Tiroler Mad Biker
Die hard MF'er
Wegens chronisch tijd- en ruimtegebrek gaat na jaren pret mijn ouwe trouwe CB-1 er uit. Ik heb de CB-1 jarenlang "erbij" gehad. Niet enorm veel kilometers gemaakt, wel zo nu en dan even pret rijden en ook wat lange tochten gedaan (onder andere helemaal binnendoor tot in Zuid-Frankrijk geweest).
Mooi is ie niet, kilometerstand onbekend want ik heb hem destijds als schadefiets zonder teller gekocht. Er zit nu een tellerset van een CB500 (denk ik) op geknutseld. Kilometerteller en signaallampjes doen het, toerenteller niet. En dat is maar goed ook, een CB-1 draait heel wat meer toeren dan een CB500 . Deuk in de tank, kras op het voorspatbord. Hij heeft bij een vorige eigenaar ook pekel gezien. Een voorvorkkeerring (driemaal woordwaarde) en de achterband moeten vervangen. Een van de zijkapjes bij het balhoofd ontbrak, daar heb ik zelf wat anders op geknutseld van een plaatje aluminium. Gelukkig is het niet allemaal kommer en kwel. Steelflex remleidingen voor en achter. Nieuwe accu. De kettingset heeft nog nauwelijks kilometers gemaakt (DID + nieuwe tandwielen). Een professioneel nieuw bekleed zadel. Een originele uitlaat in goede staat krijg je er extra bij.
Niet-zeuren prijs: 400 euries.
Mooi is ie niet, kilometerstand onbekend want ik heb hem destijds als schadefiets zonder teller gekocht. Er zit nu een tellerset van een CB500 (denk ik) op geknutseld. Kilometerteller en signaallampjes doen het, toerenteller niet. En dat is maar goed ook, een CB-1 draait heel wat meer toeren dan een CB500 . Deuk in de tank, kras op het voorspatbord. Hij heeft bij een vorige eigenaar ook pekel gezien. Een voorvorkkeerring (driemaal woordwaarde) en de achterband moeten vervangen. Een van de zijkapjes bij het balhoofd ontbrak, daar heb ik zelf wat anders op geknutseld van een plaatje aluminium. Gelukkig is het niet allemaal kommer en kwel. Steelflex remleidingen voor en achter. Nieuwe accu. De kettingset heeft nog nauwelijks kilometers gemaakt (DID + nieuwe tandwielen). Een professioneel nieuw bekleed zadel. Een originele uitlaat in goede staat krijg je er extra bij.
Niet-zeuren prijs: 400 euries.
Laatst bewerkt: