Honda CB1000R meetingpoint deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Allemaal,

Het is al even geleden dat ik op MF was
Omdat ik vorig jaar wel heel erg weinig heb gereden en het er naar uit ziet dat ik dit ook niet meer ga doen denk ik erover mijn Motor te verkopen. Ik zit alleen een beetje met de vraagprijs? wat is reëel?

De specs:

Bouwjaar: november 2011
Kleur: Wit
Km. Stand ±17700
Accessoires:
- ABS
- Compleet Hyperpro veerelement achter
- Wilbers progressieve voorveren
- Rizoma knipperlichten
- Rizoma kentekenplaathouder
- Leo Vince Kat. Vervanger
- Puig hugger
- Memjet
- Navigatie / camera steun met RAM-bol
- 12v aansluiting t.b.v. navigatie
- Duo-zit cover
- Osco kettingsmeersysteem
- Bijna nieuwe banden Michelin PP 3 2ct (± 500km)
- 18.000km beurt gehad in december 2014 (banden, vloeistoffen etc.)


Dealer onderhouden, rekeningen ter inzage.
Alle originele delen aanwezig, knipperlichten, achterspatbord, katalysator, Duo-zit.

Zeer nette motorfiets welke altijd binnen gestald is geweest. (zelfs in tijdens de vakanties)
Voor de ondernemer, b.t.w. is verrekenbaar.

Mocht iemand een zinnige suggestie hebben dan hoor ik het graag
[afbeelding]

Gewoon ff prijzen vergelijken op de 2ehands sites en dan kom je een heel eind lijkt mij :Y
 
Hoe is het ook alweer? Bij de cb 1000 moeten de kleppen toch bij 24000 gesteld worden? Weet iemand wat dit bij de motorzaken ongeveer kost?
Bij de Kawa 1000 is dit pas bij de 40000km volgens mijn collega
 
Hoe is het ook alweer? Bij de cb 1000 moeten de kleppen toch bij 24000 gesteld worden? Weet iemand wat dit bij de motorzaken ongeveer kost?
Bij de Kawa 1000 is dit pas bij de 40000km volgens mijn collega


Gewoon afblijven het is géén Kawa het is kawaliteit 😍
 
Ben benieuwd naar het eindresultaat

We maken vorderingen (zal ook moeten want over anderhalve week naar de Spaanse Pyreneeën :9 )

Kaderstukken terug monteren... Check *D

Tanktas ring monteren... Check *D

Nieuwe rearsets monteren... Check *D

Nieuw zadel monteren... Check *D

Zijkappen laten wrappen... Check *D

Nog wel een aanpassing doen voor de achterrem, een blokje maken zodat de pedaal iets rechter komt want staat nu te extreem schuin naar beneden.

Dan nog de wielen er terug in (als ze klaar zijn :') ), onderhoud doen en nieuwe pinkers monteren en dan is ie klaar. (zo lang ik weer niets anders bedenk :X )

Gisterenavond na het monteren van de kaderstukken en gewrapte zijkappen echt verbaasd van het resultaat. Dat Honda dat zelf niet inzag dat dat 10x knapper is :')
 
Laatst bewerkt:
Hoe is het ook alweer? Bij de cb 1000 moeten de kleppen toch bij 24000 gesteld worden? Weet iemand wat dit bij de motorzaken ongeveer kost?
Bij de Kawa 1000 is dit pas bij de 40000km volgens mijn collega

Is maar net wat de dealer er voor vraagt. Laatste keer dat ik het bij mijn GSX-R heb laten doen was het 125 euro.
Maar er zijn afzetters die er 300 euro voor durven te vragen.

Het is in iedergeval om de 24.000km
 
Is maar net wat de dealer er voor vraagt. Laatste keer dat ik het bij mijn GSX-R heb laten doen was het 125 euro.
Maar er zijn afzetters die er 300 euro voor durven te vragen.

Het is in iedergeval om de 24.000km

ik weet niet of men een afzetter is als het 300 euro moet kosten..

een gemiddelde motorzaak zal ook wel iets van 60 euro in het uur vragen dus dat komt dan neer op goed 5 uur werk...
als het enkel controle is zal je geen 5 uur nodig hebben maar indien er een paar kleppen bijgesteld moeten worden (dus nokkenassen eruit) vind ik 5 uur niet veel om hem weer draaiend op straat klaar te hebben staan.

125 euro is gewoon heel goedkoop en je kunt je afvragen hoe kritisch iemand dan kijkt en wat ie qua speling nog acceptabel vind.....en wat je zelf liever hebt....brobbelwerk en goedkoop of iemand die serieus kijkt en meer kost.

beetje jammer dat de laatste groep vaak als "afzetter" afgeschilderd wordt....

alle waar is naar zijn geld...en dat geld ook voor dit soort diensten mijns inziens...
 
De motorzaak waar ik kom voor deze klussen is erg netjes in wat hij doet. Is in de omgeving één van de snelst groeiende motorzaken. Twijfel geen moment aan zijn werk.

Heb vanmorgen een nieuwe uitlaat besteld voor de CB!

Honda_cb1000R_scarico_scproject_sc_project_ovale_carbonio_oval_sc_cb1000.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik had even een vraag....heb gisteren even een proefrit gemaakt op een cb1000 uit 2009. Eigenlijk ben ik wel overgehaald na een stukje rijden, eerst nog even mijn huidige motor verkopen en op zoek naar een mooi exemplaar.
Wat mij opviel tijdens de testrit was dat het lcd display, eigenlijk de hele cockpit best wel veel bewoog. Nu heb ik al aardig wat motoren gereden en leek mij dit niet kloppen.

Volgens de verkoper hoorde dit omdat deze in de rubbers hangt. Wat zijn jullie ervaringen/ideeën hierover.

thx alvast. Kan niet wachten tot het zover is, die CB is een erg fijne motor.....
 
Laatst bewerkt:
Ik had even een vraag....heb gisteren even een proefrit gemaakt op een cb1000 uit 2009. Eigenlijk ben ik wel overgehaald na een stukje rijden, eerst nog even mijn huidige motor verkopen en op zoek naar een mooi exemplaar.
Wat mij opviel tijdens de testrit was dat het lcd display, eigenlijk de hele cockpit best wel veel bewoog. Nu heb ik al aardig wat motoren gereden en leek mij dit niet kloppen.

Volgens de verkoper hoorde dit omdat deze in de rubbers hangt. Wat zijn jullie ervaringen/ideeën hierover.

thx alvast. Kan niet wachten tot het zover is, die CB is een erg fijne motor.....

Ik heb dit nog nooit ervaren en hij is ook van 2009
 
Laatst bewerkt:
De motorzaak waar ik kom voor deze klussen is erg netjes in wat hij doet. Is in de omgeving één van de snelst groeiende motorzaken. Twijfel geen moment aan zijn werk.

Heb vanmorgen een nieuwe uitlaat besteld voor de CB!

[afbeelding]
Mooie uitlaat! :Y

Trouwens, geheel onverwacht, leuk jou in reaal te ontmoeten bij motorzaak!

Nu maar genieten van elke ritjes die jij maakt. :]


Ik heb carbon hugger via Ebay gekocht , zie elders in onze topic. Volgens mij heb ik link geplaatst. ... Mocht je meer info willen kan ik wel voor je opzoeken...
 
Ik had even een vraag....heb gisteren even een proefrit gemaakt op een cb1000 uit 2009. Eigenlijk ben ik wel overgehaald na een stukje rijden, eerst nog even mijn huidige motor verkopen en op zoek naar een mooi exemplaar.
Wat mij opviel tijdens de testrit was dat het lcd display, eigenlijk de hele cockpit best wel veel bewoog. Nu heb ik al aardig wat motoren gereden en leek mij dit niet kloppen.

Volgens de verkoper hoorde dit omdat deze in de rubbers hangt. Wat zijn jullie ervaringen/ideeën hierover.

thx alvast. Kan niet wachten tot het zover is, die CB is een erg fijne motor.....

Daar heb ik bij mijn CB1000R geen probleem mee :N
Volgens mij staan er ergens bouten los of ontbreken er een paar. Kan ook zijn dat de bevestiging van het display is afgescheurd (t.g.v. een valpartij of hardhandige manipulatie) :Y . Het is , zover ik weet , zeker niet normaal dat de cockpit beweegt :N :N
 
Ik had even een vraag....heb gisteren even een proefrit gemaakt op een cb1000 uit 2009. Eigenlijk ben ik wel overgehaald na een stukje rijden, eerst nog even mijn huidige motor verkopen en op zoek naar een mooi exemplaar.
Wat mij opviel tijdens de testrit was dat het lcd display, eigenlijk de hele cockpit best wel veel bewoog. Nu heb ik al aardig wat motoren gereden en leek mij dit niet kloppen.

Volgens de verkoper hoorde dit omdat deze in de rubbers hangt. Wat zijn jullie ervaringen/ideeën hierover.

thx alvast. Kan niet wachten tot het zover is, die CB is een erg fijne motor.....

Vorig jaar reed ik naar de Eifel op de CB. Vlakbij de grens begon de cockpit ook te bewegen. Zelfs zo erg dat ik op deze vluchtstrook gestopt ben omdat ik bang was dat hij eraf zou kunnen vallen. Niks aan de hand, de bouten zaten er keurig in. Op bestemming aangekomen heb ik alles los gemaakt. Rubbers waren nog prima. Ik denk dat het kwam door de rijwind icm de destijds heersende wind. Het komt bij mij niet heel vaak voor, soms beweegt hij iets. Maar niks om je zorgen te maken.

Bij de Honda is gewoon alles netjes in de rubbers gehangen, ook diverse kappen. Zo krijg je niet dat Kawa-kraken als je wat aanraakt. Super degelijk.

Veel succes met je zoektocht. Het is een heerlijke machine die op de juiste wegen heel wat supersports lachend eruit rijdt. Mooi vooruitzicht!
 
Mooie uitlaat! :Y

Trouwens, geheel onverwacht, leuk jou in reaal te ontmoeten bij motorzaak!

Nu maar genieten van elke ritjes die jij maakt. :]


Ik heb carbon hugger via Ebay gekocht , zie elders in onze topic. Volgens mij heb ik link geplaatst. ... Mocht je meer info willen kan ik wel voor je opzoeken...

Ja toevallig dat ik je tegen kwam gister. Vering is afgesteld en rijdt stuk fijner.
Komende winter de veerpoten er even uit halen en langs brengen voor een upgrade denk ik.
Ik hoorde duidelijk wegrijden. Mooi geluid heeft die Arrows pijp.
 
Ja toevallig dat ik je tegen kwam gister. Vering is afgesteld en rijdt stuk fijner.
Komende winter de veerpoten er even uit halen en langs brengen voor een upgrade denk ik.
Ik hoorde duidelijk wegrijden. Mooi geluid heeft die Arrows pijp.
Arrow klinkt zeker lekker.... :Y
Ik gaf natuurlijk ook goed gas. })

Mooi dat je vering beter functioneert, daar is het voor bedoeld.

:]
 
Laatst bewerkt:
Trillen van je dashboard hoort niet, verkoper heeft of geen benul van wat hij verkoopt of hij probeert iets te verzwijgen.

Welke dealer staat deze cb?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie alvast. Mijn zoektocht naar een CB gaat binnenkort weer verder, proefrit heeft mij eigenlijk al wel overtuigd.... Dus als iemand nog een street triple uit 2012 zoekt met veel accessoires.....hij is te koop....;-)

Maar over de display, ik vind het voorbarig om conclusies te trekken over wel of niet kundig zijn van de verkoper, misschien is zijn inschatting van bewegen van de cockpit anders dan mijn beleving ervan.

Zodra er een CB voor mijn deur staat ga ik dit forum denk ik even spammen met foto's... :-)

grt,
 
Gisteravond even bezig geweest met de motor. Toen ik in de winter de remklauwen schoonmaakte kwam ik er al achter dat mijn remblokken hun beste tijd hadden gehad. Toch besloten nog even door te rijden. Nu ik steeds meer rij begon ik toch wel te merken dat vervangen noodzakelijk werd. Dus gister Ferodo gesinterde blokken geplaatst. Direct ook de remcilinders weer even schoongemaakt.

Nu ik toch bezig was heb ik gelijk alle remolie potjes even leeg getrokken en gevuld met DOT5.1 daarna twee keer per potje door de leiding getrokken. Ook bij de koppeling.

Scheelt een berg als je nieuwe blokken en olie erin doet. Testrit was bevestiging dat het wel echt nodig was ;)

Motor afgetankt en ze staat klaar voor de Elfstedentocht tweede Pinksterdag
 
Volgens mij gebruiken wij DOT4 voor CBKR....

Mijn motor krijgt ook beurtje. Dan is hij klaar voor seizoen.


:)
 
Straks ook nog wat knutselen :)

Nieuwe lagers en stofkappen monteren in voorwiel (voor alle veiligheid, wiel is in een zuurbad geweest om te ontlakken)

Nieuwe rizoma knippers monteren

Rearset/rempedaal afwerken

Onderhoudje doen

Tanktas op maat bevestigen

Dan morgenavond banden op de velgen laten leggen, wielen er terug in en klaar *D
 
Ik had even een vraag....heb gisteren even een proefrit gemaakt op een cb1000 uit 2009. Eigenlijk ben ik wel overgehaald na een stukje rijden, eerst nog even mijn huidige motor verkopen en op zoek naar een mooi exemplaar.
Wat mij opviel tijdens de testrit was dat het lcd display, eigenlijk de hele cockpit best wel veel bewoog. Nu heb ik al aardig wat motoren gereden en leek mij dit niet kloppen.

Volgens de verkoper hoorde dit omdat deze in de rubbers hangt. Wat zijn jullie ervaringen/ideeën hierover.

thx alvast. Kan niet wachten tot het zover is, die CB is een erg fijne motor.....

Heel de kop hangt aan de bovenkant op een beugel. Daartussen zitten rubbers. Mss deze rubbers niet aanwezig of kop niet goed gemonteerd :?

Onderaan zit het dan weer vast met schroeven, lijkt me logisch dat die er in zitten :)
 
Volgens mij gebruiken wij DOT4 voor CBKR....

Dat krijgen alle motoren standaard inderdaad. Verschil tussen DOT4 of DOT5.1 is dat de laatste genoemde een hogere tempratuur aankan en daardoor bij zeer sportief gebruik langer goed blijft functioneren. Remmen worden minder snel sponzig.

Nadeel is dat je DOT5.1 eigenlijk elk seizoen moet vervangen. Voor mij is dat geen probleem aangezien ik het altijd zelf doe.

Je kunt in alle motoren gewoon DOT5.1 gebruiken. Echter je mag dit niet mixen met DOT4. Vandaar dat ik eerst het potje leeg zuig en daarna met een compressortool twee potjes verse DOT5.1 door de leiding trek. ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan