President Superfour
MF veteraan
- 13 aug 2009
- 10.831
- 31
Het is niet mijn site maar van de Honda CB1000/1300club NederlandHai President! Je site had ik al gevonden, bedankt voor de heads-up. Heel systeem wisselen kan natuurlijk ook
Het is niet mijn site maar van de Honda CB1000/1300club Nederland
Een volledig systeem kan aardig in de papieren gaan lopen.........
Bij de club is kennis zat aanwezig hoor, kwestie van lid worden en met de andere leden overleggen. Die club is wat minder van de fora en wat meer van het rijden.Haha, snap ik.. Ik mis eigenlijk een forum of kennisbank voor de cb1000, alles lijkt om de 1300 te gaan. Volledig systeem wisselen/ruilen hoeft niet duur te zijn toch?
ik had een rek met givi plaat erop. werkte prima, wat valt erover te vertellen?
Iemand hier ervaring met een topkoffer(rek) op zijn óf haar CB1300?
Ik ben rond aan het zoeken naar een niet al te grote koffer en het liefst ook een kleiner rek. Bijv. bet rekje van de SW-motech is wel een mooie.
V.w.b. de koffer zoek ik in ieder geval een koffer waarin je de spullen vast kun maken. Dit omdat ik na een rit met een niet volgepropte koffer, niet alles door elkaar wil hebben.
Hopelijk zijn er hier ervaringen. Ik heb een tanktas, maar wil toch nadenken over een topkoffer.
Ik heb veel ervaring met het rekje SW-motech en Kappa topkoffer. Hij bevalt mij prima. Qua rijden merk je niet dat hij achterop zit. Deze topkoffer is vrij groot, er zitten geen banden in om spullen vast te maken. Er zijn ook kleinere koffers te koop voor dit rek. Ik doe mijn pak erin als ik ergens ben. Of er gaat een tas met boeken in.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De koffer is 46 liter..de beugel is van sw motech..en in dit geval de plaat ook..echter zijn de meesten platen van givi.MiranCB, dat ziet er netjes uit. Welke inhoud heeft die koffer? En zat die bodemplaat voor de koffer er standaard bij of heb je die er los bij moeten halen?
Haha, snap ik.. Ik mis eigenlijk een forum of kennisbank voor de cb1000, alles lijkt om de 1300 te gaan.
Volledig systeem wisselen/ruilen hoeft niet duur te zijn toch?
Maatje van me heeft een big one staan met wat schade..deze word verkocht in onderdelen...zal eens kijken wat voor uitlaatsysteem er op zit.ben eigenlijk op zoek naar een iets minder lawaaierige uitlaat.
De koffer is 46 liter..de beugel is van sw motech..en in dit geval de plaat ook..echter zijn de meesten platen van givi.
Het losse rekjes wil ik voor de cb1300 nog een keer gaan verbeteren (laserbank)
Hoogstwaarschijnlijk levert ie meer op als hij compleet wordt verkocht en blijft hij niet met de meeste onderdelen zitten, heeft ie forse schade?Maatje van me heeft een big one staan met wat schade..deze word verkocht in onderdelen...zal eens kijken wat voor uitlaatsysteem er op zit.
Randy je hebt pb.Interessant! Ben ook op zoek naar remschijven voor, heb nu wave-schijven maar vind de normale mooier..
Let even op: de Stelvio is dicht vanwege een grote instorting/aardverschuiving.Zo, de CB staat klaar.
Morgen in de vroegte opweg naar Innsbruck.
Vanuit daar lekker binnendoor een rondrit door Oostenrijk, Italie, Slovenie, Kroatie, Bosnie en Herzogevina, Montenegro, Servie, Roemenie, Hongarije, Slowakije, Oostenrijk en weer terug in 2 weekjes.
Zijn hier nog CB1000 rijders te vinden..? Het vorige deel is nogal abrupt gesloten en kan niks nieuws vinden over de kleine broer van de 1300.. Heb onderstaande fiets gescoord en ben eigenlijk op zoek naar een iets minder lawaaierige uitlaat. Misschien iemand die dat juist prachtig vindt en een ruiltje ziet zitten? Ik ben niet op zoek naar een standaard uitlaat, gewoon iets moois carbon-achtigs of iets.
[afbeelding]
[afbeelding]
In sommige gevallen zie ik de nieuwe leiding slechts tot aan de stalen leiding op de motor, die zit dan met een speciale koppeling net onder de tank daarop aangesloten. Maar als hij zo lang is dan kan hij toch de complete leiding vervangen neem ik aan?
Help!!
Vandaag HEL rem- en koppelingsleidingen ontvangen.
Wat mij opvalt is dat de koppelingskabel erg lang is terwijl dat de kabel van mijn CB, nadat deze na ongeveer 40cm onder mijn tank verwijnt, overgaat in een volledig metalen onbeweegbare leiding.
Voor zover ik overal kan zien is dit standaard bij de CB1300.
Vandaar de vraag of jullie hier ervaring mee hebben? Moet die nieuwe leiding nog aangepast worden, wat mij heel vaag lijkt?
Ik heb de hele koppelingsleiding vervangen voor een stalen,werkt uitstekend hoor.