Honda CB1000R meetingpoint deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ja ja heren ik lees het wel weer volgens mij tijd voor een meeting dan kunnen jullie lekker eten en drinken,ik verdien wat bij en mag dan afrekenen :?
Prachtig alle reacties maar het stelt weinig voor hoor ik had erger verwacht en om goed resultaat te hebben moet hij er eigenlijk helemaal af.
 
Ja ja heren ik lees het wel weer volgens mij tijd voor een meeting dan kunnen jullie lekker eten en drinken,ik verdien wat bij en mag dan afrekenen :?
Prachtig alle reacties maar het stelt weinig voor hoor ik had erger verwacht en om goed resultaat te hebben moet hij er eigenlijk helemaal af.
Ik ben er 2 winters geleden serieus mee bezig geweest, maar toen was het reslutaat niet zoals bij jou. Er was nog kleurverschil zichtbaar, hoe lang ik ook bleef poetsen....
 
Bedankt voor je reactie, klinkt inderdaad hetzelfde, zeker een duur grapje zijn die boogies er niet makkelijk uit te draaien? waar liep je tegenaan?

Nou , ik kwam niet verder als de benzinetank want die had ik losgehaald maar daar zaten onder wat draadjes aan en die klemmetjes kreeg ik niet los :?
Maargoed als ik die tank er wel af had gekregen dan was het nog veel werk geweest, maar ik heb nu een wpb, dus die ligt er de volgende keer naast als ik wat ga doen 8-)
 
Heeft iemand hier ervaring met het zelf inbouwen van een powercommander 5? :?
Is dit goed te doen? (ik neem vooralsnog aan dat er ook een fatsoenlijke inbouwbeschrijving bij zit).

Is het zo dat als je een gloednieuwe powercommander inbouwt, deze qua mapping nog "leeg" is waardoor je motor met die lege powercommander dus als het ware gewoon standaard loopt.
Zo ja, dan kan ik mijns inziens met de gemonteerde PC veilig naar een specialist rijden om vervolgens een custommapping in te lezen.
Of is het beter om een zo goed mogelijke mapping te downloaden van powercommander.com en daarmee naar de specialist te rijden?
 
Laatst bewerkt:
Ruud, inbouwen stelt niet veel voor maar kijk tevoren even naar welke specialist je wilt gaan want sommigen maken er een probleem van als je het spul niet bij hun gekocht hebt.
Ben naar een Rapid Bike Evo aan het kijken omdat ik nog een decat pijpje voor de Akra wil monteren. Freriks vraagt voor aanschaf, montage + afstellen 600 euro hetgeen ik er niet voor over heb maar 2hnds zijn ze bijna niet voor interessante prijzen te krijgen.
Voordeel van dat systeem is voor mij is dat ik er nog een datakabel en software van heb omdat het ook op mijn vorige CB zat.
 
Heeft iemand hier ervaring met het zelf inbouwen van een powercommander 5? :?
Is dit goed te doen? (ik neem vooralsnog aan dat er ook een fatsoenlijke inbouwbeschrijving bij zit).

Is het zo dat als je een gloednieuwe powercommander inbouwt, deze qua mapping nog "leeg" is waardoor je motor met die lege powercommander dus als het ware gewoon standaard loopt.
Zo ja, dan kan ik mijns inziens met de gemonteerde PC veilig naar een specialist rijden om vervolgens een custommapping in te lezen.
Of is het beter om een zo goed mogelijke mapping te downloaden van powercommander.com en daarmee naar de specialist te rijden?

PowerCommander inbouwen is inderdaad goed te doen, er is een montagehandleiding bijgevoegd waarmee je het makkelijk zelf kan doen. De PC wordt inderdaad met lege map geleverd, dus dat is sowieso geen bezwaar.
 
Heren, bedankt voor de info. Ik zou ook liever een rapid bike hebben dan een powercommander. Puur vanwege het feit dat de rapid bike universeel is (met een andere kabel) en de PC fietsspecifiek.
Maar de RB is prijstechnisch een stuk minder interessant. Ik kan 2 PC's kopen voor de prijs van 1 RB.
 
Das un waarheid als een koe !! Het liefst had ik beiden niet nodig !
Vraag me af wat de a/f ratio doet als je alleen een O2 eliminator monteert.

Overigens kun je je wellicht nog meer geld sparen door een map met jouw setup in de pc te laden en dan ergens een run te laten doen om te kijken of ie überhaupt nog gefinetuned moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Ruud, ik heb even naar de installatiehandleiding vd PCV gekeken en zag dat het monteren op ongeveer dezelfde manier gaat als bij de RB hetgeen betekent dat je toch wel ff bezig bent met sleutelen want het is lastig om bij de binnenste 2 connectoren vd injectoren te komen.
Iig moet de tank ervoor af en het thermostaathuis moet los worden gedraaid om erbij te kunnen.

http://www.powercommander.com/downloads/16-013/install/pcv/eng16-013.03.pdf
 
Das un waarheid als een koe !! Het liefst had ik beiden niet nodig !
Vraag me af wat de a/f ratio doet als je alleen een O2 eliminator monteert.

Overigens kun je je wellicht nog meer geld sparen door een map met jouw setup in de pc te laden en dan ergens een run te laten doen om te kijken of ie überhaupt nog gefinetuned moet worden.
Met een O2 eliminator wordt een PC of RB juist belangrijker imho ;)
 
Laatst bewerkt:
Ruud, ik heb even naar de installatiehandleiding vd PCV gekeken en zag dat het monteren op ongeveer dezelfde manier gaat als bij de RB hetgeen betekent dat je toch wel ff bezig bent met sleutelen want het is lastig om bij de binnenste 2 connectoren vd injectoren te komen.
Iig moet de tank ervoor af en het thermostaathuis moet los worden gedraaid om erbij te kunnen.

http://www.powercommander.com/downloads/16-013/install/pcv/eng16-013.03.pdf

Lijkt me inderdaad wel wat sleutelwerk om overal bij te kunnen. Maar het is wel te doen. Wat me wel opvalt is dat er in de installatiehandleiding voor de injectoren 3 en 4 geen kleuren genoemd worden. Er staat alleen herhaal de stappen 7&8. Zouden dit voor 3 en 4 dezelfde kleuren zijn als voor 1 resp. 2?
 
Misschien niet de juiste plek om hier te vragen maar toch,
Zou een losse AFR meter handig zijn? Ik bedoel zo een die met een extra sonde op je uilaat tijdens t rijden de AFR aangeeft. Kun je wel makkelijker stoeien met je pc/rb/memjet
 
Laatst bewerkt:
Met een O2 eliminator wordt een PC of RB juist belangrijker imho ;)

Nee, niet de pc of rb wordt belangrijker maar het doen van een meting wel ;)
Op het uk forum loopt een topic waarin mensen ervaringen delen van het ontkoppelen vd lambdasonde. In veel gevallen blijkt de motor fijner te lopen en is de milieudip weg ... gebruik neemt ook wat toe dus minder risico op te arm lopen hahaha.

Als je idd een afr meter hebt kun je zelf aardig stoeien.
 
Dan heb je weer een goed excuus om iets nieuws te kopen. Want rijden met trillende spiegels kan natuurlijk écht niet... :)

hahaha ... was het maar waar ... wil alleen voorkomen dat ik op een dag op tv verschijn bij zo'n programma als Stop politie als die gast die ondanks zwaailicht en loeiende sirenes maar door bleef rijden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan