Honda cb1000r 2010 koppeling doet het niet

RRT

Rookie
4 jul 2023
3
0
Hi all,

Gisteren dacht ik na een lange tijd eens even een stukje op mijn motor te gaan rijden, maar helaas viel dat even tegen.

De motor start in neutraal maar wanneer ik de koppeling in trek en schakel slaat de motor direct af. Hij start dus wel in neutraal maar ik kan niet schakelen . Verder voel ik ook geen weerstand op de koppelingshendel.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Alvast bedankt.
 
De schakelaar van je zijstandaard en de koppeling samen zijn een veiligheid dat je niet de motor in versnelling kunt zetten met lopende motor en zijstandaard uit. Dit klinkt erg als je probleem met afslaan. Geen weerstand voelen kan een lekke hydraulische bediening zijn, of gebroken kabel welke dan ook van toepassing, of een kapotte hendel (motor omgevallen??), of iets intern in het blok. Met die twee dingen samen zou eens goed naar de koppelingbediening op je stuur kijken...
 
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Je koppeling is gevuld met remvloeistof. Remvloeistof tast lak aan. Als je koppeling niet werkt dan komt dit waarschijnlijk door een lek.

De koppeling komt uit op de linkerkant van je blok. Zie je daar vochtige plekken? Of plekken waar de lak zelfs aangetast is? Is je potje met vloeistof nog gevuld?

Kun je wat foto's sturen?
 
De schakelaar van je zijstandaard en de koppeling samen zijn een veiligheid dat je niet de motor in versnelling kunt zetten met lopende motor en zijstandaard uit. Dit klinkt erg als je probleem met afslaan. Geen weerstand voelen kan een lekke hydraulische bediening zijn, of gebroken kabel welke dan ook van toepassing, of een kapotte hendel (motor omgevallen??), of iets intern in het blok. Met die twee dingen samen zou eens goed naar de koppelingbediening op je stuur kijken...
Zo’n vermoeden had ik ook echter het feit dat ik geen druk op de koppelingshendel voelde deed me vermoeden dat er iets anders misschien aan de hand is. Ik ga dat toch eens nader bekijken
 
Je koppeling is gevuld met remvloeistof. Remvloeistof tast lak aan. Als je koppeling niet werkt dan komt dit waarschijnlijk door een lek.

De koppeling komt uit op de linkerkant van je blok. Zie je daar vochtige plekken? Of plekken waar de lak zelfs aangetast is? Is je potje met vloeistof nog gevuld?

Kun je wat foto's sturen?
Het potje vloeistof was gister nog gevuld, dat heb ik gecheckt. Verder zag ik gister ook niks lekken eerlijk gezegd…

Ik kan wel wat foto’s maken vandaag of morgen, zal ze dan hier posten
 
Terug
Bovenaan Onderaan