Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
"Enkele dagen terug mijn in juli gekochte cb1300 naar de garage gebracht omdat de voorvorkkering aan de rechterkant aan het lekken was.
Een nieuwe kering zou volgens mij de oplossing zijn. Woensdag kreeg ik een telefoontje dus ik dacht dat ze klaar waren en ik de motor op kon komen halen. Maar de monteur zei dat ze bij het losmaken van de binnenpoot uit de buitenpoot zagen dat de binnenpoot flink beschadigd was. Deukjes, krassen, er bleek zelfs aan gelast en of geslepen te zijn. Vervangen van alleen de kering zou binnen enkele km's weer een lekkage opleveren.
Tot op heden de vorige eigenaar (particulier gekocht) nog niet telefonisch te pakken kunnen krijgen. Ik wil hem wel vragen wie mogelijk aan de voorvork heeft gesleuteld.
Even flink balen ... en verder.
"
En wat maakt dat dan nog uit
Laats nog een motor er bij gekocht..ook daar vond ik iets wat niet klopten.Niks , vorige eigenaren hebben vaak ook last van geheugen verlies
..beetje achtergrond info is dus nooit weg.
Klopt, net zoals de afgelopen jaargangen. Naked sinds 2010 en SA sinds 2012 of 2013 dacht ik.......De 2018 uitvoering van de CB1300 echter alleen voor japan Japan only: Honda CB1300 Modell 2018
Deze is pas geleden verkocht. Toevallig kwam er nog iemand om vragen toe ik net in de winkel stond (3 weken geleden).Die hebben ook nog een nette wit/rode 2009 met 0 km staan.....
Dat gaat over de CB1100.......... (die wel een oliekoeler heeft)Ehh luchtgekoeld?
Dat gaat over de CB1100.......... (die wel een oliekoeler heeft)
Heb je een naked CB1300 of een SA? Het glas van de tellers is één met de hele bovenkant, zeg maar je dashboardje. Wellicht heb ik er nog eentje voor een naked maar dan heb ik even jouw antwoord nodig.Vandaag zag ik dat het glas van de snelheidsmeter gescheurd is. Vandaar mijn vraag of iemand weet of en waar ik alleen het glas kan halen én of het makkelijk is om dit zelf te vervangen? Ik snap dat het voor de techneuten hier geen probleem mag zijn, maar zelf ben ik geen monteur, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus hopelijk stelt dit niet veel voor. Alvast bedankt voor het meedenken.
Heb je een naked CB1300 of een SA? Het glas van de tellers is één met de hele bovenkant, zeg maar je dashboardje. Wellicht heb ik er nog eentje voor een naked maar dan heb ik even jouw antwoord nodig.
Check, zag ik net. Maar ja, dat was alweer eventjes geleden.....Ik heb de naked van 2003. Zie foto bovenaan.
Dat is geen aluminium maar heel dun metaal (blik) en daardoor erg kwetsbaar . En die eraf pulken heeft geen zin want het ruitje zit gelijmd in het zwarte plastic gedeelte daarachter .Ik neem aan dat de aluminium ring toch wel los gemaakt moet kunnen worden van de teller? Iemand ervaring hoe ik dit kan doen?