Zal mij ook regelmatig proberen te melden in dit nieuwe topic, oude CB1KR topic was inderdaad dooie boel.
Ik heb van de winter een 2012 CB1000RA (dus met ABS) geïmporteerd uit Duitsland, Cynos Grey met goude wielen. 16d KM op de klok, optisch in prima staat.
Reeds uitgevoerd:
Power Commander V
Arrow Slip-on met Arrow kat-vervanger (binnenkort te koop)
K&N Luchtfitler
Healtech Quickshifter
Healtech Gear-indicator
Öhlins voorveren
Öhlins achterschokbreker
Rizoma stuur en handvatten
Gilles Tooling Valdoppen
Gilles Tooling schakel-as steun (tip!)
Kleine RAW voor/achter
Kleine kentekenplaathouder
Nieuwe Pilot Power 2CT banden
Nog te doen:
-Arrow spruitstuk (besteld)
-Ermax 30cm ruitje (makkelijk monteerbaar voor lange snelweg ritten)(besteld)
-Carbon hugger en achterbrug bescherming (besteld)
-Stuurdemper (vind hem want zenuwachtig op het gas)
Ik vind de CB1000R een fijne stuurmotor, maar ik mis toch wat power.(Heb ook nog een 2007 Fireblade voor op het circuit)
Ik heb inmiddels een Arrow spruitstuk besteld, deze zal ik over een week binnen hebben en monteren.
Daarna wil ik bij Nippon bikes kijken of de afstelling van de PC5 nog klopt, en meten hoeveel power er aan boord is.
Daarnaast twijfel ik om van de winter nog wat met de cilinderkop te gaan spelen.
Ik denk dan aan CBR1000RR nokkenassen en eventueel kleppen/poorten verruimen.
Ik zie namelijk dat 2 Duitse firma's dit ook doen:
http://www.wellbrock.com/tuning/cb1000r-monster/leistungsstufe-2/index.html
en
http://lkm.de/tuning kits/cb1000r1_08.htm
Jammer is dat op google weinig te vinden is over serieuze PK-toename, anders dan mensen met een Slip on en power-commander (circa 5 tot 8 pk winst)
Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden, als de spulletjes volgende week binnen zijn en gemonteerd zal ik ook even wat foto's plaatsen.