Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Mag deze olie ook in de CB1000R ?
'k heb daar nog 1.5 bus van over, dus zou handig zijn 8-)
is 10w40 full synthetic (en natuurlijk road racing ;-) )
20210202_220135.jpg

Die heb ik er zelf ook laatst ingegooid bij olie+filter wissel. Let wel, maar dat weet je wellicht al, dat de interval voor vervanging korter is met deze olie (althans dat is wat ik overal op het internet lees) en zou je dus na ~1000km weer voor het 'goeie' de olie weer moeten vervangen..
 
waarom zou je dat erin gooien in een straatmotor?? weggegooid geld zeker als je na foute internet info elke 1000km je olie wegmikt _O-

maar even serieus, houd makkelijk 6000km op een straatmotor cb1000r.
zie Info 300v of hieronder.. 3000 tot 5000 miles..

300V is not designed for extended oil change intervals, therefore it should be changed after track/race events, at 3000 miles on ultra high performance street vehicles or at 5000 miles on lower performance engines
 
waarom zou je dat erin gooien in een straatmotor?? weggegooid geld zeker als je na foute internet info elke 1000km je olie wegmikt _O-

maar even serieus, houd makkelijk 6000km op een straatmotor cb1000r.
zie Info 300v of hieronder.. 3000 tot 5000 miles..

300V is not designed for extended oil change intervals, therefore it should be changed after track/race events, at 3000 miles on ultra high performance street vehicles or at 5000 miles on lower performance engines

Ik kwam er ook later achter 🙈
 
waarom zou je dat erin gooien in een straatmotor?? weggegooid geld zeker als je na foute internet info elke 1000km je olie wegmikt _O-
Omdat ik "snel" wou te werk gaan...
Deze olie had ik nog staan...

Maar door de regenval van de laatste tijd geraakt de CB toch niet direct uit het werkkot, dus heb ik "normale" olie besteld :p
dus kan deze olie terecht in de CBR die op het circuit terecht komt :-)
 
Tijdens het onderhoud wat slijtage gevonden op de kabel van de ABS naar achteren. Schijnbaar zit er standaard geen hugger op de cb (?). Het lijkt erop dat het van de band komt en dus is van toen de hugger er nog niet op zat.

voor nu ieder geval met een splice en krimpkous fixen en van de zomer ABS testen. Het ABS systeem zelf geeft geen fout aan.
 

Bijlagen

  • 8318A472-241C-4AAF-B487-36254BCB3481.jpeg
    8318A472-241C-4AAF-B487-36254BCB3481.jpeg
    103,2 KB · Weergaven: 10
  • 6B6BCE2F-EE19-4FD1-BBBF-2DD1BA447DA3.jpeg
    6B6BCE2F-EE19-4FD1-BBBF-2DD1BA447DA3.jpeg
    135 KB · Weergaven: 9
  • A31975A4-3883-4FCC-861F-4E36C1BE5486.jpeg
    A31975A4-3883-4FCC-861F-4E36C1BE5486.jpeg
    127,2 KB · Weergaven: 9
Mannen, een kennis van mij heeft mij gevraagd zijn CB1000R uit 2008 te verkopen. Abs, Akra, Pc3, supernetjes. Hoeveel zou ik er nog ongeveer voor kunnen krijgen? Verkopen met of zonder akra? Bedankt voor jullie hulp.

Mvg Pieter
 
Voor de beeldvorming.
 

Bijlagen

  • IMG-20210215-WA0000.jpg
    IMG-20210215-WA0000.jpg
    160,1 KB · Weergaven: 9
Mannen, een kennis van mij heeft mij gevraagd zijn CB1000R uit 2008 te verkopen. Abs, Akra, Pc3, supernetjes. Hoeveel zou ik er nog ongeveer voor kunnen krijgen? Verkopen met of zonder akra? Bedankt voor jullie hulp.

Mvg Pieter
Staat van onderhoud, profiel banden, kilometers? Wat ik vaak op markplaats zie is tussen 4750 en 5500. Opties kan je beter los verkopen.. gaat wat meer werk inzitten maar leverd vaak wat meer op. Zelf zocht ik liever naar een bike met opties. Ik heb soort dergelijke bike gekocht vorig jaar voor net geen 5k.

ps: mocht hij nog dingen los willen verkopen, dan zou ik wel belang bij de “belly pan” hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: pjee
Mannen, een kennis van mij heeft mij gevraagd zijn CB1000R uit 2008 te verkopen. Abs, Akra, Pc3, supernetjes. Hoeveel zou ik er nog ongeveer voor kunnen krijgen? Verkopen met of zonder akra? Bedankt voor jullie hulp.

Mvg Pieter

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het verkoop van motoren momenteel niet stroom loopt :D
Zoals Werner ook aangeeft is eea heel erg afhankelijk van het onderhoud, en eigenlijk de KM stand.

Om je een beeld te geven; die van mij staat te koop voor 5500 Honda CB1000R ABS 2009

@werner7385 heb je wel netjes gedaan dan! =]
 
  • Leuk
Waarderingen: pjee
@werner7385 heb je wel netjes gedaan dan! =]

klopt!! Was ook niet de bedoeling om zo “laat” in het jaar nog Cb aan te schaffen maar deze kon ik niet laten gaan. Akra, rizoma spul en alles erop en eraan. Ben later nooit meer zon goede deal tegen gekomen, alhoewel die van jou ook niet slecht is!!! (Alleen dat wit he 🤣)
 
klopt!! Was ook niet de bedoeling om zo “laat” in het jaar nog Cb aan te schaffen maar deze kon ik niet laten gaan. Akra, rizoma spul en alles erop en eraan. Ben later nooit meer zon goede deal tegen gekomen, alhoewel die van jou ook niet slecht is!!! (Alleen dat wit he 🤣)

Thnx 😇 Al heb ik hem zelf behoorlijk naar mijn eigen smaak gemaakt moet ik zeggen. Een before after foto 😅
 

Bijlagen

  • CollageMaker_20210214_212943237.jpg
    CollageMaker_20210214_212943237.jpg
    236,8 KB · Weergaven: 15
Ik denk toch dat ik de goedkoopste CB1000R van het forum heb :p
2750eur voor eentje met ixil pijpjes & abs...

Maar zoals jullie al opgevallen is, hij had wat TLC nodig ;-)
maar 30euro aan koelvloeistof, 35euro voor een waterpomp, 2 busjes DOT4 vloeistof, 1bus motorolie, 2bussen vork-olie & 2 dichtingen staat die ook weer in topstaat...
'k denk dat totaal prijs nu ergens 3300 zal zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: pjee
Ik denk toch dat ik de goedkoopste CB1000R van het forum heb :p
2750eur voor eentje met ixil pijpjes & abs...

Maar zoals jullie al opgevallen is, hij had wat TLC nodig ;-)
maar 30euro aan koelvloeistof, 35euro voor een waterpomp, 2 busjes DOT4 vloeistof, 1bus motorolie, 2bussen vork-olie & 2 dichtingen staat die ook weer in topstaat...
'k denk dat totaal prijs nu ergens 3300 zal zijn.

Say whaaaaat, hahaha zo dat is een koopje zeg niet normaal.. Waar vind je die? :D
 
Ik denk toch dat ik de goedkoopste CB1000R van het forum heb :p
2750eur voor eentje met ixil pijpjes & abs...

Maar zoals jullie al opgevallen is, hij had wat TLC nodig ;-)
maar 30euro aan koelvloeistof, 35euro voor een waterpomp, 2 busjes DOT4 vloeistof, 1bus motorolie, 2bussen vork-olie & 2 dichtingen staat die ook weer in topstaat...
'k denk dat totaal prijs nu ergens 3300 zal zijn.
Diefstal..... ;)
 
Ik denk toch dat ik de goedkoopste CB1000R van het forum heb :p
2750eur voor eentje met ixil pijpjes & abs...

Maar zoals jullie al opgevallen is, hij had wat TLC nodig ;-)
maar 30euro aan koelvloeistof, 35euro voor een waterpomp, 2 busjes DOT4 vloeistof, 1bus motorolie, 2bussen vork-olie & 2 dichtingen staat die ook weer in topstaat...
'k denk dat totaal prijs nu ergens 3300 zal zijn.
Ik heb 2 linker handen, ik was dus nooit op 3300 eu gekomen 🤣
 
Diefstal..... ;)
Altijd fijn om als crimineel bekeken te worden....
nicolas cage ok GIF

Ik heb 2 linker handen, ik was dus nooit op 3300 eu gekomen 🤣
Ik had dat ook ooit... en toen hebben ze in Belgie lockdown na lockdown opgezet...
sindsdien is mijn tuinhuisje omgetoverd tot sleutelhok en heb ik héééél wat dingen zelf leren doen..
 
Goedenavond allen ik heb sinds een klein jaartje een geweldige cb1000 van bouwjaar 2010, afgelopen zomer bij pajic in gendringen de cat laten vervangen, nu heb ik vorige week bij de plaatstelijke dealer een pc +quickshifter besteld ook komt er een k&n luchtfilter in alles word afgesteld bij de dealer op de testbank,, wat is jullie ervaring met dit leuke speelgoed qua vermogen etc. Gr olaf
 
die witte ringen op het zijdeksel van motorblok hoe komt u daaraan
Kerel uit UK (via fb) maakt en verkoopt ze, cb1000r pagina.

Goedenavond allen ik heb sinds een klein jaartje een geweldige cb1000 van bouwjaar 2010, afgelopen zomer bij pajic in gendringen de cat laten vervangen, nu heb ik vorige week bij de plaatstelijke dealer een pc +quickshifter besteld ook komt er een k&n luchtfilter in alles word afgesteld bij de dealer op de testbank,, wat is jullie ervaring met dit leuke speelgoed qua vermogen etc. Gr olaf

Laat je hem ook door hun afstellen c.q. dynorun?

Er zijn heel wat standaard mappings die je via de site van dynojet kunt downloaden. Je kan ze ook mailen en vragen welke mapping ze voor jouw setup adviseren.

Ikzelf heb uiteindelijk een race mapping erop gezet, merk tov de bestaande mappings dat ie onderin eerder oppakt. Hij verbruikt bij deze mapping overigens wel meer benzine..

Hij is bij mij verder niet op een dyno oid gekomen, wat ie nu aan power heeft weet ik dus niet. Wanneer je echter de ervaringen leest, komt er niet heel veel pks bij (het is meer een kwestie van beter reageren op de gas respons)
 
Kerel uit UK (via fb) maakt en verkoopt ze, cb1000r pagina.



Laat je hem ook door hun afstellen c.q. dynorun?

Er zijn heel wat standaard mappings die je via de site van dynojet kunt downloaden. Je kan ze ook mailen en vragen welke mapping ze voor jouw setup adviseren.

Ikzelf heb uiteindelijk een race mapping erop gezet, merk tov de bestaande mappings dat ie onderin eerder oppakt. Hij verbruikt bij deze mapping overigens wel meer benzine..

Hij is bij mij verder niet op een dyno oid gekomen, wat ie nu aan power heeft weet ik dus niet. Wanneer je echter de ervaringen leest, komt er niet heel veel pks bij (het is meer een kwestie van beter reageren op de gas respons)
Ik heb er zelf weinig verstand van. Motor is vandaag opgehaald. Zaterdag as ga ik erheen om te kijken wat ie op de testbank doet voordat ze de pc enz gaan opbouwen. Heb begrepen dat ze mn motor zelf gaan afstellen mbv de pc weetniet precies hoe en wat maar heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen
 
Een hele goeie morgen! Ik merk dat ik wat vibratie heb als de motor (bij gas los) tussen 80 en 65 km/h. Heeft iemand hier ervaring met het plaatsen van een stuurdemper (SC80)? En werkt dit om kleine vibraties weg te werken? Ik merk dat het met bagage iets erger is, berg af met handen los is spannend zeg maar, geen tankslapper, maar verre van comfortabel. Waar moet ik zoeken voor een goede demper en waar moet ik op letten? Thanks voor de tips!
 
Een hele goeie morgen! Ik merk dat ik wat vibratie heb als de motor (bij gas los) tussen 80 en 65 km/h. Heeft iemand hier ervaring met het plaatsen van een stuurdemper (SC80)? En werkt dit om kleine vibraties weg te werken? Ik merk dat het met bagage iets erger is, berg af met handen los is spannend zeg maar, geen tankslapper, maar verre van comfortabel. Waar moet ik zoeken voor een goede demper en waar moet ik op letten? Thanks voor de tips!
Daar is een stuurdemper niet voor. Al zou het iets helpen dan is het nog steeds symptoombestrijding en is het probleem niet opgelost. Balhoofdlager misschien? Edit: ik zie nu dat het om een sc80 gaat en dan is een balhoofdlager wel érg vroeg. Hoe dan ook zou ik de oorzaak willen achterhalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan