Honda CB1000R meetingpoint deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik zal er eerdaags eens ff induiken.... :Y ....ziet er idd beter uit met dat toetertje uit zicht...
 
Nou Guys ik mag officieel uit de OP met pijn in mijn hart is vandaag de CB verkocht.
Nou ja ik zal er vast nog een paar keer een huren en als ik hem echt te veel mis komt er misschien over een paar jaar een terug.

Misschien dat de nieuwe eigenaar zich hier vanzelf meld hij is als het goed is ook een mf'er.

Voor nu heb ik nog:
- het corbin zadel
- de witte barracuda spiegels
Mocht iemand interesse hebben stuur maar even een pb ze mogen voor een leuke prijs weg
Tevens heb ik de zumo 390lm met bij behorende bandenspanningsensoren en de bikePenR maar hier heb ik cayman een pb over gestuurd.
 
Laatst bewerkt:
Nou Guys ik mag officieel uit de OP met pijn in mijn hart is vandaag de CB verkocht.
Nou ja ik zal er vast nog een paar keer een huren en als ik hem echt te veel mis komt er misschien over een paar jaar een terug.

Misschien dat de nieuwe eigenaar zich hier vanzelf meld hij is als het goed is ook een mf'er.

Voor nu heb ik nog:
- het corbin zadel
- de witte barracuda spiegels
Mocht iemand interesse hebben stuur maar even een pb ze mogen voor een leuke prijs weg
Tevens heb ik de zumo 390lm met bij behorende bandenspanningsensoren en de bikePenR maar hier heb ik cayman een pb over gestuurd.
Blijft zonde gedwongen afscheid te moeten nemen, je hebt er zo kort van kunnen genieten.

Wat ik alleen niet ga snappen is dat ik 'm niet verkocht krijg. Ik vraag er nu minder voor dan de inruilprijs, en krijg nog geen reacties :o
 
Blijft zonde gedwongen afscheid te moeten nemen, je hebt er zo kort van kunnen genieten.

Wat ik alleen niet ga snappen is dat ik 'm niet verkocht krijg. Ik vraag er nu minder voor dan de inruilprijs, en krijg nog geen reacties :o

Dat is wel vaag ja want mijne stond pas sinds zaterdag online en had nu al 3 serieuze kopers dus de CB is wel gewild.
 
Nee, ik ben er ook nog lang niet klaar mee :]
Maar als ik het goed zie zijn er aan het nieuwe cb model toch wel de nodige dingen veranderd.
Zoals die tank die ietsje hoger en agressiever uitziet, nicee
Ik heb nachtdienst, dus ik ga eens eventjes 8 uur lang cb modelletjes checken :j
 
Nee, ik ben er ook nog lang niet klaar mee :]
Maar als ik het goed zie zijn er aan het nieuwe cb model toch wel de nodige dingen veranderd.
Zoals die tank die ietsje hoger en agressiever uitziet, nicee
Ik heb nachtdienst, dus ik ga eens eventjes 8 uur lang cb modelletjes checken :j


Volgens mij is er aan de tank niets veranderd.
 
Vandaag ff naar de motor 'beurs' bij Goedhart geweest. Was wel leuk.

Onder andere mijn vering laten checken door hyperpro. Ze raadden me aan andere voorvering te nemen. Nou was ik dat toch al van plan.... Dus...

Ik weet dat een aantal van jullie ook HP vering heeft. Waar hebben jullie het laten doen? Tevreden over de service? Ik woon regio Amsterdam, wil wel wat verder weg rijden, maar dan moet het wel de moeite zijn.
 
:^

Volgens mij is het nog steeds die ouwe vertrouwde CB uit 2008 met misschien wat kleine veranderingen en andere kleurstellingen.

Vandaag wilde ik op deze fijne nazomerdag nog eens lekker gaan rijden. Jammer genoeg had de oudste oorontsteking en was het beter om thuis te blijven. Superjammer!
Hopelijk komen er toch nog een paar dagen als deze...
 
Vandaag ff naar de motor 'beurs' bij Goedhart geweest. Was wel leuk.

Onder andere mijn vering laten checken door hyperpro. Ze raadden me aan andere voorvering te nemen. Nou was ik dat toch al van plan.... Dus...

Ik weet dat een aantal van jullie ook HP vering heeft. Waar hebben jullie het laten doen? Tevreden over de service? Ik woon regio Amsterdam, wil wel wat verder weg rijden, maar dan moet het wel de moeite zijn.

Ik kan je niets vertellen over HP helaas.
Maar als je toch naar Goedhart in Bodegraven rijdt, waarom dan niet naar Hyperpro in Alphen a/d Rijn?
 
Iemand nog interesse in een witte soloseat of korte Pazzo's? Alles gebruikt maar onbeschadigd.
 
Vandaag ff naar de motor 'beurs' bij Goedhart geweest. Was wel leuk.

Onder andere mijn vering laten checken door hyperpro. Ze raadden me aan andere voorvering te nemen. Nou was ik dat toch al van plan.... Dus...

Ik weet dat een aantal van jullie ook HP vering heeft. Waar hebben jullie het laten doen? Tevreden over de service? Ik woon regio Amsterdam, wil wel wat verder weg rijden, maar dan moet het wel de moeite zijn.

Zeer goede ervaringen met Hyperpro Werkendam (Paul Klop). Bij mijn CB1000R zowel de voorveren als de achterveer vervangen door progressieve veren en voor low-friction keerringen. Echte super-service!
Een paar weekjes geleden met mijn Z1000 weer bij Paul geweest. Vooralsnog alleen goed laten afstellen. Een wereld van verschil met de belabberde afstelling die hij eerst had en met goede afstelling al zeker zo goed als de CB met hyperpro. Alleen wel wat hard vanwege het missen van de progressieve werking. Daarom denk ik dat ik de voorvork binnenkort alsnog van Hyperpro veren laat voorzien.

Voor mij was er iemand met een Yamaha TDM. Die was er voor iets anders, maar kreeg zomaar een nieuwe hyperpro veer omdat deze na meer dan 10 jaar door weer en wind wat lak begon te verliezen. Dit hoorde niet volgens Paul, dus maar meteen vervangen.....
 
Heb het hele jaar nog niet gereden, wil ik hem met mooie weer toch even aanslingeren, slaat 'ie af zodra ik hem in z'n 1 zet....
Zijstandaard schakelaar doorgemeten, werkt goed. Koppelingsschakelaar gemeten, ook goed. Op advies van een motorzaak beiden nog doorverbonden, maar hij blijft afslaan zodra ik hem in de versnelling zet.

Heeft iemand van jullie dat wel eens gehad, of nog een goeie tip wat ik nog meer kan checken?
Vast bedankt voor het meedenken!
 
Heb het hele jaar nog niet gereden, wil ik hem met mooie weer toch even aanslingeren, slaat 'ie af zodra ik hem in z'n 1 zet....
Zijstandaard schakelaar doorgemeten, werkt goed. Koppelingsschakelaar gemeten, ook goed. Op advies van een motorzaak beiden nog doorverbonden, maar hij blijft afslaan zodra ik hem in de versnelling zet.

Heeft iemand van jullie dat wel eens gehad, of nog een goeie tip wat ik nog meer kan checken?
Vast bedankt voor het meedenken!

Draait hij mooi? Ik had het enkele weken geleden met mijn Blade. Hij draaide niet goed, veel lawaai en viel stil van zodra ik hem in versnelling zette. Eerst ook beide schakelaars doorgemeten, alles ok.Na onderzoek bleek hij maar op 2 cilinders te lopen.... :? . Ben nu bezig met de carburators te reinigen. Als die klaar zijn dan zal ik weten of het opgelost is.
 
Draait hij mooi? Ik had het enkele weken geleden met mijn Blade. Hij draaide niet goed, veel lawaai en viel stil van zodra ik hem in versnelling zette. Eerst ook beide schakelaars doorgemeten, alles ok.Na onderzoek bleek hij maar op 2 cilinders te lopen.... :? . Ben nu bezig met de carburators te reinigen. Als die klaar zijn dan zal ik weten of het opgelost is.

Ja hij loopt perfect. Ik snap er helemaal niks van '(
 
Ja hij loopt perfect. Ik snap er helemaal niks van '(

kan het niet zijn dat de koppeling plakt van het staan????
kun je hem starten in de versnelling met de koppeling in of schiet ie dan naar voren.
het enige wat ik kan bedenken (buiten koppeling en standaard schakelaars) is dat de platen van je koppeling plakken/niet goed vrijkomen door lang staan....
 
kan het niet zijn dat de koppeling plakt van het staan????
kun je hem starten in de versnelling met de koppeling in of schiet ie dan naar voren.
het enige wat ik kan bedenken (buiten koppeling en standaard schakelaars) is dat de platen van je koppeling plakken/niet goed vrijkomen door lang staan....

Ik ga morgen proberen te starten in de versnelling.
Ik had zelf ook het idee dat de koppelingsplaten plakken of iets dergelijks.
Mocht dit zo zijn, kan ik daar zelf iets aan doen?
 
@Frasier: ik was niet duidelijk genoeg, Alphen Is voor mij het dichtste bij. Maar als iemand goede ervaring Had met een andere dealer verder weg, Is me het rijden wel waard.

@Ruudvh, Top! Daar kan ik wat mee! Bedankt!
 
Ik ga morgen proberen te starten in de versnelling.
Ik had zelf ook het idee dat de koppelingsplaten plakken of iets dergelijks.
Mocht dit zo zijn, kan ik daar zelf iets aan doen?

probeer hem eerst eens vooruit te duwen zondr dat ie loopt met de koppeling ingeknepen en in zijn 1.....
mocht ie dan plakken zou je hem los moeten kunnen krijgen.....
beleid en voorzichtigheid is natuurlijk wel op zijn plaats....

mocht ie gewoon vooruit te duwen zijn op deze manier zonder dat het wiel blokkeert zit je koppeling niet vast geplakt en moet je het verder zoeken maar het zou mij niet verbazen als dat wel het euveltje is.....
 
probeer hem eerst eens vooruit te duwen zondr dat ie loopt met de koppeling ingeknepen en in zijn 1.....
mocht ie dan plakken zou je hem los moeten kunnen krijgen.....
beleid en voorzichtigheid is natuurlijk wel op zijn plaats....

mocht ie gewoon vooruit te duwen zijn op deze manier zonder dat het wiel blokkeert zit je koppeling niet vast geplakt en moet je het verder zoeken maar het zou mij niet verbazen als dat wel het euveltje is.....

Bedankt, ik denk dat je me op het juiste spoor hebt gezet. Hij blokkeert idd, ook met de koppeling ingeknepen. Ik heb geprobeerd om hem voorzichtig vooruit te duwen, maar heb er helaas nog geen beweging in gekregen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan