• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

honda cb 500/4

folkert

Rookie
Lid geworden
7 apr 2002
Waarderingsscore
0
hallo forum,
even een paar vragen met bertekking tot de restauratie van m'n cb500/4:

spuiten:
graag zou ik de orginele kleuren weer terug krijgen op m'n tank, weet er iemand een spuiterij die ervaring heeft met de 3 laags spuittechniek die honda gebruikte? ofwel de candy colors door honda genaamd?
het is namelijk een moeilijk klusje die alleen door een ervaren spuiter gedaan kan worden.

de rest moet zwart gepoedercoat worden, iemand die een goed adres kent in de buurt van amsterdam of iemand kent die het voor een mooie prijs wil doen?

wielen:
ik wil m'n wielen laten verspaken (+ velgen) en zoek een goed bedrijf hiervoor in de buurt van amsterdam.
ik ken "haan wheels" in schijndel, maar da's een eindje uit de buurt.
weet iemand iets goeds? aan wat voor kosten moet ik denken voor 2 wielen?

chroom:
tevens moeten er dingen verchroomd worden, dus hiervoor dezelfde vraag als hierboven een goede en niet te dure verchromer in de buurt van amsterdam gezocht.

dingen die ik nodig heb:
- kettingset
- koplamporen in redelijk tot goede staat
- tank sier strips
- achterveren orgineel in goede staat

dat was em voor zover, alvast bedankt voor de mogelijke reacties.

groet, folkert

Bijlage: 54-2.jpg

Ergens op deze site staat ook iets over opnieuw chromen & spaken. (gaat over cb400f & adressen niet relevant, Australië)

Wel leuk om inspiratie op te doen & misschien nog goeie tips erop.

Dode link

(krijg je intussen ook gratis serie websites erbij '( )

In Nijkerk zit Gerritsen Coating, niet echt vlakbij Amsterdam in de buurt maar wel heel erg goed naar het schijnt:

Straal/Poedercoatings Gerritsen Coating
Nijverheidsstraat 44 3861RJ NIJKERK GLD
tel. 033-2462036

email: [email protected]

werkt ook op bestelling, zaterdag brengen, wordt meteen behandeld, 's middags weer meenemen. Effe bellen is altijd de moeite waard lijkt me!

En succes met je project verder! :)

En onderdelen: zie topic "total-down met klassieker" en "ouwehoeren over klassiekers" daar komen wel adressen genoeg langs :)

Is poedercoating wel lekker sterk om op een frame te gebruiken?? Niet dat alle coating ervan af springt wanneer je iets té fanatiek bezig bent met je dopsleutels....

Is poedercoating wel lekker sterk om op een frame te gebruiken?? Niet dat alle coating ervan af springt wanneer je iets té fanatiek bezig bent met je dopsleutels....

Is perfect, lekker taai. Die vent waar ik heb het laten doen (Jansen in Wesepe) heeft wel een sop een beurs gestaan. Hadden ze een gecoat frame staan waar een hamer bij lag, mocht je zelf testen hoe de caoting het hield.

Poedercoating is taaier dan echte lak, het wordt nl. niet keihard. Niet dat je er de krassen intrekt, maar de stukken springen er ook niet af... :)

Is perfect, lekker taai. Die vent waar ik heb het laten doen (Jansen in Wesepe) heeft wel een sop een beurs gestaan. Hadden ze een gecoat frame staan waar een hamer bij lag, mocht je zelf testen hoe de caoting het hield.

Poedercoating is taaier dan echte lak, het wordt nl. niet keihard. Niet dat je er de krassen intrekt, maar de stukken springen er ook niet af... :)

Dan gaat mijn frampje voor een coating :)
De vorige eigenaar heeft het frame flink beschadigd bij het verwijderen van de carburateurs...dikke stukken roest :( De rest ziet er nog wel aardig uit...maarja, als je aan restauratie gaat beginnen moet je wel alles in één kee goed doen of nie? :)

edit:
Op donderdag 01 augustus 2002 14:39 schreef folkert het volgende:

chroom:
tevens moeten er dingen verchroomd worden, dus hiervoor dezelfde vraag als hierboven een goede en niet te dure verchromer in de buurt van amsterdam gezocht.

Welke onderdelen wil je verchromen?? Ik denk dat je goedkoper uit bent wanneer je goede gebruikte verchroomde onderdelen koopt.
Of je moet heel veel voorwerk doen. De kostprijs van een verchroomd onderdeel zit voor 75% in polijst werk en manuren... Dus als je zelf alles hoogglas polijst, dan ben je goed opweg.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan