Honda CB 500 rijders gezocht

Marion

Die hard MF'er
2 mrt 2004
272
0
Hengelo
Ik ga aankomende zaterdag een proefrit maken op een Honda CB 500.
Was/ben eigenlijk op zoek naar een Suzuki VX 800, maar nu ik deze Honda heb gezien ga ik toch twijfelen.Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve dingen over Honda in het algemeen maar hoe zit het met de CB 500.
Is ie geschikt om mee te beginnen?

Graag jullie advies

(Ik ga ook zwz een proefrit maken met de VX om te vergelijken)

Groeten Marion *D
 
Is ie geschikt om mee te beginnen?
In een woord; Uitermate!

Een CB500 is zeker geschikt als beginners motor, deze worden niet voor niets veelvuldig ingezet als lesmotor! Ze hebben redelijk vermogen (58pk) zijn indien nodig voor minder dan 100 euro terug te tunen naar 25kw, zoals mijn zus M-Joy.

full


Ik rij er regelmatig op en dit bevalt mij uitstekend. prima bochtenwerk en erg betrouwbaar.
 
Hoi, bedankt voor je reactie.
Heb vanmiddag nog een rpeofrit geregeld voor vrijdagmiddag bij een andere dealer.
Ook op een VX 800, CB 500 en een Kawasaki (weet zo alleen niet meer welk type)
iig vergelijkbaar met de CB en de VX.

Ben benieuwd hoe ze :] :]

Groeten Marion
 
Ik heb zelf een CB500 uit 1995 gehad. Leuke motor, prettige rijeigenschappen, dus niets op aan te merken. Uiteindelijk heb ik de motor wel weggedaan, omdat 'ie voor twee personen toch te weinig power had en omdat deze motor toch een hoog "les-motor-gehalte" heeft. Maar dat laatste heeft puur met het imago te maken. Persoonlijk zou ik eerder voor een VX800 kiezen. Mede omdat die ook een cardan-aandrijving en een V-blok heeft. Nog een eventuele reden kan ook zijn, dat Suzuki-onderdelen over het algemeen goedkoper zijn dan Honda-onderdelen.
 
Heb gelest op een CB 500. Rijdt erg prettig, bochten gaan makkelijk e.d. Tja, of het 'lesimago' je wat uitmaakt, ligt aan jou. Heb ook een aantal keren op de VX 800 gereden van m'n vader (met topkuipje). Heb nu zelf een NTV 650. Als ik moest kiezen tussen de CB en de VX zou ik voor de VX gaan. Vooral vanwege de power (net iets meer), cardan (ideaal!! geen gesmeer aan ketting e.d). Kortom, je hoeft er weinig aan te doen. Zeker met topkuipje is het een fijnere fiets voor langere afstanden dan de CB. Tis dat m'n vader voorlopig zelf erop rond wil blijven rijden, maar anders...

Heel verstandig dat je op meerdere fietsen een proefritje gaat maken, veel plezier en succes met kiezen!
 
Heb gelest op een CB 500. Rijdt erg prettig, bochten gaan makkelijk e.d. Tja, of het 'lesimago' je wat uitmaakt, ligt aan jou. Heb ook een aantal keren op de VX 800 gereden van m'n vader (met topkuipje). Heb nu zelf een NTV 650. Als ik moest kiezen tussen de CB en de VX zou ik voor de VX gaan. Vooral vanwege de power (net iets meer), cardan (ideaal!! geen gesmeer aan ketting e.d). Kortom, je hoeft er weinig aan te doen. Zeker met topkuipje is het een fijnere fiets voor langere afstanden dan de CB. Tis dat m'n vader voorlopig zelf erop rond wil blijven rijden, maar anders...

Heel verstandig dat je op meerdere fietsen een proefritje gaat maken, veel plezier en succes met kiezen!

Een NTV lijkt me in dit geval ook wel een alternatief ja. Ongeveer net zo vlug als een CB en met cardan. En je ziet ze meer te koop dan CB's volgens mij. CB is ook leuk hoor, mijn broer heeft er eentje.
 
Mijn vriendin rijdt een CB500, ze is er zeer over te spreken. :} Ikzelf trouwens ook, rij er af en toe wel eens op.

Ze rijden enorm gemakkelijk en soepel, veel gemakkelijker dan een Suzuki VX 800. Dat komt omdat de VX 800 een veel langere voorvork heeft en de balhoofds hoek is groter dan die van de CB 500. Het gevolg is dattie liever rechtdoor wil dan een bocht in... B| Ook deint de VX vergeleken met de Honda veel erger, zeker met remmen, en is ie een stuk zwaarder.

Ik zou daarom eerder voor de Honda of eventueel een zeer vergelijkbare Suzuki GS 500 E gaan.
 
Heb zelf net m'n CB500 ingerolen en was er eigenlijk best altijd tevreden mee. Zat wat achterstallig onderhoud om maar toen dat eenmaal gedaan was was het een leuke fiets. Snel zat om op B wegen je maten bij te houden op sportievere motoren, zeer wendbaar, betrouwbaar en rete-zuinig (330km=1:23 op een tank is geen uitzondering). Alleen niet zo geschikt voor duo vervoer etc. maar voor dat geld :]
 
He, he eindelijk een topic over een CB500!
Welke is het nou uiteindelijk geworden...ben zelf best te spreken over de CB500. Goedkoop, maar je kan wel lekker rijden!


full
 
Goedkoop? Heb je al eens onderdelen moeten vervangen? Informeer eens voor de gein bij de Honda-dealer wat een remklauw kost. Die heb ik dus ooit bij mijn vorige motor (Honda CB500 '95) mogen vervangen.

Ik denk dat ie goedkoop bedoeld in de zin van de aanschaf van de machine ;)
Honda is idd niet de goedkoopste qua onderdelen, maar ach... je hoeft niet elke week een remklauw te vervangen ;)
In normale gebruikskosten zal de machine niet zo heel veel schelen met ander 500cc motoren :)
 
Ik rij cb500, en het rijdt heerlijk. Niet echt veel power helaas. Maar net genoeg om toch een beetje mee te rijden, en hij laat je nooit staan. Laters
 
Hoi,

Ik heb sinds kort ook een CB500. Hiervoor had ik een Kawa GPX waar ik niet al te best mee uit de verk kwam. Ik moet zeggen dat ik zeer voor de Honda te spreken ben.... rijd super...ben nu baas over de motor ipv de motor over mij :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan