• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Hoe zuinig is een Suzuki 250ER ?

Hoorn

MF'er
Lid geworden
22 nov 2004
Waarderingsscore
0
Ik kan een redelijk mooie Suzuki 250 ER kopen en ik vraag me af hoe zuinig zo een ding loopt. En ik heb begrepen dat het een 2 takt is en moet je dan olie in een apart tankje doen of door de benzine mengen?
Wat zijn de zwakke punten van deze 1 cylinder en wat de sterke?
Ik wil hem gaan gebruiken voor woonwerk verkeer.

Alvast bedankt,

Marco

Ik heb er ook een gehad.
3 keer vastgelopen in 4 maanden tijd.
Er zit een reservoir in voor de mengolie.
Het verbruik viel dacht ik wel mee.

En hij remt slecht en het licht dat erop zit is zwaar klote.

Kijk,daar heppie wat aan,die hoef je dus niet te kope! _O-

[forum=22]Techniek, vragen en antwoorden[/forum] > [forum=8]Off/Allroads & SM[/forum]

Ik heb jarenlang een Nighthawk gereden en onlangs verkocht.
Ik ga naar mijn werk over 60 km wegen waar ze zeer regelmatig controleren '( . Dus ik wil eigenlijk geen zware motor rijden, naast mijn werk rijd ik bijna niet. Nu ga ik met een brommerscooter naar mijn werken dan mis je net dat beetje vermogen, of is dat gewenning?
Wat mag zo een motor kosten? Deze is houderschapbelastingvrij.

Alvast bedankt,

gr
Marco

Volgens mij is het een TS250 ER.

Beetje een off road varant van begin jaren 80.

Je had de RM ( cross) dan de PE ( Enduro) en vervolgens de TS.

Nooit een echt succes geweest. Als opvolger van de bromscooter wel handig en natuurlijk wel sneller.

Prijs? Tussen 250 en 750 euro is al een mooie prijs..

Ooit wordt ook dit een veelgezocht collector's item en wordt lachend het veelvoudige betaald....denk ik.

Hij wil er 500 euro voor hebben, bandjes zien er goed uit, hij zegt dat hij heerlijk schakeld en rijd. Het is inderdaad een TS250 ER

Ik kan een redelijk mooie Suzuki 250 ER kopen en ik vraag me af hoe zuinig zo een ding loopt. En ik heb begrepen dat het een 2 takt is en moet je dan olie in een apart tankje doen of door de benzine mengen?
Wat zijn de zwakke punten van deze 1 cylinder en wat de sterke?
Ik wil hem gaan gebruiken voor woonwerk verkeer.

Alvast bedankt,

Marco

Zo'n ding is heel zuinig afhankelijk wat je erin doet :+

Ja, heb ooit eens dagen aan zo'n ding lopen duwen.. Pfff...toen was hij echt zuinig..

Maare....even serieus....1 op 20/25?

das niet zuining veels te vet volgens mij 1 op 40/50 lijkt mij beter

Ik bedoelde 25 km op een liter benzine...

Smeren zou ik 1:35 doen, maar dat ding heeft een eigen pompje, toch?

haha idd snap het wel.En idd ding heeft een eigen pompje

Koop je hem voor de zuinigheid, dan kun je beter een 4-takt nemen. Ook als je wat meer kilometer gaat maken, is een 4-takt meer geschikt. Ik heb zelf een DT125LC (2-takt) die met pijn en moeite 1 op 20 haalt. Daarbij mag ik echt geen rare dingen, voor zover mogelijk, doen. Mijn andere motor, een GS500E haalt makkelijk 1 op 24, bij een gematigde rijstijl. Bedenk wel dat bij een oudere motor "rare"dingen kapot kunnen gaan. Weer terug te komen op de DT, meerdere malen de uitlaat moeten lassen en deze uiteindelijk vervangen, spaken van het achterwiel gebroken, nieuwe zadelovertrek, binnenzijde velgen behandelen tegen roest. De DT is van 1983 en wordt gebruikt voor ritjes rond de kerk. Bij grotere afstanden wordt de GS van stal gehaald.
Ik geloof niet dat de TS250 een klassieker wordt. In Nederland is deze een zeldzaamheid en de meeste worden compleet kapot gecrosst.
Een Engels restauratiebedrijf heeft overigens een TS heel erg mooi opgeknapt.
http://www.redrose-retrobikes.co.uk/restoration.html

Voor woon werk verkeer kan je beter een gangbaarder model kopen denk ik dan zo een eendagsvlieg. (onderdelen etc)

Ik heb na veel wikken wegen besloten om van deze koop aftezien. Ik heb jarenlang oude barrels gereden, en dat sleutelen begon me tegen te staan. Dus ik denk dat ik er verstandig aan doe om dit ook te laten gaan.
Iedereen dank voor zijn inbreng.

gr
Marco

Terug
Bovenaan Onderaan