Leviathius
Die hard MF'er
- 12 mei 2016
- 260
- 47
De remschijfbevestiging is bij beiden hetzelfde, enig verschil is de ABS ring die het er anders doet uitzien. Oftewel de CBR heeft in dit geval geen ABS
Zoals ik al zei in het vorige topic afgelopen week wezen kijken voor een CB 500 X, proefritje mee gedaan en reed zeer lekker!
Over twee weekjes ophalen in elk geval! 2013-model!
Heb sinds kort een paddock-stand en merk dat het toch best wel instabiel is om met van die universele draagarmen de motor te liften. Het staat wel stabiel, maar het ziet er zo instabiel uit.
Nu heb je natuurlijk ook bobbins voor op de motor, maar de CB500F heeft hier geen gaten voor.. Zijn er mensen die ook een paddock hebben en een of andere oplossing hebben dat de motor stabieler op de paddock staat? Op aliexpress heb ik al de volgende oplossing gezien, maar chinees aluminium blijf ik huiverig voor: Waase CNC Aluminium Achterbrug Swingarm Spool Slider Adapters Mounts Voor HONDA CB500F CB500X CBR500R 2013 2014 2015 2016 2017 in Waase CNC Aluminium Achterbrug Swingarm Spool Slider Adapters Mounts Voor HONDA CB500F CB500X CBR500R 2013 2014 2015 2016 2017 van Noten & Bouten op AliExpress.com | Alibaba Groep
Heb sinds kort een paddock-stand en merk dat het toch best wel instabiel is om met van die universele draagarmen de motor te liften. Het staat wel stabiel, maar het ziet er zo instabiel uit.
Nu heb je natuurlijk ook bobbins voor op de motor, maar de CB500F heeft hier geen gaten voor.. Zijn er mensen die ook een paddock hebben en een of andere oplossing hebben dat de motor stabieler op de paddock staat? Op aliexpress heb ik al de volgende oplossing gezien, maar chinees aluminium blijf ik huiverig voor: https://goo.gl/yGKJP9
Ik heb de Chineze oplossing zelf getekend en op m'n werk uit laten frezen, zal er later wel ff een foto van maken.
En dat werkt prettig? Want het draaipunt zit dan achter de achter-as van je motor. Lijkt mij dat het dan misschien niet helemaal stabiel staat en je paddock naar voren kan klappen? Als dat niet zo is, hoor ik het graag! En hoeveel zou het kosten bij je werk, dan ben ik anders wel geïnteresseerd in een Pendragon-custom-made
Dit is alleen praktisch bij het schoonmaken van de motor e.d en het smeren van de ketting.
Voor het demonteren van het achterwiel of spannen van de ketting uiteraard niet
Maar is op mijn werk niet echt tijd om meerdere custom setjes te maken helaas.
Ik heb precies diezelfde versnellingsindicator. Werkt erg fijn!
Wat betreft die 7de versnelling zoeken is bestaat er een oplossing. Als je een achtertandwiel neemt met 39 tanden ipv 41T nu, dan scheelt dat in toeren schijnt. Maar dan lever je wel in op acceleratie.
Zelf nog niet gedaan, maar het is een optie om te overwegen natuurlijk.