Wegens chronisch tijd- en ruimtegebrek gaat na jaren pret mijn ouwe trouwe CB-1 er uit. Ik heb de CB-1 jarenlang "erbij" gehad. Niet enorm veel kilometers gemaakt, wel zo nu en dan even pret rijden en ook wat lange tochten gedaan (onder andere helemaal binnendoor tot in Zuid-Frankrijk geweest).
Mooi is ie niet, kilometerstand onbekend want ik heb hem destijds als schadefiets zonder teller gekocht. Er zit nu een tellerset van een CB500 (denk ik) op geknutseld. Kilometerteller en signaallampjes doen het, toerenteller niet. En dat is maar goed ook, een CB-1 draait heel wat meer toeren dan een CB500 . Deuk in de tank, kras op het voorspatbord. Hij heeft bij een vorige eigenaar ook pekel gezien. Een voorvorkkeerring (driemaal woordwaarde) en de achterband moeten vervangen. Een van de zijkapjes bij het balhoofd ontbrak, daar heb ik zelf wat anders op geknutseld van een plaatje aluminium. Gelukkig is het niet allemaal kommer en kwel. Steelflex remleidingen voor en achter. Nieuwe accu. De kettingset heeft nog nauwelijks kilometers gemaakt (DID + nieuwe tandwielen). Een professioneel nieuw bekleed zadel. Een originele uitlaat in goede staat krijg je er extra bij.
Da's wel een eindje weg ja, anderzijds ben ik wel verder gegaan, ook voor een motor die ik uiteindelijk niet gekocht heb. Niet geschoten = altijd mis. Mocht je eens in NH zijn, kun je een PB sturen om af te spreken.
Als het weer beter was had ik even op de motor langs getuft om te kijken.. maar ik weet niet of je de weerberichten heb gezien voor de komende twee weken.. :
Ja, vandaag was echt prut. Tot en met donderdag wordt het nog wel een beetje redelijk maar werk ik iedere dag dus schiet ook niet op. Net als het weekend er weer aan komt, wordt het weer echt beroerd. Lang leve de Hollandse zomers
Het rechter zijkapje is er op geschroefd, schroeven op dezelfde lokatie als het originele kapje. Op de linkerzijde zit wel een originele. Als je er een origineel kapje bij vindt, kun je die er zo op schroeven. Ik heb niet aan de motor gelast.
Yep, de originele CB-1 uitlaat is 1 geheel, van bochten/spruitstuk tot en met demper. Bij montage van een andere demper wordt vaak de originele demper na de spaghetti afgezaagd. Deze is nog heel. Ik kan hem wel even opgraven en een foto voor je maken. Is hetzelfde als de uitlaat die er nu nog onder zit, maar die is roestiger en lekt inmiddels op 1 bocht.
Ah dat is mooi. Ik zit nog ff de afweging te maken omdat ik er een takke end voor moet rijden en er een nieuwe band op moet. Remschijfjes zijn wel in orde?
Ja, snap ik, is een eind gaan voor een goedkoop barreltje-voor-erbij.
De remschijven zijn OK, precieze dikte en limieten weet ik zo niet maar kan ik voor je opmeten.