Hoe vervoer ik een GTS 1000?

Heb al best aardig wat GTS'sen op een motortrainer vervoerd, best makkelijk:

Rij de GTS erop, maak spanbanden aan de zijkanten (ongeveer ter hoogte van je normale zitpositie) vast aan de trailer en motorfiets (aan het frame, niet het subframe of die grabrails). Dan voorband met een spanband vast trekken in die euhm.. sleuf waar je je voorband in parkeerd?, daarna ga je even op de motor zitten en laat je iemand de banden aanspannen.. that's it..

op deze manier al een gts vervoerd vanuit: Montenegro -> Boxtel, Ergens onder Antwerpen -> Boxtel, Hengelo -> Boxtel. Gaat prima :)
 
Heb al best aardig wat GTS'sen op een motortrainer vervoerd, best makkelijk:

Rij de GTS erop, maak spanbanden aan de zijkanten (ongeveer ter hoogte van je normale zitpositie) vast aan de trailer en motorfiets (aan het frame, niet het subframe of die grabrails). Dan voorband met een spanband vast trekken in die euhm.. sleuf waar je je voorband in parkeerd?, daarna ga je even op de motor zitten en laat je iemand de banden aanspannen.. that's it..

op deze manier al een gts vervoerd vanuit: Montenegro -> Boxtel, Ergens onder Antwerpen -> Boxtel, Hengelo -> Boxtel. Gaat prima :)

Sjongejonge zoveel van die redelijk onbekende motoren in Boxtel :P :9
 
Met een busje :D
Beste manier van vervoeren geen pottenkijkers etc
full
 
Heel het eind naar Erpe-Mere (bij Gent) gereden, om er achter te komen dat het een opgelapte schadefiets is.
Volgens de advertentie en ook volgens telefonische informatie van de verkoper zogenaamd in nieuwstaat en ongeval vrij.
In werkelijkheid: schade aan voorwielophanging en voorveer, slecht overgespoten waarbij de schuursporen zichtbaar zijn, incl zakkers en een vaag verhaal over verloren papieren. Het voor en achterwiel stonden in een hoek t.o.v. elkaar, dus nog goed krom ook.
Mooi kut.
Klein oplichtertje.
 
Heel het eind naar Erpe-Mere (bij Gent) gereden, om er achter te komen dat het een opgelapte schadefiets is.
Volgens de advertentie en ook volgens telefonische informatie van de verkoper zogenaamd in nieuwstaat en ongeval vrij.
In werkelijkheid: schade aan voorwielophanging en voorveer, slecht overgespoten waarbij de schuursporen zichtbaar zijn, incl zakkers en een vaag verhaal over verloren papieren. Het voor en achterwiel stonden in een hoek t.o.v. elkaar, dus nog goed krom ook.
Mooi kut.
Klein oplichtertje.

;(

En daarvoor rijd je dan een heel end.
 
als NL-er mag je niet op/in een buitenlands voertuig rijden. als je dat wel doet en je wordt aangehouden in NL kun je een aardig centje afrekenen.

Wie zegt dat?
Ga je dat ook vertellen als je een motor/auto gaat huren in Belgie? Of als je een Leasebak krijgt van je werkgever die hem in B leaset?

Je mag als NLr die in NL gedomicileerd is geen voertuig op jouw naam in het buitenland inschrijven, maar das iets anders.

ik wil je stelling wekl aanvaarden, maar dan moet je me toch eerst even die wettekst tonen.


@TS.
Das nou jammer dat het een kul fiets was. Hopelijk heb je de verkoper es goed op zijn leugens gewezen ...
 
bummer, was zeker deze: http://www.2dehands.nl/yamaha-gts-1000-nieuwstaat-59475806.html?qq=gts 1000 ?

Je ziet op het plaatje van het frame ook wel dat het daar niet helemaal meer origineel is, en bij een schuiver krijg je daar inderdaad ook krassen. (eigen motor was een schade GTS, maar die kostte maar 500 eur)

Daarnaast: hij is volledig overgespoten, zal toch wel een reden hebben (toen de GTS geleverd werd was alleen de "Special edition" zwart, _met goude lijnen_, en het plastic was aan de binnenkant alle kleuren van de regenboog (delen voor de special edition werden ergens hier in Nederland speciaal overgespoten)

over de 145PK die hij claimed: ook maar zo uit de lucht gegrepen, een GTS met aangepaste luchtinlaat, FZR collector, rechte uitlaat en powercommander stopt zo'n 120 PK op de stoep.. (goed, misschien dus 145 op de krukas?)

succes met je zoektocht! GTS1000 treffen afgelopen weekend was weer een succes: http://www.gts1000page.de/2009/Treffen2009.htm

full
 
Laatst bewerkt:
@Wulllebolle,

Dat heb ik nou net laatst uitgezocht. Zie dit verhaal op de site van de Belastingdienst:

http://www.belastingdienst.nl/variabel/bpm-vrijstelling/index.html

Die camera's bij de grote grensovergangen worden door de Douane gebruikt...

Ok das duidelijke taal. Tnx.

Als ik goed lees dan mag je dus met een geleende buitenlandse motor (in dit geval zou je van geleend kunnen spreken) max 2 weken de baan op, mits aangifte enz ...
(sop is de kool nie waard, maar das naast de kwestie)

Problem solved.
:W
 
Ok das duidelijke taal. Tnx.

Als ik goed lees dan mag je dus met een geleende buitenlandse motor (in dit geval zou je van geleend kunnen spreken) max 2 weken de baan op, mits aangifte enz ...
(sop is de kool nie waard, maar das naast de kwestie)

Problem solved.
:W


Hey Breininge :W

Doe se de groetn gunther, 'k zitn oendertusn ol were twei maandn verre weg van thuus (en d'ollanders lachn mee me, 'k zien einigste vlamink)
 
Hey Breininge :W

Doe se de groetn gunther, 'k zitn oendertusn ol were twei maandn verre weg van thuus (en d'ollanders lachn mee me, 'k zien einigste vlamink)

Jup gunther :W

Jed ier nog nietnt gemist weie ...
Loat die ollanders moa lachen, ze weetn nie oe gezoend dada wel is.
Trowwes, je wit toch dat de einigste maniere voe je de slimsten te voeln is .. juust: je omriengen met juste moa dommere ..

Gif der ne lap op, en zie moa daj nie verschoepperd 8-)

E poer les ollandais, la meim sjoos
 
Laatst bewerkt:
Ik zie het probleem niet :?
Je pakt een deken en die leg je achter de kroonplaat en een beetje erover, daar trek je een spanband overheen.
Het kan wel een heel andere besturing zijn maar de vering doet hetzelfde als bij een gewone voorvork, anders zou je toch een groot probleem hebben in de bochten.
Aan de achterkant kan je hetzelfde doen en dan staat het als een huis :Y
Wel even oppassen bij het aantrekken dat je niet de kuip in elkaar trekt maar dat is een kwestie van even rustig aan en opletten wat er gebeurd en eventueel de band iets opschuiven.
In het ergste geval kan je hem aan de achterkant in de veren trekken en aan de voorkant alleen het wiel vast zetten (als je tenminste geen aanhanger hebt met zijschotten waar je overheen moet).
Jij mag in ieder geval mijn motor nooit vastzetten. NOOIT een spanbandje over het balhoofd heen want dan klapt hij gewoon op de zijkant. Altijd aan beide kanten 1 spanband zodat hij niet naar links of rechts kan. En wat bedoel je met "aan de achterkant hetzelfde"? Over de buddy ofzo? Dat is al helemaal gek.

Ik zet al mijn motoren al jaren vast met vier bandjes. Twee aan de voorkant vanaf stuur of T-stuk naar de voor-zijkant van de kar en twee aan de achterkant vanaf de brug (vlakbij de as) of velg naar zijkant kar. Achterkant mag veren, voorkant moet in de veren.
 
Mooi balen voor je, Slijtboutje.

Suc6 met je aankoop ( mocht je evt. wel een goede vinden.) en welkom in de wondere wereld van de GTS1000. Ik heb er dus zelf ook 1 O-)
Mooie en vooral fijne machine, helaas hier en daar door sommigen afgebrand vanwege z`n kleine tank en daardoor beperkte actieradius en de ketting ipv cardan.

Verdere info kun je vinden op de site van spitsmuis (Hij weet specifiek waar je op moet letten) en microfiche GTS1000.

Namens mede GTS rijders op dit forum wens ik je veel (rij)plezier met jouw GTS :] :] :]

Tip van Flip: Let even op de aansluitpijpjes van je katalisator ( vóór de uitlaat). Mochten deze slecht zijn dan heb ik nog een adresje voor je waar ze hem prima repareren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van aluminium een U profiel gemaakt en die ongeveer in het midden aan de voorzijde van de aanhanger bevestigd. Dusdanig dat de voorband erin kan. Ik ben naar Belgie gereden, de motor met het voorwiel in het profiel gezet en met sjorbanden om de handvaten links en rechts het voorwiel vastgezet.
Ik heb voor de zekerheid de achterzijde ook met sjorbanden links en rechts vastgezet en daarna ben ik weer rustig richting Drenthe gereden zonder problemen.
Ik ben zonder schade thuis gekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan