende olie soorten zitten. Voor de zekerheid zou ik het bij mineraal houden als je daar al langer mee rijdt.even dit topic een schopje geven.
Yamaha Xmax 250 met 52500km van 2007.
Ik was een verstokte motorfan, maar ze bieden mij 4 jaar geleden deze scooter aan voor 1000€ 25000km in goede staat. Ben er toch maar mee beginnen rijden en nu ben ik een grote fan. Bagageruimte onder zadel vind ik top. Automaat is hersenloos rustgevend.
Scootertje heeft veel meegemaakt. Veel files en autostrade. Ik ben een beetje een hooligan op dit ding in druk verkeer. Het heeft weinig vermogen (ik ben amateur endurance racer en ben iets meer gewend) dus wurm ik mij overal tussen om dan snel weg te schieten.
Ik krijg van mijn werk voor de verplaatste professionele km 0,33€.
Voor de gein ben ik eens in 1 trek van Brussel naar Zwitserland gereden en dat ging op de laatste 150km na vrij goed. (rug en zitvlak waren pijnlijk)
Met een motorfiets is daar niets aan, maar het spartaanse comfort van de xmax was toch wat anders.
Ik heb als doel 60.000km en dan verkoop ik deze en koop ik een ander, want er rammelt en roest vanalles aan. Zal waarschijnlijk ook een xmax 250 worden van enkele jaren.
Olieverbruik is ook 0,75L/ 1000km maar ik doe er enkel maar minerale in.
Binnenkort half synthetische want heb daar nog 4L van staan.
Dit scootertje brengt mij overal en bovendien hou ik er €'s aan over.
Beste 2 wieler investering ooit voor mij.
[afbeelding]