Honda CB1000R meetingpoint deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag eerste rit op de CB gemaakt :] :] was wel weer even wennen t.o.v. mijn
jaren lange 2 pitter tijd.

Ik moet nog wel even iets fabrieken om de kat-pot wat weg te werken.... zo schuin van
onder is het een heel ding.[afbeelding]

En, bevalt dat die 2 extra cilinders?
Aan de fiets zelf zal t niet echt kunnen liggen volgens mij.
 
Waarom wil je eigenlijk papieren? Als er maar een E keur teken op de demper staat is het voldoende.
Zo denk ik er ook over :Y
Die dB-killer moet zowiezo in Arrow uitlaat en ze kunnen toch ernaar vragen??
Ik had voorheen een Akrapovic met e-keur en die was wel meegeleverd met papieren.

Vandaar dat ik toch maar langs deze weg vraag. Ik ben tot nu toe nog niet in buitenland wezen rijden.... Je weet het maar nooit, hé.

Het kan mogelijk zijn als dat e-keur teken voldoende is.... ik heb geen idee.
 
Die dB-killer moet zowiezo in Arrow uitlaat en ze kunnen toch ernaar vragen??
Ik had voorheen een Akrapovic met e-keur en die was wel meegeleverd met papieren.

Vandaar dat ik toch maar langs deze weg vraag. Ik ben tot nu toe nog niet in buitenland wezen rijden.... Je weet het maar nooit, hé.

Het kan mogelijk zijn als dat e-keur teken voldoende is.... ik heb geen idee.
Killer heb ik er bij, en in het buitenland altijd mee. Deze demper heb ik gebruikt op de kop getikt, en zat geen papier bij. Maar ook bij een nieuw gekochte Arrow met e-keur zaten geen papieren.
 
Ben al vaker aangehouden in de Eifel en rij daar ook altijd met db killer erin. Eerste wat meneer agent deed was een rondje om de brommert lopen en kijken of de db killer erin zat. Ik had wel een E-keur pijp maar daar werd eigenlijk nauwelijks naar gekeken en om papieren mbt E-keur werd helemaal niet gevraagd dus no worries en gaan met die banaan !! :} :}
 
De db killer wel bij hebben maar niet in de uitlaat daar worden ze in Duitsland niet blij van. Zelfs kans op hogere boete omdat je bewust zo rond aan het rijden bent.
 
Killer heb ik er bij, en in het buitenland altijd mee. Deze demper heb ik gebruikt op de kop getikt, en zat geen papier bij. Maar ook bij een nieuw gekochte Arrow met e-keur zaten geen papieren.
Je neemt killer mee, maar je stopt die niet terug in je uitlaat :?

Ben al vaker aangehouden in de Eifel en rij daar ook altijd met db killer erin. Eerste wat meneer agent deed was een rondje om de brommert lopen en kijken of de db killer erin zat. Ik had wel een E-keur pijp maar daar werd eigenlijk nauwelijks naar gekeken en om papieren mbt E-keur werd helemaal niet gevraagd dus no worries en gaan met die banaan !! :} :}
Oké! Duidelijk lijkt me! *O*

De db killer wel bij hebben maar niet in de uitlaat daar worden ze in Duitsland niet blij van. Zelfs kans op hogere boete omdat je bewust zo rond aan het rijden bent.
Rijden zonder dB killer lijkt me ook geweldig..... }) })
Als je toch bekeuring krijgt.... Tja, dan vraag je erom! :P

Maar goed, het ging me in eerste instantie om e-keur papieren.
Maar dit lijkt me duidelijk en dat ik me geen zorgen hoef maken.
Bedankt voor jullie reactie's!
2.gif
 
En, bevalt dat die 2 extra cilinders?
Aan de fiets zelf zal t niet echt kunnen liggen volgens mij.

Yep, bevalt goed, maar de Aprilia was en is "speelser", maar daar staat tegenover dat ik
nu wat minder motorische kosten e.d. hoop te krijgen en dat de Honda me nu niet geregeld laat staan!!!
 
Je neemt killer mee, maar je stopt die niet terug in je uitlaat :?
Yep.
Zal alleen problemen geven als je aangehouden wordt. Is me in 15 jaar nog maar 1 keer gebeurd. Nou moet ik toegeven dat ik in de buurt van de Ring wel met gemonteerde killer rij.
 
Mijn Leo Vince gp pro zonder kat maakt zo al genoeg herrie met db killer er in. Zonder is echt niet normaal wat een kabaal.
 
Yep.
Zal alleen problemen geven als je aangehouden wordt. Is me in 15 jaar nog maar 1 keer gebeurd. Nou moet ik toegeven dat ik in de buurt van de Ring wel met gemonteerde killer rij.
Ha, oké... Duidelijk.

Je neemt wel risico, maar als dat maar 1x in 15 jaar is overgekomen, dan valt het mee! ;)

Maar het is wel zo dat de laatste jaren meer controle's zijn zowel buitenland als hier.
 
Welk olie gebruiken jullie voor CB1000R :? :?


Op eerste pagina staat dat jullie CBKR verwent met Vol Syntheet Castrol GPS 15W-50
Is dat nog van toepassing?

Of is half-syntheet beter??
 
Welk olie gebruiken jullie voor CB1000R :? :?


Op eerste pagina staat dat jullie CBKR verwent met Vol Syntheet Castrol GPS 15W-50
Is dat nog van toepassing?

Of is half-syntheet beter??
Hier Castrol half syntheet
 
Wow, dat is echt geweldig! })

Gebruik jij wel oordoppen :? :?

Ik heb altijd die op maat gemaakte doppen in op de motor. Otoplastieken of hoe heten die dingen. Is anders niet leuk rijden. Ook voor het wind geruis, zelfs met een dure helm (arai rx-7 gp) moet je ze gewoon in doen.

Vanavond nog even op de motor naar Arnhem geweest, nieuwe circuit motor van een vriend bekeken. Terugweg was zonet toch knap frisjes om 22:30. Temperatuur meter van de ktm superduke R van kameraad gaf 2,7 graden aan….
 
Mijn Leo Vince gp pro zonder kat maakt zo al genoeg herrie met db killer er in. Zonder is echt niet normaal wat een kabaal.


Ha, ik heb helemaal geen db killer in mn pijpje (kan ook niet) .....en geen ekeur.......en geen cat -O-

Maar wel een keivet geluid *O* En ik ga er niks aan veranderen ook niet })
 
Shell vol synthetisch.

Er moet 10w30 of 10w40 in. Bij de nederlandse temperaturen is 10w40 het beste van toepassing. Half syntheet of vol syntheet is eigen voorkeur. Half syntheet is ook prima en goedkoper. Wil je alleen het allerbeste voor je motor, dan kun je kiezen voor vol syntheet. Zelf heb ik er sinds de 18000 km beurt vol syntheet motul 10w40 in zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf "Castrol Power RS 4T 10W-30". Deze olie is speciaal ontwikkeld voor de nieuwe generatie viertakt motoren. Iedere 12 maanden of 12.000 km even verversen en het motortje blijft super lopen!(Ook nog betaalbaar ook!). Ik weet niet of je gaat bijvullen of verversen? Bedenk wel dat je geen vol-syntheet met een half-syntheet of visa versa mengt als je bijvult!
 
Hallo allemaal.

Mijn naam is Marcel en ik ben sinds de zomer vorig jaar eigenaar van een CB.
Ik las al vaker mee in dit topic en vond dat ik maar is een berichtje moest posten.

408943375.jpg


Word zeker nog wel wat aan de fiets verbouwd maar dat komt vanzelf wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan