Hoi mede liefhebbers!

JamoZ

Stormtrooper
16 jan 2023
91
129
Friesland
Even voorstellen

Ik ben Jaimy, 37 jaartjes oud, woonachtig in Friesland en sinds November in het bezit van m'n roze papiertje.

Aangezien motorrijden mij met de paplepel is ingegoten (motorcrossen en bij paps achterop naar de TT) wilde ik na wat jaartjes op de scooter maar al te graag de stap maken naar het echte werk.

Helaas voor mij kwam er steeds weer iets tussen en bleef ik het maar uitstellen wat elke zomer leidde tot grote frustratie als ik iedereen zag genieten op hun tweewieler! Dat wilde ik ook! Grrr!

5 jaar geleden, vlak voor de geboorte van mijn eerste dochter was ik al aan het leren voor mijn theorie maar besloot ik samen met de vrouw dat het misschien niet het juiste moment was en weer moesten de plannen voor het rijbewijs in de koelkast.

Maar, nu mijn tweede dochter binnenkort naar school gaat en we eindelijk wat meer tijd voor onzelf krijgen heb ik de afgelopen maanden toch even doorgezet en sneller dan verwacht toch het felbegeerde papiertje binnengesleept!

Dus na veel te veel jaren toe hebben moeten kijken hoe iedereen om mij heen ging motorrijden ben ik sinds 2 weken eindelijk in bezit van mijn eigen eerste grote mensen motor!

De keuze is gevallen op een Honda VTR Firestorm uit `98. Een aantal mensen om mij heen raadde het mij af om te beginnen met een 1000cc twee cilinder, maar mede omdat ik al wat ervaring had op 2 wielen door het motorcrossen en circuit racen met scooters in mijn jeugd besloot ik toch om de stoute schoenen aan te trekken en een proefrit te maken op deze prachtige machine. Na 500 meter wist ik het zeker, deze ging met mij mee naar huis!

Tot op heden geen moment spijt gehad en ik voel mij helemaal thuis op deze japanse Ducati.

De motor gebruik ik naast de plezier ritjes voornamelijk voor woon/werk verkeer en ik rij dan ook het hele jaar door mits dat veilig kan.
Kleine beurtjes en onderhoud probeer ik zoveel mogelijk zelf te doen, maar het grote werk laat ik lekker door de professionals doen ;)

Als de motor in het voorjaar een zijn grote beurt heeft gehad hoop ik lekker mee te kunnen touren met veel van jullie!

Groetjes!

JamoZ

WhatsApp Image 2023-01-18 at 00.47.33.jpeg
 
Welkom enthousiaste mede-vtr-ridder :W
Mooie low budget knal apparaat heur.
Had al begrepen dat je wat hulp nodig hebt met de nokaskettingspanners. Wellicht kun je eens een balletje opgooien in het "groninger topic" , en is daar iemand die jou kan ondersteunen met de klus.
Had je graag geholpen, maar de afstand is toch best aan de maat.
Groeten basman
 
Terug
Bovenaan Onderaan