Honda CB1000R meetingpoint deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gezien de vele diefstallen van motoren tijdens proefritten zou ik er ook niet zo happig op zijn ;)
Maar alles valt of staat met een proefrit...

Heb dit topic even van voor naar achter gelezen en werkplaatshandboek gedownload. Kan ik mooi volgende week even de hele motor goed nakijken en de boel eens goed demonteren enzovoort... Daarna polijstmachine erover en dan is ie al bijna klaar voor het nieuwe seizoen. Nog even kijken wat voor auspuff erop gaat komen i.p.v. de originele.
 
Als ik alleen katvervanger plaats dan hoef ik nog geen powercommander te plaatsen toch? Zit eraan te denken om eerst eens een kvv te plaatsen voor ik de hele originele uitlaat eraf haal. Puur omdat ik wat meer lawaai wil hebben. Dat ding bepaald wel voor een deel de futurische looks van deze fiets namelijk.
 
Zonder Kvv maakt ie inderdaad een mooier, rauwer geluid. Hij loopt ook een stuk vrijer. Zonder PC is echter niet aan te bevelen omdat ie dan te arm gaat lopen. De CB staat origineel al heel arm in de onderste toerenregionen. Zonder kat gaat ie nog armer lopen.

Overigens zal ie dan ook niet meteen kapot lopen. Maar goed is het niet.
 
Als ik alleen katvervanger plaats dan hoef ik nog geen powercommander te plaatsen toch? Zit eraan te denken om eerst eens een kvv te plaatsen voor ik de hele originele uitlaat eraf haal. Puur omdat ik wat meer lawaai wil hebben. Dat ding bepaald wel voor een deel de futurische looks van deze fiets namelijk.
Op een bank zetten, dan weet je het zeker.
 
Oké duidelijk heren! Ga ik daar even rekening mee houden...

Ik reed de laatste 3 setjes banden bij mijn vorige motoren met Michelin Pilot Power en zit erover na te denken om deze weer te nemen op de CB1000R. Welke banden rijden jullie mee en waarom?
 
Ik rij met Pilot Power. Reden: Zaten erop toen ik 'm 1700 km geleden kocht en zijn nog niet op :P
Wel een grote kans dat ik bij deze band blijf. Ze bevallen tot nu toe goed en op VFR beviel Michelin Pilot Road ook zeer goed. Achterband was ik ook zeer te spreken over Dunlop RoadSmart, maar wat voorband betreft niet.
Wat dat betreft ben ik dus niet zo snel van iets anders proberen zolang Pilot Power goed voelt. Maar ik zal verdere reacties ook in de gaten houden, want sta best open voor suggesties.
 
Heb hiervoor ook Dunlop Sportsmarts gehad. Dat heeft een paar kuipen gekost... Zonder waarschuwing lowsider te pakken op het circuit. Daarna overgestapt op de standaard PP daarna PP 2ct en op de GSX-R PP3 2CT. Er liggen nu Bridgetones onder maar die zijn al wat vierkant...
 
Laatst bewerkt:
Bij mij had Dunlop RS2 voorband juist het voordeel dat ik niet te ver ging. Gevoel met PR voorband was zoveel beter dat ik meer de grens op kon en durfde te zoeken. Dat heeft mij dan ook uiteindelijk kuip (en de rest van de motor) gekost |(
Met RS2 reed ik niet op de grens, omdat het gevoel/vertrouwen er niet was. Daarmee wilde hij gewoon niet zo lekker bochten in. Met PR4 voorop (en Dunlop RS2 achter) was dat vertrouwen er wel en reed ik dus vaker op de grens. Drie dagen voor het echt mis ging had ik op gegeven moment rempedaal aan de grond zonder het gevoel te hebben dat ik op de grens van de band reed. Wel op de grens van de motor dus _O-
 
Ik rij momenteel op Dunlop Sportsmarts2. Op zich ook prima banden, maar op een koude novemberdag reed ik mijn dorp uit. Zonder waarschuwing zwiept achterkant weg..... gelukkig kon ik hem nog overeind houden en reed door. Overigens het was met rustig gangetje ( 30 à 40 km/uur) de bocht naar links...... B|


Voorheen reed ik op Michelin Pilot Power/Road2 met CB 600 F. Ze bevielen mij prima.
 
Laatst bewerkt:
@Cayman jij kwam ook uit Friesland toch? Misschien ook leuk om hier aan te sluiten ook voor ritten en dergelijke. Hebben ook besloten FB groep en Whatsapp groep. Leeuwarden e.o. deel 4

Ik heb inmiddels al even nieuwe ledknippers besteld en een ledknipperrelais even wacht tot die aankomen uit China. Ook setje haakse ventielen gekocht. Ondertussen de motor langzamerhand demonteren en en schoonmaken zodat ie voor er weer helemaal strak bij staat in het voorjaar. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi! :W

In oktober heb ik een CB1000R uit 2008 gekocht, dus ik dacht laat ik mij hier eens voorstellen.
Ik ben Susan en heb zo'n beetje 4 jaar geen motor gehad en ook zolang niet echt op MF gezeten. Hiervoor reed ik een R6 en vorig voorjaar heb ik een paar weken op een ZX6R gereden. Ik twijfelde om weer voor een supersport te gaan, maar ik wilde nu vooral veel en lekker rijden zonder allerlei pijntjes in nek en polsen enzo, en dus is de keuze uiteindelijk op de CB gevallen.

Ik ben er superblij mee, maar heb nog niet heel veel gereden. Wel genoeg om te weten dat de vering nog wel afgesteld moet worden en er nieuwe bandjes op mogen. En verder is ie standaard dus heb ik natuurlijk ook plannen om 'm te verfraaien 8-)
Nieuwe knippers zitten er inmiddels op, zwarte racehendels liggen klaar en verder wil ik toch wel een klein ruitje kopen, want ik weet niet hoe het met jullie nekspieren is, maar ik was eigenlijk niet van plan die van mij veel verder te ontwikkelen ;)

Hij staat nu nog lekker warm in de woonkamer, zo kon ik er toch van genieten de afgelopen maanden, maar van mij mag het voorjaar wel snel beginnen!
 
Mijn vorige motor was een cbr1000rr met ruim 180pk echter met de cb1000r heb ik veel meer plezier, veel wendbaarder en een genot om mee te rijden. Inmiddels al 17.000km mee gereden.
 
Laatst bewerkt:
Hoi! :W

In oktober heb ik een CB1000R uit 2008 gekocht, dus ik dacht laat ik mij hier eens voorstellen.
Ik ben Susan en heb zo'n beetje 4 jaar geen motor gehad en ook zolang niet echt op MF gezeten. Hiervoor reed ik een R6 en vorig voorjaar heb ik een paar weken op een ZX6R gereden. Ik twijfelde om weer voor een supersport te gaan, maar ik wilde nu vooral veel en lekker rijden zonder allerlei pijntjes in nek en polsen enzo, en dus is de keuze uiteindelijk op de CB gevallen.

Ik ben er superblij mee, maar heb nog niet heel veel gereden. Wel genoeg om te weten dat de vering nog wel afgesteld moet worden en er nieuwe bandjes op mogen. En verder is ie standaard dus heb ik natuurlijk ook plannen om 'm te verfraaien 8-)
Nieuwe knippers zitten er inmiddels op, zwarte racehendels liggen klaar en verder wil ik toch wel een klein ruitje kopen, want ik weet niet hoe het met jullie nekspieren is, maar ik was eigenlijk niet van plan die van mij veel verder te ontwikkelen ;)

Hij staat nu nog lekker warm in de woonkamer, zo kon ik er toch van genieten de afgelopen maanden, maar van mij mag het voorjaar wel snel beginnen!

Hoi Suus hartelijk welkom en net zo veel plezier gewenst als alle mede CB rijders
😉😉
 
Hoi! :W

In oktober heb ik een CB1000R uit 2008 gekocht, dus ik dacht laat ik mij hier eens voorstellen.
Ik ben Susan en heb zo'n beetje 4 jaar geen motor gehad en ook zolang niet echt op MF gezeten. Hiervoor reed ik een R6 en vorig voorjaar heb ik een paar weken op een ZX6R gereden. Ik twijfelde om weer voor een supersport te gaan, maar ik wilde nu vooral veel en lekker rijden zonder allerlei pijntjes in nek en polsen enzo, en dus is de keuze uiteindelijk op de CB gevallen.

Ik ben er superblij mee, maar heb nog niet heel veel gereden. Wel genoeg om te weten dat de vering nog wel afgesteld moet worden en er nieuwe bandjes op mogen. En verder is ie standaard dus heb ik natuurlijk ook plannen om 'm te verfraaien 8-)
Nieuwe knippers zitten er inmiddels op, zwarte racehendels liggen klaar en verder wil ik toch wel een klein ruitje kopen, want ik weet niet hoe het met jullie nekspieren is, maar ik was eigenlijk niet van plan die van mij veel verder te ontwikkelen ;)

Hij staat nu nog lekker warm in de woonkamer, zo kon ik er toch van genieten de afgelopen maanden, maar van mij mag het voorjaar wel snel beginnen!
Hey Suus,

Je gaat vast en zeker heel veel plezier van hebben!! *O* :Y :Y :] :] :]

Heel veel kilometersplezier ermee! :)

Grt Bram
 
Jeey! Weer een dame in ons midden!

Van harte welkom..... De enige goede plek voor de CB in de winter is de woonkamer! Thumbs up!

Ennnn..... Beginnen met verfraaien is verslavend! Maar zeker de moete waard!

Enjoy.!
 
Kijk eens aan, weer iemand die een goede keuze heeft gemaakt. Welkom, veel plezier met je CB en succes met verfraaien.
 
Hoi! :W

In oktober heb ik een CB1000R uit 2008 gekocht, dus ik dacht laat ik mij hier eens voorstellen.
Ik ben Susan en heb zo'n beetje 4 jaar geen motor gehad en ook zolang niet echt op MF gezeten. Hiervoor reed ik een R6 en vorig voorjaar heb ik een paar weken op een ZX6R gereden. Ik twijfelde om weer voor een supersport te gaan, maar ik wilde nu vooral veel en lekker rijden zonder allerlei pijntjes in nek en polsen enzo, en dus is de keuze uiteindelijk op de CB gevallen.

Ik ben er superblij mee, maar heb nog niet heel veel gereden. Wel genoeg om te weten dat de vering nog wel afgesteld moet worden en er nieuwe bandjes op mogen. En verder is ie standaard dus heb ik natuurlijk ook plannen om 'm te verfraaien 8-)
Nieuwe knippers zitten er inmiddels op, zwarte racehendels liggen klaar en verder wil ik toch wel een klein ruitje kopen, want ik weet niet hoe het met jullie nekspieren is, maar ik was eigenlijk niet van plan die van mij veel verder te ontwikkelen ;)

Hij staat nu nog lekker warm in de woonkamer, zo kon ik er toch van genieten de afgelopen maanden, maar van mij mag het voorjaar wel snel beginnen!

Welkom Susan,
Daar ga je heel veel plezier aan beleven.
Tenminste als je zoals je aangeeft gewoon lekker wil rijden, is dit zeker een heerlijke fiets.
Qua nekspieren, ik wilde graag een cbr maar door een in 2000 opgelopen whiplash voor mij onmogelijk.
Met de CB rij ik vanaf 2009 zonder enige moeite zo'n 500 km per dag als ik met mijn broer richting zuid Europa rij.
Ik zou nog ff rijden voordat je tot zo'n, sorry, foei lelijk ruitje besluit..... ;)

Op naar het voorjaar!
 
hallo susan..

leuk om te zien dat dit topic iets actiever wordt.. :Y
ik heb mijn cb sinds vorig najaar....super fietsje...
jij gaat er vast ook veel plezier aan beleven....

qua wind en de vraag wel of geen schermpje...
het is als met alle nakeds.....een groot feest binnendoor maar op de snelweg is het niet geweldig..
zeker hier in kaal en vlak nl niet....
als je in 1 dag naar de alpen wil bijv is een naked beslist geen goeie keuze....daarentegen als je er eenmaa bent is het feest...
ik heb voor de langere afstanden een klein schermpje gehad op al mijn vorige nakeds en ook op deze....
het scheelt net ff wat tijdens hogere kruisnelheden als je kms wilt maken in 1 dag
met schermpje kan ik 150/160 km/u konstant prima volhouden voor uren achter elkaar.
zonder schermpje houdt dat met 140 echt wel op.....daarna wordt het hangen aan het stuur
zeker als er veel wind staat...
qua looks...tsja...geen enkel schermpje staat chique op de cb maar looks en praktisch nut gaan niet altijd samen.....
 
dank allen voor het welkom!

"verfraaien" is inderdaad verslavend, maar dan heb ik mijn bankrekening weer om af te kicken dus dat scheelt ;)

Ja, een ruitje is inderdaad lelijk, ik geef het meteen toe. En je rijdt naked dus hoort windvangen erbij, maar het was wel even wennen om op de snelweg in te halen en te voelen dat de lol bij 140 km/u wel een beetje ophoudt. Maar goed, ik ga eerst zonder proberen natuurlijk O-)
Heb ook nog geen verre (snelweg)ritten gepland hoewel een bergtraining in de Eifel ofzo me wel erg leuk lijkt op de CB. Toch een heel andere beleving dan met de R6 denk ik.
 
Welkom Suus !

Als je een plaatje van je CB post dan zet ik je in de OP erbij.
Heb nog wat spulletjes te koop voor de CB
https://picasaweb.google.com/117603571026931397545/Verkoop?authkey=Gv1sRgCKDn9piQgbegnQE

leuk! voorlopig maar even deze dan, veel mooier heb ik nog niet
en ik zal ook even kijken wat je te koop hebt!

full
 
Vorige week begonnen met demontage en controle van mijn CB1000R. Gewoon om even te kijken wat ik nu uiteindelijk gekocht heb.
Mooie steun van constand erbij gekocht voor de achterkant.

72109DED-3273-4A88-A881-23B5FED5F7CD_zpslhh87fbe.jpg


4A5F9B1F-7E6D-486E-BC33-094A26905E99_zps20i98lln.jpg


De achterkant is voorzien van een DPM kentekenplaathouder en daarbij zijn de kabels niet mooi weggewerkt.
Daarom heb ik besloten dit opnieuw te doen. Wachten is nu eerst op de LED knipperlichten.

Dus maar door gegaan met demonteren van de remmen...
BAED15C1-438E-485B-9572-EEDF46F058BC_zps1djtinh2.jpg


Plaatje zegt genoeg... Die is in zijn 17.000km lange geschiedenis nog nooit schoongemaakt.
Daar gaan we deze week verandering in brengen. Foto's volgen...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan