Honda CB600 of Honda CB900

Dewelke ?

  • CB600

    Stemmen: 19 90,5%
  • CB900

    Stemmen: 2 9,5%
  • andere...

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    21

lanenskii

Die hard MF'er
Welke motor als beginnersfiets ?

? CB600 of CB900 ?

Vrienden van me zeggen dat je een 600cc na een tijdje moe bent en dan toch op zoek gaat naar een andere motor, daarom stellen ze voor om de 900 te kopen.

Ik weet het niet...
 
900 is leuk als beginers fiets,
je kan later,als je wat ervaring hebt,
altijd nog een 600 nemen :X
 
Lekker op de 600 gaan beginnen. In het begin heb je je handen vol aan die 95 pktjes. Ik denk dat de 900 er met jou vandoor gaat als je een beetje onvoorzichtig bent met je rechter pols. :)
 
Ik rij zelf de 900. Kwa vermogen ontlopen ze elkaar niet eens zoveel. Echter kwa acceleratie en reactie is ie veel feller. De 600 lijkt me idd een leuke beginnersfiets die wat minder snel fouten afstraft.
 
Als je al wat rij-ervaring hebt en weet wat je wilt (en wat je aankunt) zou ik eerder de 900 kiezen. Begin je nog maar net dan is die 600 de perfecte fiets! Hoewel....Fazertje 600?????
 
Vermogen verschil is niet zo groot. Mijn eerste keus is nog steeds de CB600S, en dan vooral om die kuip, of tophalf, zoals je wilt.

Maar die twee uitlaten op de 900 zijn ook erg mooi...

Waarom ze nou niet een 900 met ook een kuip/tophalf leveren, is me een compleet raadsel.

Ik zou er een paar honderd Euro'tjes bij doen, en dan een CBR600F nemen ipv een CB900 maar goed, wel een totaal ander type machine natuurlijk.

Of nog wat erbij, en dan een Fazer 1000, heb je helemaal een pracht van een allround blaasbike.

Of nog iets meer, en dan een CBR600RR.....

Ik draaf door... mooi man, al die moteren. :]
 
Laatst bewerkt:
nou weet ik niet hoe je dacht te gaan rijden, en hoe je vrienden rijden, maar ik heb al bijna 2 jaar een cb600s (met kuip) en die gaat me echt hard zat!!
 
nou weet ik niet hoe je dacht te gaan rijden, en hoe je vrienden rijden, maar ik heb al bijna 2 jaar een cb600s (met kuip) en die gaat me echt hard zat!!

Mja, de gasten waar ik ga met meerijden hebben respectievelijk een Yamaha R1, een Fireblade, een R1150R BMW, en VFR800 en Dabelg heeft ook net zijn eerste motor gekocht, nl. een Honda CBR600

Dusja...Ze rijden niet roekeloos met die motors, en dat weet ik want ik rijdt regelmatig mee als duozitter, maar daarom leek het me misschien beter om een 900 te kopen.
 
tsja, ik heb nu 2 jaar een 600tje, en ik ben em echt niet zat. Ken em nu zo goed dat wheely's, stoppies en rijdende burn-outs enzo heel makelijk gaan... heb je geen 900 voor nodig..... owja sorry, we hadden het over een beginners motor, ja of nee.... *D

Het ligt helemaal aan je rechterhand..... zijn allebei moord-machines! *-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan