Honda CB1000R meetingpoint deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weke veren voor de voorvork hebben jullie gemonteerd? Krijg n.m.l.
Voorvering blijft erg slap (alleen als ik hem praktisch "dicht" draai dan slaat ie niet zo vaak
door).
 
Weke veren voor de voorvork hebben jullie gemonteerd? Krijg n.m.l.
Voorvering blijft erg slap (alleen als ik hem praktisch "dicht" draai dan slaat ie niet zo vaak
door).

Progressief Hyperpro en door hun afgesteld ben er super blij mee !

Als jij ze vervangen hebt mag je gratis terug voor afstellingen hoor dat zou ik dan wel doen het weer is er goed voor 😎
 
beste allemaal. Tijd geleden ben ik wezen rijden. Na een dagje sturen, reed ik op een lange weg terug en langzaam aan werd mn motor afgeremd, tot ik niet meer vooruit ging. Mijn achterwiel zat muurvast op de rem. Na een tijdje wachten was deze afgekoeld en kon ik weer rijden.
Ik heb daarna mij remklauw losgehaald, remblokken vervangen. Nu rijd deze weer goed, al lang niets meer gemerkt, maar vind wel dat ik een erg korte pedaalslag heb. Vrije slag heeft ie wel. maar tussen vrij en ingedrukt zit maar heel weinig ruimte.
Hoever kunnen jullie je pedaal indrukken?Wat is standaard op een cb1000r? En kan ik hier iets aan veranderen? Ben erg benieuwd naar jullie mening:)
 
Weke veren voor de voorvork hebben jullie gemonteerd? Krijg n.m.l.
Voorvering blijft erg slap (alleen als ik hem praktisch "dicht" draai dan slaat ie niet zo vaak
door).
Ik heb sinds kort Hyperpro voorveren en achterveer ( combiset ) laten doen. Zie enkele pagina terug.

Rijgedrag is aanzienlijk verbeterd en ik ga heel vertrouwd door bochtige wegen en rotonde gaat ook veel beter. Waarschijnlijk draagt Dunlop sportsmarts2 ook bij aan dit gedrag. Rustig en comfortabel en toch sportief rijgedrag!
Motor is kort gebouwd door zijn geometrie en je zult altijd iets lichte schokken voelen. Ondanks dat ben ik tevreden over rijgedrag van mijn CB1000R. . :)
 
Kan me voorstellen dat je voor direct verschil merkt met Hyperpro.
Merk je ook direct verschil op de achtervering?
 
Ik heb sinds kort Hyperpro voorveren en achterveer ( combiset ) laten doen. Zie enkele pagina terug.

Rijgedrag is aanzienlijk verbeterd en ik ga heel vertrouwd door bochtige wegen en rotonde gaat ook veel beter. Waarschijnlijk draagt Dunlop sportsmarts2 ook bij aan dit gedrag. Rustig en comfortabel en toch sportief rijgedrag!
Motor is kort gebouwd door zijn geometrie en je zult altijd iets lichte schokken voelen. Ondanks dat ben ik tevreden over rijgedrag van mijn CB1000R. . :)

Bedankt voor de reacties, qua rijgedrag geeft de CB me best goed vertrouwen, maar als ik bijv. een drempel neem of flink hard rem, dan slaat de voorvork door. Ik kan hem wel helemaal dicht zetten (qua afstelling), maar dat is ook weer zoiets, dat is dus niet bevorderlijk.
 
Net terug van vakantie en ik heb vandaag gelijk een afspraak gemaakt bij hyperpro voor een combiset. 12 augustus kan ik terecht :) Werkendam is echt om de hoek hier, dus da's ideaal.
Wel gewoon de zwarte besteld, want ik ben niet helemaal weg van 'HyperProPaars' :P

Ik verwacht dat die dan ook wel iets beter geschikt is voor een ritje met een passagier, er staan momenteel twee dames in de wacht die ik natuurlijk moeilijk deze ervaring kan laten missen O-) :X
 
Net terug van vakantie en ik heb vandaag gelijk een afspraak gemaakt bij hyperpro voor een combiset. 12 augustus kan ik terecht :) Werkendam is echt om de hoek hier, dus da's ideaal.
Wel gewoon de zwarte besteld, want ik ben niet helemaal weg van 'HyperProPaars' :P

Ik verwacht dat die dan ook wel iets beter geschikt is voor een ritje met een passagier, er staan momenteel twee dames in de wacht die ik natuurlijk moeilijk deze ervaring kan laten missen O-) :X

Ik snap het. De CB1000R is echt een babemagnet. })

:+
 
Vandaag heb ik met het mooie weer een lekker stuk kunnen rijden.
Jammer genoeg heb ik door onhandig te doen de linker radiator cover (S-vorig kuipdeeltje) beschadigd.
Het plastic is nog heel, maar er zitten een paar diepe lelijke krassen op.

Nu is dit onderdeel gemakkelijk online te vinden en te bestellen. Voor € 115,- heb ik het in Pearl White in huis, inclusief verzendkosten.
Kan ik meteen een paar van die afdekdoppen voor de achteras meebetalen, want ik ben deze weer eens kwijt. (paddockstand)

Zou de kleur van een nieuw onderdeel exact hetzelfde zijn als van de rest van de motor, of loop ik dan kans op kleurverschil?
Het beschadigde onderdeel schuren en laten spuiten zal minstens even duur zijn en het is dan maar afwachten of het helemaal netjes is.
 
Kleurverschil kan er altijd zijn. De kleur die je aangeleverd krijgt zal hoogstwaarschijnlijk wel gelijk zijn aan de originele kleur van de motor, maar de kleur van je motor zou wel eens een klein beetje veranderd kunnen zijn...
Kun je het niet gewoon binnen twee weken gratis retourneren? Dan kun je gewoon kijken of het staat.
 
Zo, de vering combi-set zit erin. Schokbreker achter was nog goed, dus die hoefde niet vervangen te worden.

Merk bij remmen en drempels echt wel dat de vering beter is. Heb maar een paar bochten een beetje kunnen knallen, maar ook daar beviel het goed :)
 
Zo, de vering combi-set zit erin. Schokbreker achter was nog goed, dus die hoefde niet vervangen te worden.

Merk bij remmen en drempels echt wel dat de vering beter is. Heb maar een paar bochten een beetje kunnen knallen, maar ook daar beviel het goed :)

Mooi man ik ben ook erg tevreden met de verbetering maar heb wel voor progressieve veren en alleen achter de paarse veer en het is nog steeds prachtig weer. 😎
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan