Homza 500/650

MZintruder

MF veteraan
23 jun 2006
1.365
0
NH
Men neme een CB 500 F, voorzien van een 650 blokje:
17311611.jpg

24673853.jpg


En een gedoneerde MZ ES 250 zonder kenteken:
83723754.jpg


Deze demonteren we compleet zodat we het frame weg kunnen gooien:
17696197.jpg

79860610.jpg


Vervolgens eens kijken of de MZ voorvork wil passen:
34519330.jpg

69435243.jpg


Dat gaat dus helaas niet lukken:
68222673.jpg


Met behulp van een modernere MZ voorvork en wiel (iets uit het midden) ging het wel lukken en is gelijk het voorremprobleem opgelost *O* :
99202326.jpg

17240572.jpg


En zo staat het geheel er op het moment bij:
66679003.jpg


Spatborden en koplamp zitten op z'n plek, de remmen werken en het blokje draait. Er moet nog wel e.e.a afgesteld en ververst worden.
Alle electra werkt maar zal hier en daar even herzien moeten worden.
Nu moet ik me nog buigen over de tank, want ik kom net niet helemaal uit met het kraantje ben ik bang.

Wordt vervolgd... :W
 
Laatst bewerkt:
Haha, nice :) En zit er nog een gedachte achter? Of gewoon omdat het kan?
Dat is een lang verhaal.....
Ongeveer 2 jaar geleden de Honda aangeschaft met velorex om er mogelijk een spannetje van te maken.
Tijden lopen kloten met de voorrem van de Honda totdat ik de blauwe MZ gratis kon ophalen. Die voorvork paste helaas niet, maar met een MZ ETZ voorvork en wiel met MZ voornaaf en achtervelg ging het eigenlijk ook best wel.
De spatborden en met name de tank staan um zo goed dat ik die er maar op laat :Y
M'n vriendinnetje vind dat model MZ ook wel erg gaaf :Y
 
Het is een tijd geleden geloof ik.....
Afgelopen augustus was de motor, inclusief zijspan gelukkig zover klaar dat ik mijn broertje naar zijn trouwen kon brengen.
Even een "pakketje" ophalen:
full
 
Laatst bewerkt:
Wegwezen oma! :W
Gisteren eindelijk de verlichting op de bak aangesloten en nog wat kleine dingetjes. Spannetje staat er nu zo bij:
foto0149l.jpg


foto0148s.jpg


foto0147h.jpg


foto0146d.jpg


foto0145h.jpg


foto0144i.jpg


foto0143wg.jpg


foto0142a.jpg
 
Laatst bewerkt:
euhm, is het raar als ik zeg dat ik het zonde van de MZ vind. Zo op de foto vond ik hem er erg mooi uitzien.
Maar de combinatie is wel weer leuk zo.
 
euhm, is het raar als ik zeg dat ik het zonde van de MZ vind. Zo op de foto vond ik hem er erg mooi uitzien.
Tja, dat is zo. Op het eerste gezicht zag ie er leuk uit, maar er ontbraken teveel onderdelen en ook het kenteken was niet meer aanwezig. Dus besloten de MZ op te offeren voor de Honda
Maar de combinatie is wel weer leuk zo.
Wel he :Y
Vanmiddag echter het binnenste lager van het zijspanwiel aan gort gereden. Met veel gepiep en geschuur thuis gekomen (er zal wel iets aangelopen hebben O-) ).
Morgen als er een droog moment is de schade eens inspecteren. Ik heb de boel alleen zo gecontrueerd dat het spatbord of de complete bak los moet om het wiel te demonteren :( 8-). Morgen even kijken wat makkelijker is :z
 
Het resultaat:

wiellagergone1.jpg

wiellagergone2.jpg


Spannetje heeft ondertussen een ander wiel en band. Deze is net ff hoger, dus morgen eens kijken of de afstelling nog een beetje spoort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan