Honda CBX650 Nighthawk - aankoop advies gevraagd

Eviate

MF'er
16 jan 2024
45
22
Een goede avond allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Erik van Houtum, 36 jaar jong en normaliter op het Mini Cooper forum te vinden. Na een jaar of 8 motor-loos te zijn, lijkt het me leuk om weer te gaan rijden.

Ik ben marktplaats af gaan struinen en liep tegen een Honda Nighthawk CBX650 uit ' 85 aan, die volgens de verkoper in goede staat is. Zo ziet de motor er op de foto's ook uit. De vraagprijs is €1300,-

Nu sta ik er om bekend dat ik graag vervoersmiddelen uit elkaar schroef. Dus met een workshop manual denk ik dat ik het onderhoud en wat reparaties zelf wel uit kan voeren. Ik ben benieuwd wat jullie van de motor vinden? Met name of het een goede deal is en of het makkelijk/moeilijk is om aan onderdelen te komen voor zo'n oude motor?

Ik hoor het graag! Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Erik
 
Leuke motor heb toen begin jaren 90 jaren een nieuwe/ oude gekocht in krat bij johan van der wal in vianen
Toendertijd kwamen ze met scheepsladingen uit de usa nieuw in krat
Aan
waren al enkele jaren gloednieuw opgeslagen geweest bij de amerikaanse importeur
Kan me herinneren dat de hydraulische kleppen herrie maakte
Vanaf nieuw
Verder beest van een motor voor die tijd
Had ook een rode
Waren maar 2 kleuren leverbaar
Blauw metallic en rood metallic
Als hij in de winter heeft rondgereden willen de achterbruggen wel eens doorrotten heb ik ooit gelezen.
 
Het zijn geen populaire modellen, onderdelen zullen niet makkelijk te vinden zijn. Maar zou redelijk onderhoudsvrij moeten zijn.
Het ziet er op de plaatjes heel aardig uit.
Als de motor compleet is en prima werkt, gewoon op rijden tot het stuk gaat. Het is geen model om tot de eeuwigheid te koesteren.
 
Laatst bewerkt:
Op zich niet al te duur, het is USA import dus nieuwe onderdelen zal wel moeilijk worden.
Gewone onderhoud delen zoals oliefilter en dergelijke zal geen probleem zijn.
Kleppen stellen hoeft niet, dus dat scheelt weer. Uitlaten zien er aan de buitenzijde nog netjes uit, maar
vaak zijn de binnendempers verrot, er tegenaan tikken met je hand en luisteren of er iets rammelt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan