Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Hoeft niet, ik heb hem aangesloten op de stekkerblok van het licht.
ik heb op de +draad een platte AMP stekker gedaan en in het blokje geduwd, zit al vanaf 2017 zo en nog nooit losgelaten..
Dat is ook een idee, ik zal kijken wanneer ik hem hier heb. Is een foto posten mogelijk van hoe het zit?
 
Hoeft niet, ik heb hem aangesloten op de stekkerblok van het licht.
ik heb op de +draad een platte AMP stekker gedaan en in het blokje geduwd, zit al vanaf 2017 zo en nog nooit losgelaten..
Oh dat klinkt innovatief! Misschien een idee om daar een kleine handleiding voor te maken (met foto's)?
Ik denk dat heel veel cb1000 eigenaren daar wat aan hebben vanwege het ontbreken van een echte accesoire aansluiting.

De TomTom staat hier nog op het verlanglijstje dus ik heb er sowieso baat bij :+
 
Hm, ik hou dit even in de gaten. Heb net een Zumo XT besteld was ook wel benieuwd hoe ik dit het best kan aansluiten op mijn SC60.
 
Dat is ook een idee, ik zal kijken wanneer ik hem hier heb. Is een foto posten mogelijk van hoe het zit?
Daar heb ik sowieso ff geen tijd voor om een foto te maken, moet ik alles loshalen om een foto te maken 😆
Ik ga volgende week op vakantie met de motor en wil zo min mogelijk doen nu.
Na de vakantie weer werken en dan heb ik nog minder tijd, en als ik tijd heb ga ik niet sleutelen maar dan ga ik rijden.. 😁😁
 
Daar heb ik sowieso ff geen tijd voor om een foto te maken, moet ik alles loshalen om een foto te maken 😆
Ik ga volgende week op vakantie met de motor en wil zo min mogelijk doen nu.
Na de vakantie weer werken en dan heb ik nog minder tijd, en als ik tijd heb ga ik niet sleutelen maar dan ga ik rijden.. 😁😁
Dat is begrijpelijk!
Op deze stekker zit dus het kabeltjesschoentje gemonteerd?
stekker.jpg
gemonteerd?
 
De voeding van de tomtom aangesloten op de draad van de kenteken verlichting. De stekker bij de koplamp zit aardig vol, dat zag ik niet zitten.
 
Wel wat, maar voor mijn gevoel niet genoeg. Vandaar te koop.
Maar wie mooi wil zijn, moet pijn lijden....;)
 
Laatst bewerkt:
Mijn CB 1000 R heeft een paar maand geleden de garage verlaten voor een S1000XR.
Ik heb hier nog de tassenset (met rek) liggen die ik van Willem overnam.

Ik heb er nieuwe slotjes ingestoken, de juiste bevestigingen nog bij gekocht zodat het goed te monteren is op de CB1000R.
Enige nadeel: het stoffen overtrekje is tijdens een autosnelweg rit losgekomen, ik heb deze er volledig afgehaald, lijmresten weggehaald en met plastidip een laagje lak gegeven zodat het properder staat .
Doet niets af aan het functionele

② Kofferset voor Honda Cb 1000 r — Accessoires | Koffers en Tassen — 2dehands
 
Sinds een tijdje slaat de CB slecht aan, als de motor warm is (bijv. na het tanken e.d.). Bij koude start, of bij wat langer afkoelen start de motor direct. Bougies en kleppen zijn 15.000 km geleden vervangen en gesteld. Start de motor altijd rechtop (niet op jiffy). Gerbuik Shell V-power benzine. Verder als ie loopt gaat ie als de brandweer :). Iemand ervaringen mee?
 
Sinds een tijdje slaat de CB slecht aan, als de motor warm is (bijv. na het tanken e.d.). Bij koude start, of bij wat langer afkoelen start de motor direct. Bougies en kleppen zijn 15.000 km geleden vervangen en gesteld. Start de motor altijd rechtop (niet op jiffy). Gerbuik Shell V-power benzine. Verder als ie loopt gaat ie als de brandweer :). Iemand ervaringen mee?
Ja wel meer mensen. Ben ik zelf ook tegenaan gelopen.
Pagina 82 van deze thread 😉
Daar werden de volgende oplossingen aangedragen:
1.Wachten tot t dashboard volledig is opgestart/ contact x aan en uit.
2. Lithium accu plaatsen
3. Spanningsregelaar checken
 
Niet bepaald. Elke lithium is veel en veel sterker.
Ik heb een JMT accu die exact 't zelfde issue heeft opgelost bij mij.

Zou gewoon ff bij een onderdelen site de cb1000 invoeren en dan kijken bij de accu's. En meet het formaat ff na. Zou lullig zijn als ie te groot is.
 
Ja wel meer mensen. Ben ik zelf ook tegenaan gelopen.
Pagina 82 van deze thread 😉
Daar werden de volgende oplossingen aangedragen:
1.Wachten tot t dashboard volledig is opgestart/ contact x aan en uit.
2. Lithium accu plaatsen
3. Spanningsregelaar checken
Meestal Zijn warme startproblemen bij de CB verholpen met een lithium accu.

Gewoon eerst dat proberen, daarna past naar de rest kijken.
 
Heren,

ik heb weliswaar mijn CB niet meer, maar er is al 90 dagen niets gepost hier.
ook niet over de nieuwe CB1000 Hornet :r
 
Inderdaad, het heeft wel wat trekjes van het concept van een aantal maanden geleden, die vind ik erg mooi, maar ik vind het produktiemodel maar niks.

Concept:
1700076268102.png


en de CB1000 Hornet:
1700076326423.png
 
Hoe is het mogelijk dat ze er zo'n saai ding van hebben weten te maken.
 
Inderdaad, het heeft wel wat trekjes van het concept van een aantal maanden geleden, die vind ik erg mooi, maar ik vind het produktiemodel maar niks.

Concept:
Bekijk bijlage 1944693

en de CB1000 Hornet:
Bekijk bijlage 1944694
Vind de concept ook heel gaaf.
Maar vind de nieuwe Hornet ook wel mooi.
Alleen het display lijkt er op het eind snel nog op gezet, een andere uitlaat zou hem ook goed doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan