Heb je dat ook volgens dat tekeningetje gedaan? Zonder condensator of ander buffertje?Er miste nogal wat componenten dus ben ik gestart om alles te verzamelen en enkel alles aan te sluiten wat nodig is voor het starten van de motor. Aangezien de CB250 een kickstarter heeft wil ik het schema zo aanpassen dat een accu niet nodig is.
[afbeelding]
Heb je dat ook volgens dat tekeningetje gedaan? Zonder condensator of ander buffertje?
't is een makkelijke brommer. Start altijd - ècht altijd, trilvrij door een zeer uitgebalanceerd blok, 3 kleppen per cylinder...
alleen verschrikkelijk traag. Gelukkig begint het rood pas bij 1050rpm... Maar rondtuffen met 60km/u kan die als de beste. Veel ruimte onder het frame dus met moderne banden stuurt ie ook nog best.
foto's plaatsen kan via motor-forum bij je documentenlijst, dan weet je in ieder geval dat je foto's blijven staan. Bijv. iedereen die in het verleden photobucket gebruikt heeft zit nu zonder plaatjes.
Maarja je kan dus ook andere websites gebruiken, o.a. flickr, imgur....
Mooi getekend hoor. Voor ons lijkt het perspectief niet helemaal te kloppen maar als je dat ook in het echt zo uitvoert dan ziet dat er in ieder geval bijzonder uit
Dat gaat nogal een uitdaging worden. Zoals je het nu laat zien slijp je het ophangpunt van je schokdemper af en in plaats van in een stevige ingelast driehoek wil je hem nu vastmaken aan een stuk buis van de framehoop. Dat gaat uiteraard niet stevig genoeg zijn, wat wil zeggen dat je bij wijze van een volstaf moet gebruiken in de frameloop en dan nog..Motor ligt nu geheel uit elkaar en het is tijd om na te denken over de frame aanpassingen. ik ben niet blij met het oude subframe omdat ik die lijn niet zo mooi vindt. Wil derhalve het geheel er af slijpen en een nieuwe maken zoals ik de tekening links heb getekend.
Iemand hier ervaring mee?
Ps complimenten mbt mijn tekenkwaliteiten altijd welkom![afbeelding]
Dat gaat nogal een uitdaging worden. Zoals je het nu laat zien slijp je het ophangpunt van je schokdemper af en in plaats van in een stevige ingelast driehoek wil je hem nu vastmaken aan een stuk buis van de framehoop. Dat gaat uiteraard niet stevig genoeg zijn, wat wil zeggen dat je bij wijze van een volstaf moet gebruiken in de frameloop en dan nog..
Blijft een beetje een issue, de frames van Honda van die tijd, CX500 is ook zo'n "prachtig" voorbeeld. Als je de lijn mooi wilt krijgen zul je dus rigoreus te werk moeten gaan en de hele achterkant vervangen. JerryT hier van het forum heeft daar wel ervaring mee, voorbeeld:
jerryt in "Jerryt's eigenbouw deel 9."
Of een dual shock voorbeeld, met custom achterframe:
Is This The Best-Looking Honda CX500 Custom Yet?
Je moet het uiteraard zelf weten, maar die holle buizen zijn niet het probleem, het gaat om de driehoek ter ondersteuning (omcirkeld). Er moet dus sowieso een stuk ingelast worden om de driehoek die voor de ondersteuning zorgt te krijgen:Klopt de CX heeft een vergelijkbaar subframe. Klopt eveneens dat je de bevestiging van de schokbrekers moet weghalen echter zijn nu ook bevestigd aan "holle" buizen ipv buizen met een dichte kern. Ik snap dat het met een paar pijpen van een campingstoel niet gaat werken echter een buis met een dikke wand icm een extra versteviging zou mijns inziens moeten houden. Ben alleen bang dat het frame gaat "draaien" en dat uitlijnen daarna niet meer mogelijk is.
Je moet het uiteraard zelf weten, maar die holle buizen zijn niet het probleem, het gaat om de driehoek ter ondersteuning (omcirkeld). Er moet dus sowieso een stuk ingelast worden om de driehoek die voor de ondersteuning zorgt te krijgen:
[afbeelding]
En dan heb je alsnog een lelijk frame, want het punt waarop je de buizen gaat lassen ligt te laag. Dat ziet er van opzij niet uit. Je zou dus echt vanuit de rug van het frame (zie pijl) moeten beginnen om er een mooie lijn in te krijgen. Beter in 1x goed (laten) doen (zeker als je twijfels hebt over of het recht gaat blijven)