Honda CB1000R meetingpoint deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vanmiddag even geknutseld..... Zie foto, dat lijkt me duidelijk!
Wel was ene boutje moeilijk los te krijgen, pffff. Maar het resultaat mar er zijn!! *O*

Uitstekend pasvorm!! Meer kan ik er niet van zeggen!! :9~

Enkele foto's:
2014-02-25%2015.43.59.jpg

2014-02-25%2015.44.20.jpg

2014-02-25%2015.44.27.jpg

2014-02-25%2015.44.38.jpg

2014-02-25%2015.47.12.jpg

2014-02-25%2015.39.28.jpg

2014-02-25%2015.41.04.jpg
 
Ik heb een vraagje voor kenners: Hoe controleer je oliepeil :? :?
Want oliepeilglaasje zit helemaal onderin.....
Motor op bok zetten en dan controleren?? Dat lijkt me niet een goede manier of wel?

Ik vind oliepeilstokje veel gemakkelijker! :Y
 
Ik heb een vraagje voor kenners: Hoe controleer je oliepeil :? :?
Want oliepeilglaasje zit helemaal onderin.....
Motor op bok zetten en dan controleren?? Dat lijkt me niet een goede manier of wel?

Ik vind oliepeilstokje veel gemakkelijker! :Y


Motor ff laten draaien 1 min laten afkoelen en dan rechthouden + niveau peilglas checken.
 
Vlot geregeld die keerringen bij motoport :}

Olie peil kijk ik altijd via een oude spiegrl tegen de muur van de garage. Kan ik gewoon blijven zitten
Motor rechtop houden tewijl ik er naast zit om door het glaasje te gluren durf ik niet aan
 
Laatst bewerkt:
Vlot geregeld die keerringen bij motoport :}

Olie peil kijk ik altijd via een oude spiegrl tegen de muur van de garage. Kan ik gewoon blijven zitten
Motor rechtop houden tewijl ik er naast zit om door het glaasje te gluren durf ik niet aan
Precies, naast motor en dan kijken durf ik ook nog niet....
Maar spiegel neerzetten is zeker een van mogelijkheid! :)

Misschien is inrijwielklem een goed idee??
 
Laatst bewerkt:
Precies, naast motor en dan kijken durf ik ook nog niet....
Maar spiegel neerzetten is zeker een van mogelijkheid! :)

Misschien is inrijwielklem een goed idee??

Inrijklem werkt inderdaad goed.
Maar motor met een hand vast en rechtop houden is ook geen probleem.
 
Hoi mannen (vrouwen zijn nog steeds niet gespot hier ?),

We gaan weer richting lente dus ben me ook maar weer eens aan het orienteren. Vanwege mijn lange stelten denk ik in de richting van een Triumph Tiger 800 en nog beter de 1200 Explorer dus binnenkort ga ik daar op proefrijden. Echter, aangezien ik alleen de nieuwere modellen hiervan mooi vind en deze aardig aan de prijs zijn kan het zomaar zijn dat ik nog 1 of 2 jaartjes op een echte funfiets ga rondrijden dus dan komt de vertrouwde CB1000R of een 900 Hornetje zeker in aanmerking maar die moeten dan niet te duur zijn want bij inruil verlies ik er sowieso weer op.
Als er hier nog CBKR bezitters zijn die overwegen om hun brommert te verkopen en er niet de hoofdprijs voor vragen laat me dan even iets weten per mail. Op marktplaats staan al wat exemplaren tussen de 6 en 7000 te koop. Beetje schade maakt me ook niet zoveel uit want ik hou wel van projectjes.

Gewoon weer een mooie CB1000r kopen. Ben afgelopen vrijdag naar de motorbeurs geweest en vind het nog steeds een van de mooiste (en betaalbare) nakeds.
Ik vond in 2009 de koplamp van de CB nog vrij gedurfd, maar wat ze er tegenwoordig bij die nieuwe modellen voor lelijke koplampen aan durven te hangen, daar lusten de honden geen brood van (Z1000, Z800, KTM superduke, Yamaha MT09, Yamaha MT07 enz.)
De nieuwe Ducati monster 1200 vond ik dan wel weer mooi.

De mijne kun je niet kopen. Ben ik nog lang niet beu!
 
Laatst bewerkt:
Gewoon weer een mooie CB1000r kopen. Ben afgelopen vrijdag naar de motorbeurs geweest en vind het nog steeds een van de mooiste (en betaalbare) nakeds.
Ik vond in 2009 de koplamp van de CB nog vrij gedurfd, maar wat ze er tegenwoordig bij die nieuwe modellen voor lelijke koplampen aan durven te hangen, daar lusten de honden geen brood van (Z1000, Z800, KTM superduke, Yamaha MT09, Yamaha MT07 enz.)
De nieuwe Ducati monster 1200 vond ik dan wel weer mooi.

De mijne kun je niet kopen. Ben ik nog lang niet beu!

Waar ze die lelijke koplamp hype vandaan hebben getoverd. ..... :X
 
Waar ze die lelijke koplamp hype vandaan hebben getoverd. ..... :X

Ze doen elkaar allemaal na.
Die lampen hangen nu allemaal zo laag dat er eerst een leeg stuk is en dan plomp verloren een tellerpartij die in het niets hangt. Ze hangen tegenwoordig zelfs de knipperlichten boven de koplamp!
 
Ze doen elkaar allemaal na.
Die lampen hangen nu allemaal zo laag dat er eerst een leeg stuk is en dan plomp verloren een tellerpartij die in het niets hangt. Ze hangen tegenwoordig zelfs de knipperlichten boven de koplamp!


Das juist bruut jonguh *D
 
Hey Toepie, dat weekend is al voorbij.... :X

Maarre heb je hugger al gemonteerd :? :?


Jazeker !! K vind em ook echt supervet staan ...Ik was idd gewoon weer te snel met kijken, dus ik zag die kleine boutjes niet, die kreeg ik zelf ook inderdaad met moeite los.

Maar nu ben ik aant kijken voor led achterlicht (niet met ingebouwde pinkers) dus daar zullen jullie me binnenkort wel weer moord en brand over horen schreeuwen dat t allemaal niet past :') :')
 
wel balen. Je hebt in ieder geval een mooie dag gehad voor een ritje.
Gisteren was ook mooi maar iets frisser.
sfeer impressie: :P [afbeelding]


Ja, ik kwam die dag de nachtdienst uit en bij ons had t gevroren ...koud hoor op de brommer *D

Maarre ik ben de laatste week de hele week met de motor naar t werk gegaan (70km heen en terug) in alleen leren pak en thermohemdje.....en niks koud gehad hoor
Maar ja ik ben ook een zwaar gespierde bikkel he :+
 
Jazeker !! K vind em ook echt supervet staan ...Ik was idd gewoon weer te snel met kijken, dus ik zag die kleine boutjes niet, die kreeg ik zelf ook inderdaad met moeite los.

Maar nu ben ik aant kijken voor led achterlicht (niet met ingebouwde pinkers) dus daar zullen jullie me binnenkort wel weer moord en brand over horen schreeuwen dat t allemaal niet past :') :')
021.gif


Wat betreft die achterlicht: Je moet zelf weten wat je met je motor doet.
Voor mezelf vind ik het niet nodig om aan te passen. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan