honda cb 750 k7 project

9 dec 2011
243
0
hengelo
Hallo,
Nieuw hier op het forum.

Heb een k7 gekocht in november in een redelijke staat.
Hij liep slecht,heel hoog in toeren was haast niet af te stellen.
chroomwerk is ook niet al te best en verder een beetje roestig.

Maar een jongensdroom is uit gekomen ik heb er een *D .

Ga hem proberen zo origineel mogelijk te maken.
Maar na een beetje rondkijken op het net kwam ik erachter dat dit wel vrij prijzig is allemaal.

Dus gaat het in etappes.
Heb hem helemaal gestript om alle zwarte stalen delen te gaan laten coaten.
Kwam er alleen achter dat het t-stuk krom is B| .
Dus nu op zoek,iemand toevallig die wat heeft of weet te liggen.

Zal proberen om het bij te houden hier met foto's enz.
 
Vannavond weer bezig geweest met onderdelen te onvetten en schoon te maken.
Er zat ook voor 34jaar vet in de kettingbeschermer whaha.
De vorige eigenaar of eigenaars hebben volgens mij alleen gereden en nooit gepoetst.
Maar waar vet hangt zit geen roest.

ohh ja piccies komen eraan...
 
full
 
Michael jonguh,

Ik heb je remleiding verdeel ding met sensor al voor je van de vork gehaald.
Zal hem in de auto leggen, dan vergeet ik hem zaterdag nie.

enne meer plaoties !
 
Laatst bewerkt:
Zoals je kan zien weinig ruimte om te sleutelen in mijn kleine werkplaats.
Heb helaas geen foto gemaakt toen hij nog kompleet was.
Staat wel op youtroep onder honda cb 750 k7.
Van garnalenvisser ofzo.
Morgen meer foto's
 
Nou volgens mij ziet deze er idd nog wel redelijk uit.... ja natuurlijk is het niet top maar wat wil je voor meer dan 30 jaar oud.... tja en vet in de ketting beschermer.... zijn er maar weinige en ook de poetsers die dat elke keer weg halen... op mijn futurebrik van 4 jaar oud wil je ook niet weten hoeveel vet er rondom het tandwiel zit.... maar goed.....

Hoe is de lakset...? (tank & kapjes)
 
Laatst bewerkt:
Lakset is nog origineel.
Tank is vrij goed, paar gebruikerskrassen maar dat hoort erbij dus daar doe ik denk ik nix aan.
Rechterkapje is helaas een stukje afgebroken, linker is nog 100%.
Er zit overal bagger dus daarom trek ik hem helemaal uit elkaar en weer opnieuw opbouwen zodat ik weer een frisse motor heb.
Zowel technisch als optisch.

Maar zal het mooi bijhouden hier met text en foto's.
 
Lakset is nog origineel.
Tank is vrij goed, paar gebruikerskrassen maar dat hoort erbij dus daar doe ik denk ik nix aan.
Rechterkapje is helaas een stukje afgebroken, linker is nog 100%.
Er zit overal bagger dus daarom trek ik hem helemaal uit elkaar en weer opnieuw opbouwen zodat ik weer een frisse motor heb.
Zowel technisch als optisch.

Maar zal het mooi bijhouden hier met text en foto's.

Goed plan.... :)

Zit dat afgebroken stukje in het zicht... dat zou dan net jammer zijn....
Geen 100% chrome en lak maakt het leven aangenamer..... gloednieuw chrome en lakwerk ben je ziek van als daar krassen op komen.

Kom maar op met de foto's....(je zet iig wel je foto's op MF ipv een externe fotosite *O* )
 
Zet er vannavond wel een paar foto's van op heb nu in de gaten hoe dat moet.
Zit op mijn werk dus dat gaat niet lukken nu.


Mooi chroom en lak maakt net het verschil vind ik.
Heb in de racerij gesleuteld en daar word gestreefd naar perfectie!!!!!
 
He Michael,
Heb nog wel een T-stuk van een CB500Four.
Past die ook in je 750 ? is ook al mooi zwart gepoedercoat.
 
volgens mij is die anders.
Neem hem zaterdag mee dan kunnen we kijken of hij goed is!

Mijn collega heeft zijn zundapp hier bij de plaatselijke coater laten coaten.
Hij had vandaag een onderdeel mee, super strak gedaan.
Eerst lak en daarna blanke lak erop branden.
Alle zwarte onderdelen zoals frame, achterbrug en div. kleine delen voor 75 euri!!!!!!!!!

Daar word ik nu blij van.
 
bende :? dat valt wel mee voor zo'n hok(je)..of deel je het nog met 4 fietsen...
Uiteindelijk werk je toch maar op een vierkante meter en daar waar de motor staat.

Toch leuke knutsel ruimte hoor! met leuke spulletjes en... een kachel :Y

Jammer van het kapje, heb je dat stukje nog (zal vast wel niet).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan