• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Honda CB 750 Hardtail

JRidder

Rookie
Lid geworden
10 okt 2012
Waarderingsscore
0
Hallo Allemaal,

Ik zal mijzelf even voorstellen aangezien ik nieuw ben op het forum.
Mijn naam is Joost en ik kom uit Rotterdam. Ik heb in oktober 2012 dankzij mijn werkgever mijn motorrijbewijs kunnen halen en heb hier tot op heden veel plezier van!
Na wat maanden sparen was het zover om een motor te halen!

Ik heb gekozen voor een verbouwde honda CB 750 uit 1984
KGrHqJrQFEdQoLjLBRh2jCMOw60_85_zps00f6dd01.jpg

Tijdens de terugreis van bijna Duitsland naar het vertrouwde Rotterdam merkte ik dat het motorblok licht olie begon te druppen bij de rechter kleppendeksel boutjes. Deze bleken nog wat losjes te zitten. Dus na wat aandraaien lijkt het euvel verholpen.

Wat mij wel zorgen maakt is een lichte ratel in het blok. De verkoper meldde dat dit zeer waarschijnlijk het geluid van de versnellingsbak wat bekend is voor honda CB 750's??
Verder loopt de motor na enige tijd rijden wat hoog stationair. (Zo rond de 2,5 3 duizend toeren.)

Nu ben ik helemaal geen technisch wonder zoals je waarschijnlijk opmerkt uit mijn manier van redeneren.

Wie o wie heeft tips in het algemeen en/ of eventueel interesse om mij te helpen om deze motor weer als een zonnetje te laten lopen. (eventueel tegen een vergoeding)

ALs laatst zijn een vriend en ik bezig om een kettingkast te maken ter bescherming en zijn we bezig om van een oude brandblusser een soort koffer/ tas te maken en deze overdwars tussen de zadel en spatbord te monteren.

Grappig dingetje. Vind het frame wel wat aan de lange kant moet ik zeggen, krijg je hem zo nog fatsoenlijk de bocht om?

Met je technische vragen kan ik je helaas niet helpen.

Leuk, een hillclimber voor op straat, makkelijk ook voor in het langzame verkeer.. :X

( ik hoop dat dit gefotoshopt is of ?? )

Laatst bewerkt:
Bochten zijn te doen hoor. Iet wat voorzichtig bij de wat steilere drempels. Ik heb alleen even wat adresgegevens op de foto professioneel weg gepaint:p

wat een geweldig gaaf ding zeg :9~

Ratel is redelijk normaal bij dat type blok. Primaire ketting rammelt nog wel eens en het koppelingshuis doet dan leuk mee. Goed synchroniseren helpt een heel eind. Of anders moet je je koppelingshuis aanpassen
Wij (Bold'or rijders) leren er mee leven.

Voor meer info: [MESSAGE=22846699]vanlunteren in "Bol D'Or liefhebbers show your bike VI"[/MESSAGE]

Bedankt voor de reactie. Stelt mij weer gerust.
Ik wil de motor toch meer aanpassen. Nu wil ik de uitlaat niet onderlangs laten weglopen maar of zijwaarts langs het frame. Plus de buis met electronica die voor op het frame zit netjes wegwerken waardoor de koplamp naar beneden kan.
Echter heeft iemand nog andere ideeën voor de motor om aan te passen?

Terug
Bovenaan Onderaan