Hoe maak ik een wheelie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hasseman

MF veteraan
18 sep 2006
18.364
53
Wedde
Heb op m'n vorige motor, kawa ex500(gpz) per ongeluk eens een wheelie gemaakt. Entousiast bij het verkeerslicht weg en een meter of 4 met m'n voorwiel zo'n 40 cm boven het asfalt.
Heb het daarna nog een paar keer vanuit stilstand 'geoefend'kreeg het voorwiel wel van de grond, om daarna gelijk van het gas af te gaan omdat ik geen 'controle' had.

Heb nu een yamaha FZ750 met 100+pk, en nou dacht ik zo dat het met deze machine makkelijker moest zijn om een goede wheelie te maken.

Tips...?
 
Gewoon boos worden op een scooter en dan veel te fanatiek op je gas gaan O-)
 
[*] Koppeling in
[*] ding in z'n 1
[*] Volgas
[*] Koppeling los

Zo deden wij het vroeger ook met de brommert. :Y
 
Dude er zijn gekken die zo'n advies nog gaan proberen ;)

Maar hoe maak je een wheely.. : Goed. :+

Vraag het maar eens aan Alex van RWP tijdens een wheely les :Y
 
Dude er zijn gekken die zo'n advies nog gaan proberen ;)

Maar hoe maak je een wheely.. : Goed. :+

Vraag het maar eens aan Alex van RWP tijdens een wheely les :Y

dit klinkt als een goed advies, denk dat ik volgend voorjaar maar eens moet doen
 
Kijk uit wat je iemand adviseert, voordat ze dit ook echt gaan proberen op een 100+ PK fiets. :X


Als ik zeg dat ie een afgrond in moet rijden, of over het spoor, zal ie dat dan ook doen :?

:X

als zijn iq echt zo laag is, dan kan ie beter z'n motor laten staan :Y
 
:Y top!

doe dan ook meteen even het 'niet openen van 13-in-een-dozijntopics voor Dummies' boekje erbij :z

ok ok, got the point. O-)

Heb inmiddels het verstandige besluit genomen om volgend voorjaar maar eens zo'n dagje les moet gaan nemen i.p.v. zelf wat aankloojen.
Dus het topic heeft z'n functie wel gehad.

als de mensen zich er zo aan 'storen' dat dit het zoveelste 'how to do' topic is, kijk dan niet :? O-)

toch bedankt voor de (opbouwende)kritiek en tips
 
Mijn tip, eerst eens zoeken voordat je een topic gaat openen.

Wheelieles en Stuntfoto's!!
:^
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan